اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقام‌ زنانه



اخبار حوادث - انتقام‌ زنانه

زنی که برای انتقام گرفتن از دوستش عکس‌های او را در اینترنت منتشر کرده بود، بعد از دستگیری به جرمش اعتراف کرد.

زنی جوان به نام فتانه چندی قبل به پلیس فتای استان فارس مراجعه و از شخصی ناشناس به اتهام انتشار عکس هایش شکایت کرد. او گفت: «مدتی پیش در فیس بوک عضو شدم و یک عکس از خودم در آن گذاشتم، اما چند روز قبل دیدم عکس های زیادی از من منتشر و زیر آنها نیز الفاظ ناپسندی نوشته شده است. از دیدن این تصاویر شوکه شدم. من این عکس ها را به کسی نداده بودم و نمی دانم فردی که این کار را کرده، چطور به عکس ها دسترسی پیدا کرده است.»

فتانه گفت: «در این باره به شخص خاصی مظنون نیستم و هیچ حدسی هم نمی توانم بزنم که چه کسی با چه انگیزه ای دست به این کار زده است. فقط مدتی بود ایمیل های تهدیدآمیزی دریافت می کردم که در آنها نوشته شده بود بزودی عکس هایی از من منتشر می شود و آبرویم می رود. من این ایمیل ها را جدی نگرفتم و خیال کردم فردی فقط می خواهد مزاحمت ایجاد کند و مرا بترساند. من اصلا خطایی مرتکب نشده بودم و دلیلی برای ترسیدن وجود نداشت. به همین دلیل آن زمان موضوع را به پلیس گزارش ندادم.»

کارشناسان پلیس فتا به دنبال اطلاع از جزئیات این ماجرا، تحقیقات خود را در فضای مجازی آغاز کردند و فهمیدند فردی که عکس ها را منتشر کرده، در استان فارس سکونت دارد. به همین دلیل احتمال داده شد او از آشنایان فتانه باشد، اما این زن در دور بعدی بازجویی هم اصرار کرد که به هیچ کس در این رابطه مظنون نیست.

کارآگاهان به ردیابی های اینترنتی خود ادامه دادند تا این که بالاخره سرنخ های لازم را به دست آوردند و فهمیدند زنی به نام شهین مرتکب این جرم شده است. فتانه وقتی نام متهم را شنید، گفت شهین از دوستانش است و اختلافاتی جزئی با او داشت، اما هرگز فکر نمی کرد کار به اینجا بکشد.

شهین در ادامه تحقیقات بازداشت شد. او وقتی اتهامش را شنید، گفت هرگز دست به چنین عملی نزده و بی گناه است، اما مدارک کافی علیه این زن وجود داشت. به همین دلیل بازجویی ها ادامه یافت تا این که بالاخره شهین اتهامش را پذیرفت. او گفت: «مدتی قبل با فتانه دچار اختلاف شده بودم و احساس می کردم در این ماجرا تحقیر شده ام. به همین دلیل دنبال راهی بودم تا از فتانه انتقام بگیرم و به او ضربه بزنم. یک روز که به خانه او رفته بودم، گوشی تلفن همراهش را به من داد تا با آن به اینترنت وصل شوم و برای او در فیس بوک صفحه ای باز کنم. وقتی این کار را می کردم، تعداد زیادی عکس از فتانه در گوشی پیدا کردم و عکس ها را بدون این که فتانه بفهمد، برای خودم کپی کردم.»

متهم در ادامه اعترافاتش گفت: «چند روز بعد ایمیلی با اسم جعلی برای خودم ساختم و از طریق آن شروع به تهدید فتانه کردم و می خواستم با این کار او را آزار بدهم. در نهایت عکس هایش را در فیس بوک گذاشتم و زیر آنها الفاظ تحقیرکننده ای نوشتم تا شخصیتش خرد شود و آبرویش برود. با این کار می خواستم اتفاقی را که برای خودم افتاده بود، تلافی کنم، اما اکنون از کاری که کرده ام بشدت پشیمان هستم و از فتانه می خواهم مرا ببخشد.» بنا به این گزارش پرونده اتهامی شهین بعد از ثبت اعترافات او برای رسیدگی تخصصی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و برای متهم قرار قانونی صادر شد.

اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
پیوستن اسپایدر من به انتقام جویان(انتقام جویان 2)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مزاحمت زنانه برای گرفتن انتقام



رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری فردی كه اقدام به ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر خانوادگی شهروند گرگانی در یكی از شبكه‌های اجتماعی موبایلی كرده بود، خبر داد.

به گزارش آرمان، سرهنگ حبیب‌ا...رجبلی، با اعلام این خبر گفت: در پی وصول مرجوعه قضایی مبنی بر شكایت فردی مبنی بر ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر خانوادگی وی، موضوع در دستور كار كارشناسان پلیس فتای گلستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده از شاكیه و بررسی‌های مقدماتی مشخص شد، فردی در یكی از شبكه‌های اجتماعی موبایلی اقدام به ایجاد پروفایل در یكی از شبكه‌های اجتماعی موبایلی با تصاویر این خانم كرده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان كرد: پس از انجام اقدامات تخصصی، مشخص شد فردی كه این پروفایل را ایجاد كرده، یك خانم جوان است و با اقدامات اطلاعاتی، متهم شناسایی و برای انجام تحقیقات تكمیلی به پلیس فتای فرا خوانده شد.

سرهنگ رجبلی بیان كرد: متهم كه در لحظات نخست منكر هرگونه بزه انتسابی شده بود، پس از مواجه شدن با مستندات و ادله غیر قابل انكار، لب به اعتراف گشود و انگیزه خود از انجام این‌كار را انتقام جویی از شاكیه اعلام كرد.

وی افزود: پس از تكمیل شدن پرونده، متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد. رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گلستان به شهروندان توصیه كرد از بارگذاری و به اشتراك گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبكه‌های اجتماعی خودداری كنند و به هیچ عنوان با نام‌های كاربری كه هویت اصلی را نمایان می‌كند عضو شبكه‌های اجتماعی نشوید.

سرهنگ رجبلی در پایان از شهروندان خواست تا به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نكنند و در صورت برخورد با موارد مشكوك آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE. IR بخش تماس با ما یا از طریق شماره تماس‌های 2182421 و 2182282 گزارش كنند.


 اخبار حوادث  -آرمان