اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انجام اولین عمل پیوند پای المثنی جهان


به گفته مقامات بهداشت بخش شرقی والنیكا در اسپانیا، این عمل جراحی كه یك شب كامل به طول انجامیده بر روی انسانی انجام شد كه عمری به دلیل نامناسب بودن اندام‌های مصنوعی بر روی ویلچر می‌نشست. به گفته مقامات بهداشت بخش شرقی والنیكا در اسپانیا، این عمل جراحی كه یك شب كامل به طول انجامیده بر روی انسانی انجام شد كه عمری به دلیل نامناسب بودن اندام‌های مصنوعی بر روی ویلچر می‌نشست.


یك جراح اسپانیایی اخیرا مدعی شده كه توانسته برای اولین بار در جهان، پیوند پای المثنی را بر روی فردی كه پایش در پی یك تصادف از بالای زانو قطع شده بود، اجرا كند.

به گفته مقامات بهداشت بخش شرقس والنیكا در اسپانیا، این عمل جراحی كه یك شب كامل به طول انجامیده بر روی انسانی انجام شد كه عمری به دلیل نامناسب بودن اندام‌های مصنوعی بر روی ویلچر می‌نشست.

نام بیمار و اهداكنندگان عضو ناشناس باقی مانده، اما مقامات بهداشت قول داده‌اند كه بسته به شرایط سلامت بیمار، اطلاعات بیشتر را بعدها آشكار خواهند كرد.

پدرو كاواداس، پزشك معالج این بیمار، اظهار كرده كه به حداقل 48 ساعت زمان پیش از ارائه اطلاعات بیشتر نیاز دارد.

وزارت بهداشت اسپانیا این عمل پیوند را در ماه نوامبر مجاز كرده بود.

دكتر كاواداس در ایپانیا به دلیل اجرای چند پیوند عضو مبتكرانه شناخته شده‌است.

وی در اكتبر 2008 توانست اولین پیوند دست المثنی در اسپانیا و دومین در جهان را انجام دهد و همچنین در اوت 2009 توانست اولین عمل پیوند صورت را اجرایی كند.

معمولا برای افرادی كه پایشان از زیر زانو قطع شده ‌از اندام مصنوعی استفاده می‌كنند. اما در مواردی مانند بیمار مذكور، فرد مجبور است برای همیشه از صندلی چرخدار استفاده كند.

اسپانیا از سال 1989 در پی ایجاد یك شبكه هماهنگ كننده پیوند در تمام بیمارستانهای خود، به یك پیشگام جهانی در اهدای عضو تبدیل شده است. این هماهنگ كننده‌ها با دقت به نظارت بر بخش‌های اورژانس و شناسایی اهداكنندگان بالقوه می‌پردازند.

آنها در پی مرگ یك بیمار به صحبت با خانواده فرد پرداخته و از آنها برای استفاده از اعضای بدن متوفی برای پیوند به نیازمندان اجازه می‌گیرند.

منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
کامل ترین عمل جراحی پیوند صورت انجام شد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین عمل پیوند جمجمه در جهان انجام شد


اولین پیوند جمجمه درجهان بر روی یک بیمار سرطانی با موفقیت به پایان رسید، این بیمار سرطانی علاوه بر جمجمه، پوست سر و مو ، کلیه ولوزالمعده نیز ازطریق پیوند دریافت کرده است.

ایرنا: جیم بویسن بیمار سرطانی 55 ساله، که از زخم حفره ای ناشی از نوعی سرطان در سرش رنج می برد، درجریان یک عمل 15ساعته در بیمارستان متودیسک درایالت تگزاس آمریکا، با انجام اولین پیوند موفقیت آمیز جمجمه درجهان، بهبود یافت وآماده مرخصی از بیمارستان است.

این بیمار حدود پانزده سال پیش به علت عمل پیوند کلیه، داروهایی مصرف می کرد که امکان ابتلا به سرطان را افزایش می داد، وی در نهایت به سرطان نادری به نام لیومیوسارکوم مبتلا شد و این یبماری منجر به ایجاد حفره در سر بیمار شده بود .

تیم پزشکی این عمل، که متشکل از12 پزشک و40 کارشناس پزشکی بود، توانست با برداشتن نیمی ازپوست وجمجمه فرد اهدا کننده، آن را به قسمت فوقانی سر بیمار پیوند زند.

دکتر مایکل کلبوک، سرپرست تیم جراحان پلاستیک بیمارستان متودیست، در این رابطه اظهارداشت: این عمل بسیار حساس و دقیقی بود، در این عمل ما مجبور بودیم با استفاده از میکروسکوپ و نخ بخیه ای به نازکی نصف ضخامت موی سر، مویرگ های به نازکی یک ونیم میلیمتر را پیوند بزنیم.

بویسن، بیمار تحت جراحی قرار گرفته پیوند جمجمه، با اظهار خشنودی ازنتایج پیوند جمجمه گفت : دقت پزشکان درپیدا کردن رنگ پوست همرنگ من نیز تحیر آور است، فکر می کنم موهای سرم از21 سالگی ام هم بیشتر خواهد بود.