اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد قالیباف از عدم حسابرسی در شهرداری تا قبل از سال 84



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

انتقاد قالیباف از عدم حسابرسی در شهرداری تا قبل از سال 84 

انتخاب - شهردار تهران گفت: صادقانه بگویم قبل از سال 84 حسابرسی دقیقی در بودجه و هزینه شهرداری تهران نبود و تفریغ بودجه هم نیامد و غیر قابل حسابرسی بود. 

محمدباقر قالیباف با اشاره به تلاش جوانان، مهندسین، کارگران و افتتاح بخشی از تونل نیایش اظهار داشت: توفیق پیدا شد تا در زمان‌بندی مقرر این پروژه به افتتاح برسد. 

وی تصریح کرد: تونل نیایش طرح جامع حمل و نقل شهری تهران و مجموعه طرح‌های بزرگراهی بود که بر اساس برنامه‌های طراحی شده باید اجرا می‌شد. 

قالیباف بیان داشت: پس از بررسی‌های انجام شده دو راهکار برای پروژه وجود داشت به طوری که یا باید از زیر زمین و یا از روی زمین پروژه را آغاز می‌کردیم که در ادامه به این نتیجه رسیدیم که با توجه به مشکلات روی زمین باید تونلی از زیر زمین احداث شود که البته نظر شورای شهر نیز در این زمینه همین بود. 

شهردار تهران اضافه کرد: حدود 10 کیلومتر تونل و 11 کیلومتر پل صدر در این پروژه پیش‌بینی شد که خوشبختانه در چند روز گذشته بخشی از تونل نیایش به بهره‌برداری رسید و پل صدر نیز در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه تونل نیایش و پل صدر از جهت ترافیکی متصل به هم هستند، گفت: اگرچه این دو پروژه به یکدیگر متصل هستند ولی از نظر اجرا کاملا مجزا هستند. 

قالیباف به برخی از مختصات فنی تونل نیایش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز این قابلیت در جامعه مهندسین و جوانان ما وجود دارد که تونل های استاندارد آن هم بر اساس استانداردهای جهانی با همان مشخصات انجام دهند. شهردار تهران خاطر نشان کرد: باید به این نکته توجه باشیم که تونل‌های شهری متفاوت با تونل‌ در جاده‌ها هستند و این در حالی است که کار کردن در شهر بسیار سخت‌تر است. وی بیان داشت: در داخل شهر و در احداث تونل‌ها باید به مسائل مختلفی چون بُعد زیبایی، ایمنی، زمان، تهویه، آلودگی و ... توجه کرد. 

قالیباف در ادامه گفت‌وگوی خود در برنامه شبکه 2 ادامه داد: تونل نیایش به گونه‌ای طراحی شده است که اگر خدایی ناکرده اتفاقی در داخل تونل از جمله آتش‌سوزی بیفتد شهروندان بتوانند در مدت زمان 3 دقیقه تونل را ترک کنند. 

شهردار تهران در ادامه به برخی دیگر از تسهیلات در نظر گرفته شده در تونل نیایش اشاره کرد و گفت: سیستم کنترل دوربین، آتش‌نشانی و ... از دیگر پیش‌بینی‌های لازم در تونل اشاره شده است. 

وی تأکید کرد: تونل نیاش به گونه‌ای طراحی شده است که با عایق‌بندی‌های صورت گرفته یک قطره آب به داخل تونل نفوذ نخواهد کرد ضمن اینکه استانداردهای امروز جهانی در این تونل وجود دارد که از افتخارات مهندسین کشور است. 

قالیباف در خصوص مدت زمان احداث تونل نیاش گفت: تونل رسالت که حدود 2 کیلومتر رفت و برگشت بود طی 12 سال انجام شد و این در حالی است که تونل رسالت به هیچ وجه پیچیدگی‌های تونل نیایش را ندارد و خوشبختانه مهندسین و جوانان ایرانی توانستند تونل نیایش را با 10 کیلومتر در مدت 20 ماه و با یک کار جهادی انجام دهند. شهردار تهران به فرهنگ دفاع مقدس در اجرای پروژه نیایش اشاره کرد و گفت: این تونل با چنین فرهنگی و در مدت کوتاهی ساخته شد ضمن اینکه از لحاظ کیفیت و سرعت یکی از بهترین تونل‌ها در سطح جهان است. 

وی در ادامه در پاسخ به پرسش مجری برنامه در خصوص اینکه در حال حاضر و پس از افتتاح تونل نیایش شاهد بار ترافیکی در این محدوده هستیم، گفت: این یک امر طبیعی است چرا که با افتتاح یک پل جدید شهروندان علاقه دارند از آن بازدید کنند ضمن اینکه در روزهای آتی این بار ترافیکی به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد. 

