اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقام‌ خونین برادر اعدامی از خانواده شاکی



انتقام‌ خونین برادر اعدامی از خانواده شاکی

مردی برای گرفتن انتقام اعدام برادرش یکی از اعضای خانواده شاکی را  به قتل رسانده ‌است. وی‌جزییات این قتل را توضیح داد و گفت تنها راه آرام‌شدنش گرفتن انتقام‌ بود.

به گزارش شرق، ماموران پلیس ورامین 20بهمن سال قبل در جریان شلیک به مردی جوان به نام سینا در قبرستان این شهر قرار گرفتند. با حضور ماموران در محل مشخص شد سینا هنگامی که قصد داشت سوار خودرواش شود توسط دو مرد نقاب‌دار به قتل رسید.

 

شاهدانی که صحنه قتل را دیده ‌بودند به پلیس گفتند دو موتورسوار که صورت خود را پوشانده ‌بودند به مقتول نزدیک شدند، یکی از آنها پیاده ‌شد، با کلت به سینا شلیک کرد و سپس هر دو فرار کردند.

 ماموران در تحقیقات علمی که انجام دادند متوجه شدند، سینا با کسی دشمنی نداشت اما مردی با شکایت برادر او اعدام شده است.  بنابراین یکی از برادران مرد اعدامی که پوریا نام ‌داشت بازداشت شد.

 او در بازجویی‌ها گفت: من مرتکب قتل نشدم اما می‌دانم برادرم پرویز این کار را کرده ‌است؛ او گفت: چند ساعت بعد از حادثه مهدی، دوستم که همراه پرویز بود با من تماس گرفت و گفت پرویز دست به قتل زده ‌است. او برای انتقام‌گیری این کار را کرد.

وقتی مهدی بازداشت شد، جزییات قتل را فاش کرد او گفت: پرویز به من گفت می‌خواهد در قبرستان با کسی دعوا کند من نمی‌دانستم هدفش انتقام‌گیری است. فکر کردم دعوا ناموسی است و ماجرا با دعوایی ساده تمام می‌شود. وقتی او شلیک کرد من تازه متوجه شدم سلاح دارد بعد هم هر دو از ترس فرار کردیم. من هم نمی‌دانم پرویز کجاست.  پرویز 10روز بعد از قتل خود را به ماموران معرفی کرد و گفت دست به قتل سینا زده ‌است.

او جزییات این قتل را فاش کرد و با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست علیه متهمان، آنها روز گذشته برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری ‌استان تهران برده ‌شدند.  در ابتدای جلسه بعد از اینکه ثقوری نماینده دادستان تهران کیفرخواست علیه متهمان را خواند و برای پرویز به اتهام مباشرت در قتل و برای مهدی به اتهام معاونت در قتل درخواست صدور حکم قانونی کرد، چون اولیای‌دم در جلسه حاضر نشده ‌بودند، وکیل آنها در جایگاه ایستاد و از سوی اولیای‌دم برای متهم درخواست قصاص کرد.

سپس پرویز در جایگاه حاضر شد. او اتهام قتل را قبول کرد و گفت: هفت‌سال پیش برادرم با شکایت سروش، برادر سینا بازداشت شد. او مدعی ‌بود برادر من او را مورد تجاوز قرار داده‌ است. دادگاه گفته‌هایش را قبول کرد و مدارک نیز علیه برادرم بود حکم اعدام برایش صادر و تایید شد. چندبار برای گرفتن رضایت به سراغ سروش رفتیم اما برادرانش مخصوصا برادر بزرگش اجازه نمی‌داد او رضایت بدهد تا اینکه شش‌ماه قبل از حادثه به ما خبر دادند

 

برادرم قرار است اعدام شود. شب قبل از اعدام ما برای خداحافظی به زندان رفتیم. من خیلی برادرم را دوست داشتم و کاری هم از دستم برنمی‌آمد لحظه‌ای که او را در آغوش گرفتم به من گفت سلاحی دارد که آن را در بیابانی اطراف ورامین دفن کرده‌ است. او گفت شاید سلاح به دردت بخورد آن را بردار.

 متهم ادامه داد: فردای آن روز برادرم را اعدام کردند و جسد را به ما تحویل دادند. از همان موقع حس انتقام در من تقویت شد. روز ختم برادرم خانواده سینا با ماشین جلوی مسجد آمدند صدای آهنگ را بلند کردند و خندیدند. این کارشان باعث شد بیشتر عصبانی شوم و تصمیم گرفتم حتما انتقام ‌بگیرم.

