اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد مداح معروف از برجام: استغفار کنید


منصور ارضی در بخشی از سخنان خود در طول دعای عرفه امسال گفت: شما الان از برجام که همان جام زهر است چه می‌دانید؟ من هشدار می‌دهم به نمایندگان مردم در مجلس، چون ما دیگر به کسی امید نداریم، که مواظب باشید قیامتی هم هست، فریب نخورید، حقیقت این است که این مسئله سازش با دشمن است.

خبرآنلاین: رجانیوز، سخنرانی منصور ارضی در این مراسم را به‌طور کامل روی خروجی خود قرار داد.

این مداح در بخشی از سخنان خود در طول دعای عرفه امسال، چنین گفته است:

«... شما الان از برجام که همان جام زهر است چه می‌دانید؟ من هشدار می‌دهم به نمایندگان مردم در مجلس، چون ما دیگر به کسی امید نداریم، که مواظب باشید قیامتی هم هست، فریب نخورید، حقیقت این است که این مسئله سازش با دشمن است، هرکسی از نمایندگان حسینی است باید فریاد بزند، گرچه ٢٠٦ نفر فریاد زدند، منتها بعضی مسئولان مجلس به آن بی‌توجهی کردند، اینها چگونه می‌خواهند جواب خدا را بدهند؟»  او ادامه داد: «دعا کنید برای این نمایندگان که عاقلانه عمل کنند، اگر این نمایندگان اشتباه کنند همه را به جهنم می‌برند و کسی نمی‌تواند کاری بکند».

ارضی اضافه کرد: «امروز برای همه دعا کنید، مخصوصا نمایندگان که درست تصمیم بگیرند و جایی نروند که در بن‌بست گیر کنند و مجبور شوند قبول کنند. اگر قبول کنند خیلی مشکلات به‌وجود می‌آید. یاد کلام مقام معظم رهبری افتادم که چندین سال پیش فرمودند مگر ما بالاتر از زمان امیرالمؤمنین علیه‌السلام هستیم؟ امیرالمؤمنین علیه‌السلام خانه‌نشین شد. چه شد که ٥٠ سال بعد از رسول اکرم صلوات‌الله علیه، اباعبدالله علیه‌السلام را به آن وضعیت به شهادت رساندند و سر از بدنش جدا کردند؟ ملت آن موقع نفهمیدند و درست تشخیص ندادند، اگر خدایی ناکرده این نفهمی بر ما هم مستولی شود چه می‌شود؟ برای همین است که می‌گویم استغفار کنید».


ویدیو مرتبط :
انتقاد از ارسال برجام به شورای امنیت ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد مداح معروف تهرانی از تحریف سخنانش


سعید حدادیان گفت: اقای فرجی دانا سالها رئیس دانشگاه بوده و من سابقه منفی از او سراغ ندارم و به یاد نمی‌آورم خلاف قانون اساسی عمل کرده باشد اما آقای توفیقی نظرات و اظهاراتش خلاف قانون اساسی و دیدگاه‌های آقای روحانی بود. البته باید بگویم من مقابل دولت موضع ندارم و از جنجال خسته شده‌ام و به جنجال تن نمی‌دهم.

خبرگزاری مهر: سعید حدادیان مداح و ذاکر اهل‌بیت در حاشیه نشست خبری همایش ادبی سوختگان وصل در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر خود درباره گزینه دولت یازدهم برای وزارت علوم گفت: اقای فرجی دانا سالها رئیس دانشگاه بوده و من سابقه منفی از او سراغ ندارم و به یاد نمی‌آورم خلاف قانون اساسی عمل کرده باشد اما آقای توفیقی نظرات و اظهاراتش خلاف قانون اساسی و دیدگاه‌های آقای روحانی بود. البته باید بگویم من مقابل دولت موضع ندارم و از جنجال خسته شده‌ام و به جنجال تن نمی‌دهم. بنده با آقای توفیقی نیز عناد شخصی نداشتم اما معتقدم نظرات وی در سطح وزارت قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اظهارات خود در روز عرفه مبنی بر لابی‌های غیرقانونی برخی نمایندگان مجلس در معرفی وزرای دولت گفت: حرفی که من گفتم این بود که اگر نماینده‌ای لابی غیرشرعی و غیرقانونی کرده باشد مانند کسی است که نان خود را در شراب زده و خورده که حرام است. البته من از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که به اخبار با دید جنجالی نگاه نمی‌کند.

حدادیان در ادامه با بیان اینکه صلاح نیست اخبار به صورت جنجالی منتشر شود، گفت: شخص بنده با توجه به فرمایشات رهبری و ادبیات رئیس‌جمهور بنای مقابله و تعارض با دولت را ندارم. جنجال با احوال من هماهنگی ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز برخی مسئولین می‌خواهند صدای مردم را در بیاورند. عده‌ای در همین ایام تلاش دارند امام دیگری نشان دهند اما عشق مردم به مقدس بودن امام خمینی (ره) است. برخی افراد نظراتی درباره حضرت امام(ره) می‌دهند که نمی‌توان در برابر آنها سکوت کرد. از قضا برخی از صاحبان این سخنان نیز از نزدیکنان امام هستند. در پاسخ به آنها باید بگویم همان امامی که شما صحبت‌هایش را تحریف می‌کنید امامی است که من درباره‌اش می‌گویم «یاد امام و شهدا دلو می‌بره کرب و بلا»که شما می‌خواهید کربلایش را بگیرید.

حدادیان افزود: برخی که در نظام سابقه‌ طولانی دارند گاهی کارهایی می‌کنند که برابر با فرمایشات رهبری نیست و طبیعی است که مردم نیز تاب نمی‌آورند که عده‌ای نوامیس انقلاب را زیر پا بگذارند.