قالیباف در ادامه به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال 91 و در خصوص سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: از طراحی تا اجرا در پروژه نیایش توسط متخصصین ایرانی انجام شده است که یک افتخار ملی محسوب می‌شود. وی  گفت: این آمادگی در شهرداری وجود دارد که در هر 45 روز یک کیلومتر پل بسازد.

 شهردار تهران خاطر نشان کرد: اتفاقات دیگری در شهرداری در سال جاری افتاده است که از اقدامات قابل توجه این نهاد است که از آن می‌توان به بحث زباله‌سوزی‌ها و استفاده بهینه از آن اشاره کرد که در سال جاری و با همت متخصصین و مهندسین انجام شده است. قالیباف تأکید کرد: در حال حاضر حدود 120 روز از زمان پیش‌بینی شده برای پروژه صدر - نیایش عقب هستیم که آن نیز به دلیل تحریم‌ها و کمبود تجهیزات بوده است ولی امیدواریم به زودی این پل به اتمام و به بهره‌برداری برسد. 

شهردار تهران خاطر نشان کرد: تونل نیایش به طور کامل آماده است اما با توجه به اینکه اگر بخواهیم قسمت جنوبی آن را قبل از افتتاح پل صدر به بهره‌برداری برسانیم شاهد بار ترافیکی خواهیم بود و به همین دلیل بنا داریم پس از افتتاح پل صدر قسمت جنوبی نیایش را نیز به بهره‌برداری برسانیم. 

وی تصریح کرد: درحال حاضر بالغ بر 3 هزار پروژه در شهر تهران در دست اقدام است که پروژه‌های بزرگی در دل این 3 هزار پروژه وجود دارد که از آن می‌توان به بزرگراه امام علی، بزرگراه یادگار امام، صدر، اتوبان آزادگان، دریاچه چیتگر و ... اشاره کرد. 

قالیباف اضافه کرد: اتوبان امام علی که حدود 27 کیلومتر است و در آن 57 پل وجود دارد با تلاش متخصصان ایرانی احداث شده است که همزمان با ولادت امیر‌المومنین به بهره‌برداری خواهد رسید و در واقع شهروندان می‌توانند از شمالی‌ترین نقطه تهران تا جنوبی‌ترین نقطه تهران بدون چراغ قرمز تردد کنند که این نیز یکی از کارهای بزرگ است که به برکت همدلی در شهرداری به وجود آمده است. 

شهردار تهران ادامه داد: اگرچه در چند وقت اخیر ذائقه مردم به دلیل برخی بداخلاقی‌ها و اختلافات تلخ شده است اما خوشبختانه در شورای شهر و شهرداری وفاق و دوستی وجود دارد اگرچه سلایق مختلفی وجود دارد و اصولگراها و اصلاح‌طلب‌هایی وجود دارد که هر یک طرفدار جناح‌های خود هستند اما خوشبختانه کارها به طور کامل اجرا می‌شود. 

وی تصریح کرد: در 7 سال گذشته هیچ اختلافی بین شورای شهر تهران و شهرداری وجود نداشته است و این هم به خاطر توجه دو گروه به کارها و فعالیت‌هاست. 

قالیباف خاطر نشان کرد: اتوبان آزادگان نیز که یکی از اتوبان‌های مهم در شهر تهران است بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده است که تا پایان سال 10 کیلومتر باقیمانده نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و پرونده این اتوبان جمع خواهد شد.

 شهردار تهران به اقدامات شهرداری در خصوص دریاچه مصنوعی چیتگر اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای بسیار زیبای شهرداری است که در طول 3 سال به طور فشرده انجام شده است که امیدواریم در فروردین سال 91 به بهره‌برداری برسد. وی تصریح کرد: این دریاچه می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و همچنین پر کردن اوقات فراغت شهروندان مؤثر باشد و این در حالی است که هم اکنون حجم کارهای عمرانی در سطح شهر تهران بسیار زیاد است. قالیباف به افزایش بزرگراه‌ها در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: قبل از سال 84 ، 304 کیلومتر بزرگراه در سطح شهر تهران وجود دارد به طور که از سال 84 تا به امروز 250 کیلومتر به بزرگراه‌ها اضافه شده است. 

شهردار تهران در ادامه به یکی دیگر از اقدامات انجام شده از سوی شهرداری و تعامل شورای شهر اشاره کرد و گفت: توجه به نمای ساختمان از دیگر اقدامات این دو نهاد بوده که خوشبختانه اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته است. 

قالیباف در ادامه به اقدامات شهرداری در خصوص توسعه مترو اشاره کرد و گفت: برای حل آلودگی هوا باید به توسعه حمل و نقل عمومی توجه کرد ضمن اینکه شهرداری تهران در بودجه سال 92 خود نیز توجه ویژه‌ای به بخش حمل و نقل و مخصوصا مترو و اتوبوس نموده است که 62 درصد از بودجه خود را به این مجموعه تخصیص داده است. 

