اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار تروریستی در لبنان ; کدام گروه تروریستی مسئولیت انفجار لبنان را پذیرفت ؟



اخبار,اخبار بین الملل,انفجار انتحاری لبنان

 

جبهه النصره مسئولیت انفجار لبنان را بر عهده گرفت

در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شرق لبنان سه تن از جمله یکی از مسئولان حزب‌الله لبنان کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در این انفجار که یکشنبه شب در شهرک "النبی عثمان" در منطقه البقاع لبنان رخ داد سه تن کشته شدند که گفته می‌شود یکی از آن‌ها از مسئولان لبنان است.

علاوه بر این در این انفجار که توسط یک خودروی بمب گذاری شده صورت گرفت 16 تن زخمی شدند.

همچنین جبهه النصرة با صدور بیانیه‌ای در پایگاه اجتماعی "توییتر" مسئولیت این انفجار را که در مسیر اصلی بعلبک و شهرک الهرمل رخ داد برعهده گرفته و اعلام کرد که این عملیات پاسخی به حزب‌الله به خاطر اقداماتش در شهر یبرود سوریه در مرزهای لبنان بود.

از زمان سلطه ارتش سوریه بر شهر استراتژیک "یبرود" در منطقه القلمون در دمشق این اولین انفجار به شمار می‌رود.

خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد که خودروی مذکور در یک ایستگاه سوخت منفجر شد و راننده این خودرو پس از آنکه تحت پیگرد قرار گرفت خود را منفجر کرد.

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
لحظه دستگیری یکی از عوامل انفجار تروریستی داعش در لبنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کدام گروه تروریستی مسئولیت انفجار بیروت را پذیرفت ؟



اخبار,اخبار بین الملل,مسئول انفجارها در جنوب بیروت


اخبار بین الملل - عبدالله عزامˈ مسئولیت انفجار بیروت را پذیرفت

گفته شده برای انجام این عملیات انتحاری از یک خودرو و یک موتور سیکلت استفاده شده است اما به نظر نمی رسد فرد انتحاری عامل انفجار اول باشد زیرا جنازه متلاشی شده در اطراف خودرو مشاهده نشده در حالی که در انفجارهای انتحاری گذشته همواره جسد تکه تکه شده فرد انتحاری در اطراف خودروی منفجر شده کشف می شد.

گروه تروریستی ˈعبد الله عزامˈ مسئولیت دو انفجار امروز چهارشنبه در منطقه ˈبئر حسنˈ در جنوب پایتخت لبنان را بر عهده گرفت.

به گزارش ایرنا منابع خبری عربی روز چهارشنبه اعلام کردند: گروه ˈعبد الله عزامˈ که پیش از این هم مسئولیت چند عملیات تروریستی در لبنان را بر عهده گرفته بود، در پایگاه اجتماعی تویتر مسئولیت انفجارهای امروز در جنوب بیروت را بر عهده گرفت.

صلیب سرخ در لبنان اعلام کرد: در انفجارهای امروز 3 نفر کشته و 38 نفر مجروح شدند.

جسد متلاشی شده فرد انتحاری که عامل دومین انفجار در بئر الحسن بود کشف شد.

ارتش لبنان همه خیابان های منتهی به محل انفجار در بئر الحسن را بست. بمب کار گذاشته شده در انفجار اول، حداقل 40 تا 50 کیلوگرم وزن داشت زیرا گودالی عمیق در محل انفجار ایجاد شد.

گفته شده برای انجام این عملیات انتحاری از یک خودرو و یک موتور سیکلت استفاده شده است اما به نظر نمی رسد فرد انتحاری عامل انفجار اول باشد زیرا جنازه متلاشی شده در اطراف خودرو مشاهده نشده در حالی که در انفجارهای انتحاری گذشته همواره جسد تکه تکه شده فرد انتحاری در اطراف خودروی منفجر شده کشف می شد.
اخبار بین الملل - ایرنا