این ذاکر اهلبیت(ع) با اشاره به این نکته که با کسی برادرخواندگی ندارد، گفت: همانقدر که شما با افراد آشنایی دارید من نیز آشنایی دارم بنابراین تا جایی که حرکت عمل افراد در راستای دفاع از اسلام باشد مورد تائید است اما اگر کسی موضع جدی علیه نوامیس نظام بگیرد من حتما تذکر می‌دهم و نمی‌توانم در برابر آن سکوت کنم. مطبوعات متاسفانه گاهی به اشتباه سخنان من را از سایت‌های ضدانقلاب برداشتند در نتیجه جنجال ایجاد شد در حالی که فضای امروز نباید فضای جنجالی و پرخاشگرانه باشد.

حدادیان با بیان اینکه قصد تعارض با دولت ندارد، گفت: دولت طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مورد حمایت ماست. البته توقعات الهی ما از دولت پابرجاست اما توقعات شخصی و صنفی نداریم.

وی ضمن قدردانی از برخی اقدامات رئیس‌جمهور گفت: از رئیس‌جمهور به چند دلیل تشکر می‌کنم که مهمترین آن ادبیات ایشان نسبت به ولایت فقیه است. از وزیر خارجه نیز به دلیل ادبیاتش تشکر می‌کنم. ایشان از نقد مقام معظم رهبری در مورد برنامه‌های دولت در نیویورک تشکر کردند و ادبیاتی که به کار بردند نشان می‌دهد به مقام معظم رهبری به عنوان یک سایه سیاسی معنوی بر سرشان نگاه دارند. این موضوع مورد پسند است و جای قدردانی دارد.

حدادیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت باید به عنوان یک زبده سیاسی و با توجه به کهولت سنی که دارد در گفتار و رفتار و چیدمان اطرافیانشان حداقل به خاطر شخص خود و سوابق انقلابی که داشته‌اند تجدیدنظر کنند. اینطور نیست که همه مردم تاب بیاورند. قطعا در دل توده‌ها برخی آزرده شده و این آزردگی به صورت کنش‌های مختلف بیرون می‌زند. متاسفانه در چند وقت اخیر همه به آنچه که از سایت شخصی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد اعتراض داشته‌اند. همچنین از سوی برخی از منصوبین به امام نیز با ادبیاتی مواجه شدیم که مناسب نبود. توصیه من به همگان این است که در این موقعیت حساس با توجه به بیانات رهبری درباره رئیس‌جمهور، بیانات آقای روحانی را خدشه‌دار نکنیم و تلاش برای حرکت رو‌به‌جلو داشته باشیم. شخص بنده به آقای روحانی رای ندادم اما انتظار دارم همانگونه که من درباره ایشان محترمانه سخن می‌گویم، بر مسئولان واجب باشد که تا نگاهشان تنها به کسانی که به او رای داده‌اند نباشد. بلکه نگاهشان به منافع ملی باشد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی مطرح می‌کنند سیاست را باید از هیئت‌های مذهبی جدا کرد گفت: جدایی دین از سیاست متعلق به انقلاب ما نیست.  این حرف خودش سیاسی است و راهی برای مبارزه با انقلاب محسوب می‌شود. نوع مداحانی که هیئت‌های مذهبی دعوت می‌شوند و مردم با حضور چشمگیرشان از آنها استقبال می‌کنند نشان می‌دهد عمدتا حرف‌های مداحان حرف‌های دل مردم است.

حدادیان افزود: این حکم که دین از سیاست جداست خود سرلوحه کار عده‌ای است که علیه این نظام فعالیت می‌کنند. اگر دین از سیاست جدا باشد پس شهدای ما برای چه شهید شدند. عبارت «دین از سیاست جداست» خود یک عنوان سیاسی و طرح عملیات سیاسی علیه نظام است. البته برخی مداحان جوان و برخی مردم این وظیفه خطیر را به ما محول می‌کنند. بنابراین ممکن است اینطور به نظر آید که برخی سیاسی‌تر از عده‌ای دیگر هستند.

حدادیان با اشاره به شکایت دولت دهم از وی و منتشر شدن اظهاراتش در یک جلسه خصوصی گفت: راضی به انتشار آن حرف‌ها نبودم اما کسی نبودم که آنها را کتمان کرده و بگویم من این سخنان را نگفته‌ام به همین دلیل به دادگاه و رای دادگاه تن دادم اما نقدم نیز به جا بود.

این مداح با اشاره به شعار عقل‌گرایی و اعتدال آن را مناسب دانست و گفت: این شعار رئیس‌جمهور به معنای این است که حتی کسانی که از نظر سیاسی و سلیقه با من موافق نیستند را می‌توانم مدیریت کنم. برخی مسئولان جدید در دولت از آقای شریعتمداری و ضرغامی نام برده و نسبت به آنها توهینی کرده‌اند. من با کمال احترام ادبیات آنها را نمی‌پسندم و می‌گویم این ادبیات درست نیست.

وی در پایان با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای گفت: من یک تذکر جدی نیز در مسئله هسته‌ای دارم و آن این است که وقتی می‌گوییم اخبار مذاکرات هسته‌ای نباید منتشر شود اگر واقعا این منتشر نشدن اثرات مثبتی داشته باشد چیزی که آن را خراب می‌کند ایجاد جنجال است. با ایجاد جنجال مردم تصور می‌کنند عده‌ای می‌خواهند حواس آنها را از مذاکرات پرت کرده و بر جنجال متمرکز شوند. این دعوا هم به مدت کوتاهی موضوعیت دارد و بعد فراموش می‌شود.