وی تصریح کرد: تا سال84 ظرفیت مترو برای جابجایی مسافران روزانه 600 هزار نفر بود که از سال 84 به بعد تا به امروز این ظرفیت به 30 میلیون نفر در روز رسیده است ضمن اینکه شهرداری در حال حاضر خط 6، 3 و  7 را در دست ساخت دارد. 

قالیباف تأکید کرد: به زودی خط 3 متروی تهران به بهره‌برداری خواهد رسید ضمن اینکه شهرداری تهران نیز تمهیدات خوبی را برای توسعه بی.‌ آر‌ .تی و شهر تهران دارد. شهردار تهران گفت:صادقانه بگویم قبل از سال 84 حسابرسی دقیقی در بودجه و هزینه شهرداری تهران نبود و تفریغ بودجه هم نیامد و غیر قابل حسابرسی بود. وی ادامه داد: شهرداری تهران این افتخار را دارد در دی ماه امسال بودجه سال آینده را به شورای شهر تقدیم کرد و پیش از فرارسیدن اسفندماه، توانست این بودجه را به تصویب برساند. 

قالیباف بیان داشت:امروز در شهرداری، حسابهای نقدی و غیرنقدی بر اساس آخرین استانداردهای حسابداری، حسابرسی می شود. شورای شهر نیز حسابرس مخصوص به خود را دارد که همه حسابها را رسیدگی می کند. همچنین از سال 88 توانسته ایم به صورت تلفیقی، درآمد و هزینه ها را شفاف به مردم اعلام کنیم. 

به گفته وی، مردم می توانند با ورود به وب سایت TEHRAN.IR صورتحسابهای مالی شهرداری را ببیند. او از کسب رتبه نخست شفافیت و سلامت مالی توسط شهرداری تهران طی سه سال اخیر خبر داد و گفت این رتبه از سوی سوی سازمانهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی به دست آمده است. 

قالیباف همچنین در این برنامه اعلام کرد همه شهرداریها طبق قانون مکلفند، هر 6 ماه یک بار، صورت درآمد و هزینه های خود را به مردم و شورای شهر اعلام کنند و شهرداری تهران نیز این کار را کرده است. به گفته شهردار تهران، شفافیت مالی در طی دوران عملکرد او، از افتخاراتش محسوب می شود./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد شدید الحن قالیباف از برخی مدیران شهرداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد یک حقوقدان به عدم نظارت شورای شهر بر عملکرد قالیباف+عکس




اخبار اجتماعی - انتقاد یک حقوقدان به عدم نظارت شورای شهر بر عملکرد قالیباف

شهرداری تهران پلی ساخته کمتر از نصف پل مالزی و از نظر تکنیکی ،بسیار ساده تر از آن ولی به میزان حیرت انگیز وفاحشی ، گرانتر . تکلیف شهرداری قالیبافی معلوم است. جای تأسف و انتقاد شدید به شورای شهری است که امانتداری آرای مردم را به طاق فراموشی سپرده اند.

  کامبیز نوروزی، حقوقدان و مدرس دانشگاه در استاتوسی فیس بوکی نسبت به عدم نظارت دقیق اعضای شورای شهر بر عملکرد شهرداری تهران انتقاد کرد.


  نوروزی در این رابطه نوشت:
«حقوق اساسی تهرانی ها در این شهر و با این شهرداری محمد باقر قالیباف و مدیریت شهری لگدکوب می شود و شورای شهر هم در کمال ناتوانی و درماندگی است و کمترین نشانی از تلاش این شورا برای دفاع از بلایی که شهرداری بر سر حقوق تهرانی ها می آورد دیده نمی شود .


اگربه این چند عدد مقایسه ای توجه شود نمونه ای از آنچه شهرداری با پول مردم تهران می کنند دیده می شود . در مالزی یک پل ساخته اند که دیروزهم افتتاح شد به طول ۲۴ کیلومتر. ۱۷ کیلومتر این پل از روی آب رد می شود. کل هزینه این پل یک میلیارد و۳۲۵ میلیون دلار بوده است . پل صدر در تهران جمعا ۱۱ کیلومتر طول دارد. همه اش هم روی زمین است .

 

هزینه آن به قولی ۲هزار و۷۰۰ میلیارد تومان(حدودا ۹۰۰ میلیون دلار) و به قولی ۵ هزار میلیارد تومان(حدودا ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار). یعنی شهرداری تهران پلی ساخته کمتر از نصف پل مالزی و از نظر تکنیکی ،بسیار ساده تر از آن ولی به میزان حیرت انگیز و فاحشی گرانتر. تکلیف شهرداری قالیبافی معلوم است . جای تأسف و انتقاد شدید به شورای شهری است که امانتداری آرای مردم را به طاق فراموشی سپرده اند.»

 

اخبار,اخباراجتماعی,انتقادبه عدم نظارت شورای شهر بر عملکرد قالیباف

برای دیدن اندازه واقعی تصویر کلیک کنید.

اخبار اجتماعی - پیام نو