اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد وزیر آموزش و پرورش از نمایندگان مجلس و تکذیب خصوصی سازی مدارس



اخبار,اخبار اجتماعی ,  علی اصغر فانی

وزیر آموزش و پرورش ضمن انتقاد از مطرح شدن موضوعاتی از قبیل خصوصی سازی مدارس توسط آموزش و پرورش گفت: آنچه اکنون در کمیسیون آموزش مجلس در حال بررسی و طی مراحل است، لایحه دائمی شدن مدارس غیر دولتی است و خصوصی سازی نیست.

  علی اصغر فانی در مراسم گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش با بیان اینکه در بسیاری از مناطق دور افتاده کشور، تنها نماینده حاکمیت آموزش و پرورش است و پرچم جمهوری اسلامی بر فراز مدارس در این مناطق برافراشته هستند افزود: آموزش و پرورش در طول تاریخ همواره با کسری بودجه‌ مواجه بوده و ما هم آنرا قبول داریم.

وی افزود: امسال بودجه آموزش و پرورش 24 هزار میلیارد تومان بود. این در حالی است که ماه گذشته بیش از 2000 میلیارد تومان بابت حقوق پرسنل پرداخت کردیم و اگر بخواهیم این مبلغ را به کل ماه‌های سال تعمیم دهیم در واقع 24 هزار میلیارد تومان حقوق داده‌ایم و برای سایر فعالیت‌هایمان هیچ بودجه‌ای نداشتیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هزینه‌های جاری 105 هزار مدرسه نیازمند اعتبار هستند گفت: همیشه کسری بودجه داریم و گاهی اوقات در رسانه‌ها و در مجلس از وزیر انتقاد می‌کنند که چرا مطالبات را پرداخت نکرده است. باید از آنها پرسید شما چقدر بودجه داده‌اید که حالا انتظار د ارید؟ هرچه می‌دهید همانقدر باید انتظار داشته باشید.

فانی ادامه داد: مدیریت بر منابع آموزش و پرورش یک مسئله بسیار مهم است، البته دولت بدون کمک مردم نمی‌تواند امور جاریش را پیش ببرد. یک اصل اساسی در آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌هاست. در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود که آموزش و پرورش در حال خصوصی سازی است و فریاد وامصیبتا سر می‌دهند، در حالی که باید گفت آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌ها را دنبال می‌کند و چیزی غیر از این نیست.

فانی با بیان اینکه اجرای آموزش همگانی بر اساس قانون اساسی بر عهده دولت است و ما از امکانات دولت، دستگاه‌ها و مردم برای اجرای اصل 30 قانون اساسی استفاده می‌کنیم اظهار کرد: لایحه دائمی شدن مدارس غیر دولتی اکنون در مجلس در دست بررسی است و لایحه مربوط به خصوصی سازی نیست که برخی به غلط و از روی سهو آن را طور دیگری مطرح می‌کنند. مراحل بررسی و تصویب قانون دائمی کردن مدارس غیر دولتی در کمیسیون آموزش مجلس در حال طی شدن است و انشالله در صحن علنی به نتیجه خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اعلامی ما توسعه مشارکت‌هاست و ذیل آن کارهای مختلفی انجام دادیم که تفاهم نامه با بیش از 25 دستگاه از جمله آنهاست گفت: در همین راستا منابع فراوانی جذب کرده‌ایم و تقویت شوراها را دنبال می‌کنیم. قانون شوراهای آموزش و پرورش یک قانون مترقی است که از سال 77 تصویب شده و 22 سال از عمر آن می‌گذرد و ابعادی دارد که هنوز به آن ورود نکرده‌ایم.

فانی افزود: یک پیام قانون شوراها جلب مشارکت سایر دستگاه‌ها و پیام دیگر آن توسعه تمرکز زدایی در آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش یک سازمان بسیار متمرکز است و رسمیت در آن بالاست به این معنا بخش‌نامه‌ها، مقررات و قوانین در آن بسیار بالاست و قانون شوراها می‌تواند رسمیت را در آموزش و پرورش کاهش دهد.

 

 اخبار اجتماعی  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
نمایندگان مجلس: توقع مجلس از دولت، معرفی وزیر معتدل است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلایل نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش‌ چیست؟



اخبار,اخبار سیاسی ,استیضاح وزیر آموزش و پرورش‌

 

اخبار سیاسی - دلایل نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش‌ چیست؟

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش شامل ۶ محور است که در حال حاضر به امضای ۱۵ نماینده مجلس رسیده است.

حجت‌الاسلام سید‌مهدی موسوی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که «دلایل طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس چیست؟» ‌اظهار داشت: این استیضاح ۶ محور دارد که شامل انتصاب مدیران آموزش و پرورش مبتنی بر گرایشات و رفتار‌های سیاسی، عدم پرداخت حقوق بازنشستگان و یا به تعویق افتادن حقوق آن‌ها، برنامه‌ریزی و مدیریت نامناسب در ساماندهی نیروی انسانی مانند تعیین محل خدمت معلمان دور از محل سکونت همسر و خانواده، است.

وی ادامه داد: عدم توجه به امور تربیتی و پرورشی در مدارس، عدم اجرای قانون مصوب مجلس مبنی بر استخدام مربیان پیش‌دبستانی‌، نیروهای شرکتی و حق‌التدریسی و عدم اجرای مصوبه مجلس مبنی بر افزایش مرخصی زایمان و شیردهی به ۹ ماه و استفاده از نیروهای ناکارآمد و بازنشسته در آموزش و پرورش از جمله موارد استیضاح است.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد افزود: در حال حاضر ۱۵ نماینده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده‌اند.

اخبار سیاسی - فارس