 متهم ادامه داد: کلتی را که برادرم مخفی کرده‌ بود پیدا کردم. در این مدت آرام نشدم و هربار که سرخاک برادرم می‌رفتم بیشتر نسبت به این موضوع احساس مسوولیت می‌کردم. البته قصدم این بود که در فرصتی مناسب برادر بزرگ سینا را بکشم چون او بود که مانع جلب رضایت می‌شد. روز حادثه به قبرستان سر خاک برادرم رفتم. دیدم سینا هم برای فاتحه‌خوانی سرخاک پدرش آمده ‌است فرصت مناسب بود بلافاصله برگشتم و کلت را برداشتم.

 

در راه مهدی را که دوست برادر کوچکم بود دیدم به او گفتم بیا برویم مواد بخریم. او را سوار موتور کردم اما نگفتم هدفم چیست. بعد به او گفتم حالا که به قبرستان رسیده‌ایم بیا سرخاک برادرم برویم و برایش فاتحه بخوانیم. سینا هنوز در قبرستان بود. به مهدی گفتم من با این مرد دعوا دارم مهدی از هیچ‌چیز خبر نداشت وقتی که شلیک کردم و تیر به گردن مقتول برخورد کرد مهدی فهمید من سلاح دارم ضمن اینکه فقط من صورتم را پوشانده بودم و مهدی صورتش باز بود. بلافاصله بعد از شلیک فرار کردیم.

من در مرز افغانستان بودم و می‌خواستم فرار کنم که فهمیدم برادر دیگرم و مهدی بازداشت شده‌اند به همین دلیل خودم را تسلیم کردم.

در ادامه مهدی برای دفاع از خودش پشت‌ تریبون قرار گرفت. او گفت: من اصلا نمی‌دانستم پرویز سلاح دارد به من گفت دعوا ناموسی است و من هم فکر کردم موضوع با کتک‌زدن تمام می‌شود وقتی شلیک کرد و تیر به گردن مقتول برخورد کرد آنقدر ترسیدم که گاز دادم تا سریع فرار کنم. پرویز دوید و خودش را به من رساند. من تازه دو هفته بود که از زندان آزاد شده ‌بودم و اصلا هم نمی‌خواستم در مورد این ماجرا دخالتی بکنم.

در پایان متهمان آخرین دفاعیات خود را مطرح کردند و هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

/شرق


ویدیو مرتبط :
انتقام خونین پارت 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۷ خواهر و برادر پسر خاله اعدامی را بخشیدند



 

هفت فرزند مرد میانسال كه در جریان درگیری مرگبار از سوی خواهرزاده همسرش به قتل رسیده بود در اقدامی خداپسندانه از قصاص قاتل گذشت كردند.

 

 

شكرالله ـ كارگر ساختمانی ۴۵ ساله ـ صبح دوم آذر ۸۶ در یك ساختمان نیمه كاره در حوالی میدان هروی به قتل رسید.

 

كارآگاهان در نخستین تحقیقات به دو تن از كارگران ساختمان مشكوك شده و به بازجویی از آنها پرداختند كه در این میان محمد - خواهرزاده ۲۸ ساله همسر مقتول - به قتل شوهر خاله اش اعتراف كرد.

 

نیمه های شب قرار بود مصالح ساختمانی برایمان بیاورند به همین خاطر نزد «شكرالله» رفتم تا كلید در پاركینگ را بگیرم اما او كه خیلی عصبانی بود به ناسزاگویی پرداخت و ناگهان كار به درگیری كشید.

 

من هم در اوج خشم با دسته كلنگی كه روی زمین افتاده بود یك ضربه به سر و ضربه ای به كمرش زدم كه متأسفانه در كمال ناباوری جان باخت. اما به هیچ عنوان نمی خواستم او را بكشم و ...به دنبال این اعترافات پرونده برای محاكمه به شعبه ۷۴ دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد و متهم پس از محاكمه به قصاص - اعدام - محكوم شد.

 

از آنجا كه وی به رأی دادگاه اعتراض نكرد پرونده برای اجرای حكم به شعبه اجرای احكام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

 

در حالی كه مراحل قانونی اجرای حكم طی می شد و عامل قتل در یكقدمی مرگ قرار داشت مسئولان واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران به سرپرستی عصمت الله جابری - قاضی اجرای احكام - با تشكیل جلسات صلح و سازش و گفت وگو با اولیای دم، تلاش همه جانبه برای جلب رضایت آنها را آغاز كرده و سرانجام صبح دیروز هفت فرزند مقتول با مراجعه به شعبه اجرای احكام دادسرای جنایی در حركتی خداپسندانه و انساندوستانه رضایت خود را اعلام كرده و از قصاص پسرخاله شان گذشت كردند.... / روزنامه ایران