اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد کواکبیان از هزینه‌ بالای ‌صدمین سفر استانی دولت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در تذکری آیین‌نامه‌ای عنوان شد

انتقاد کواکبیان از هزینه‌ بالای ‌صدمین سفر استانی دولت

خبرگزاری فارس: نماینده سمنان در تذکری از هزینه بالای تبلیغات برای صدمین سفر استانی دولت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی امروز شنبه طی تذکری آیین‌نامه‌ای در صحن علنی مجلس اظهار داشت: تحقیق و تفحص در مورد سفرهای استانی هیئت دولت نتیجه نداد و متأسفانه ما امروز می‌بینیم که به مناسبت یکصدمین سفر استانی نمایشگاهی در استان‌ها شکل گرفته و در مشهد هم مراسم ویژه‌ای برگزار شده و این مسئله هزینه‌های زیاد تبلیغاتی را هم در پی داشته است.

وی افزود: من نمی‌دانم که برگزاری این نمایشگاه‌ها چقدر ضرورت دارد؛ اخیرا هم سایتی به نام «خدمت» درست شده که به طور دائم در خصوص این سفرها پیامک می‌زنند و شاید برای خود من 150 پیامک آمده است.

کواکبیان ادامه داد: به اعتقاد من اگر اصل سفرها هم ضرورت داشته باشد، بهتر است به جای این تبلیغات وقت صرف کنیم تا وعده‌هایی که داده می‌شود، عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: برخی از مصوبات سفر اول هنوز هم اجرایی نشده است در حالی که هیئت دولت مشغول سفرهای دور چهارم است.

کواکبیان اظهار داشت: خواهش من این است که در صورت امکان در بعضی هزینه‌های غیرضروری صرفه‌جویی داشته باشد./فارس


ویدیو مرتبط :
سخنرانی رئیس جمهور در شانزدهمین سفر استانی دولت به فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت عراق هزینه سفر به نیویورک را اعلام کرد / سکوت در پاستور!



 

 

 

درحالیكه ریاست جمهوری عراق اعلام كرد هزینه سفر هیات كوچك عراقی به نیویورك یك ونیم میلیون دلار (دو میلیارد تومان) بوده است هنوز هزینه سفر هیات صدنفره ایرانی به نیویورك اعلام نشده است.

به‌ گزارش فارس در بغداد، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام كرد: جلال طالبانی رئیس جمهور عراق در دیدار با برخی روزنامه‌نگاران عراقی ، توضیحاتی درباره‌ هزینه‌ ۲ میلیون دلاری در سفر به‌‌ آمریكا و جنجال های اخیر بر سر این موضوع ارائه‌ داده‌ است.

طالبانی گفت: دفتر ریاست جمهوری عراق درخواست ۲ میلیون دلار به‌ عنوان هزینه‌ سفر هیات های عراقی به‌ سازمان ملل را ارائه‌ كرده‌ بود ، اما همه‌ این پول هزینه‌ نشد بلكه‌ ۵۰۰ هزار دلار آن پس از بازگشت به‌ عراق به‌ صندوق وزارت دارائی بازگردانده‌ شد.

رئیس جمهور عراق با اشاره‌ به‌ اینكه‌ تمامی هزینه‌ های انجام شده‌ هیات عراقی طبق فاكتور و اسناد در كمیته‌ نظارت مالی موجود است، تصریح كرد تنها هزینه‌ هواپیما برای انتقال هیات های عراقی به‌ آمریكا نزدیك به‌ یك میلیون دلار بود ، بقیه‌ پول نیز در اسكان این هیات در هتل و دیدارها و هدیه‌ها هزینه‌ شده‌ است.

طالبانی گفت پیش از سفر به‌ آمریكا از آقای المالكی خواسته‌ است به‌ نمایندگی از عراق در جلسه‌ مجمع عمومی سازمان ملل شركت كند زیرا دیوان ریاست جمهوری توانایی پرداخت هزینه‌ این سفر را ندارد ،اما آقای المالكی این درخواست طالبانی را نپذیرفته‌ است.

چندی پیش یك سند محرمانه از دفتر ریاست جمهوری عراق افشا شد كه نشان می داد، سفر اخیر طالبانی به نیویورك ۲ میلیون دلار برای دولت هزینه داشته است. این امر اعتراض بسیاری از گروه های سیاسی عراق و مردم این كشور را برانگیخت بویژه این كه سخنرانی رئیس جمهور عراق در نیویورك نیز مطلوب ملت عراق نبود.

هنوز دولت احمدی نژاد درباره هزینه های سفر کاری - خانوادگی اخیر به نیویورک توضیحی نداده است..../تحلیل:عصرایران