اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انجام یک عمل جراحی نادر در کشور


نخستین بار در کشور عمل همزمان پیوند کبد وکلیه امروز در شیراز با موفقیت انجام شد.

واحد مرکزی خبر: نخستین بار در کشور عمل همزمان پیوند کبد وکلیه امروز در شیراز با موفقیت انجام شد.

این عمل همزمان پیوند برای کودک 8 ساله و با اهدا عضو یک کودک مرگ مغزی میسر شده است.

دانشیار بخش جراحی و بخش پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با مهارت تیم درمانی پیوند اعضای بیمارستان نمازی در یک عمل چهار و نیم ساعته توانستیم نادرترین عمل جراحی همزمان کبد و پیوند را بر روی یک کودک 8 ساله مشهدی با موفقیت انجام دهیم.

دکتر سامان نیک اقبالیان افزود: هم اکنون مرکزآموزشی درمانی نمازی شیراز به عنوان سومین مرکز فعال در دنیا با انجام اعمال جراحی های متعدد پیوند توانسته از مراکز پیوند اروپایی پیشی بگیرد.

وی افزود: این مرکز به لحاظ تخصصی و متمرکز شدن در انجام اعمال پیوند های نادر، توانسته پس از مرکز پیوند آمریکا و اسپانیا مقام سوم جهان را به دست آورد.

دانشیار بخش جراحی و بخش پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به دلیل دیالیزی بودن این کودک باید هر دو پیوند همزمان انجام می شد.


ویدیو مرتبط :
انجام عمل جراحی از شکاف های کوچک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۳۰درصد عمل‌های جراحی با داروهای بیهوشی از رده خارج انجام می‌شود



عمل‌های جراحی با داروهای بیهوشی از رده خارج,ورود داروهای بیهوشی هندی و چینی بی‌کیفیت به کشور

۳۰درصد عمل‌های جراحی با داروهای بیهوشی از رده خارج انجام می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تایید ورود داروهای بیهوشی هندی و چینی بی‌کیفیت به کشور٬ گفت: در پی کمبود داروی بیهوشی و افزایش قیمت آن شاهدیم که مراکز درمانی، داروی بیهوشی از رده خارج هالوتان را جایگزین آن کرده و در حال حاضر ۳۰ درصد عمل‌ها را با استفاده از این دارو انجام می‌دهند که عوارض کبدی برای بیماران به دنبال دارد.

به گزارش خانه ملت، حمیدرضا عزیزی فارسانی با تایید ورود داروهای بیهوشی هندی و چینی بی‌کیفیت به کشور٬ افزود: امروزه داروهای با کیفیت بیهوشی، محصول کشورهایی مانند آمریکا٬ سوئد٬ سوییس و آلمان است که متاسفانه به دلیل اعمال تحریم‌ها ضد ایران، از ورود این داروها به کشور جلوگیری شده است.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: اگرچه تحریم دارویی برخلاف اصول مورد تاکید در منشور حقوق بشر است اما ما در حال حاضر با چنین مشکلی روبرو هستیم بنابراین مجبور به وارد کردن داروهای بیهوشی از کشورهایی مثل چین و هند هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه به طور حتم کیفیت داورهای بیهوشی چینی و هندی بسیار پایین‌تر از داروهای کشورهای اروپایی است٬ تصریح کرد: نمونه تولیدات داخلی این داروها نیز دارای کیفیت مطلوبی نیست که همین امر باعث شده ما در استفاده از داروهای بیهوشی با مشکل مواجه شویم.

عزیزی فارسانی٬ یادآور شد: نمایندگان کمیسیون بهداشت ودرمان بارها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت سازمان غذا و دارو تذکر داده‌اند تا هرچه سریع‌تر این معضل را رفع کنند اما متاسفانه همچنان شاهد ورود داروهای بیهوشی بی‌کیفیت چینی و هندی به داخل کشور هستیم.

استفاده از داروهای بی‌کیفیت بیهوشی منجر به مسمومیت دارویی می‌شود

وی در تشریح عوارض استفاده از داروهای بیهوشی بی‌کیفیت٬ تاکید کرد: بعضی از این داروها شل کننده هستند و اگر از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشند تاثیرگذاری کمتری بر بیمار دارد، در بعضی مواقع نیز استفاده از این داروها منجر به مسمومیت دارویی می‌شود.

نماینده مردم کیار٬ کوهرنگ٬ اردل و فارسان در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه به دلیل کمبود داروهای بیهوشی برخی پزشکان مجبور به استفاده از داروهای از رده خارج هستند٬ افزود: این داروهای بیهوشی با نام هالوتان٬ مدت‌ها است که از رده خارج شده اما متاسفانه امروزه به دلیل کمبود داروی بیهوشی و افزایش قیمت آن٬ حدود ۳۰ درصد از عمل‌ها به وسیله این داروی بیهوشی انجام می‌شود که عوارض کبدی را برای بیماران در پی دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی٬ درباره پیگیری این کمیسیون نسبت به ورود داروهای بی‌کیفیت چینی و هندی٬ گفت: به طور حتم استفاده از داورهای بیهوشی باکیفیت٬ عوارض کمتری را برای بیماران به همراه خواهد داشت؛ بدیهی است کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به ورود این داروها واکنش نشان داده و آن را پیگیری خواهد کرد./خانه ملت