اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد عجیب از مشایی و احمدی نژادبه خاطر انداختن چفیه بر گردن کوروش



 


انتقاد عجیب از مشایی و احمدی نژادبه خاطر انداختن چفیه بر گردن کوروش

 

 

انتقاد عجیب از مشایی و احمدی نژاد: با انداختن چفیه بر گردن کوروش به بسیج توهین شد! روز گذشته محمود احمدی نژاد از منشورکوروش در موزه ملی ایران رونمایی کرد تا برای دومین بار این منشور در ایران دیده شود.

 

اما در این مراسم اظهاراتی مطرح شد و حاشیه‌هایی داشت که باز هم اعتراض برخی از فعالین سیاسی را در پی داشت.


حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز و فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از اظهارات احمدی نژاد و مشایی گفت: «اسراری پنهان در پشت این لوح کوروروش بود. بهتر بود آقای احمدی نژاد و آقای مشایی یک بار تاریخ را مرور می‌کردند.»


این فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که تجلیل از کوروش ادامه بحث "مکتب ایرانی" است. حسین کنعانی مقدم با انتقاد شدید از رییس جمهور و اسفندیار رحیم مشایی گفت: «بهتر بود آقای احمدی نژاد و آقای مشایی یک بار تاریخ را مرور می‌کردند.»


در این مراسم اسفندیار رحیم مشایی در امتداد اظهارات قبلی خود کوروش را از جنس پیامبران دانست و با بیان این که131 سال قبل منشور کوروش کشف شد و 2هزار و 400 سال پیش از آن، این منشور از فنا شدن محفوظ مانده است، گفت: «چرا ما نباید این مسأله را نشانه و آیتی از خدا ندانیم.»


همچنین رییس جمهور نیز با تمجید از این پادشاه ایران باستان اظهار کرد که کورش بعد از فتح بابل، فرمان آزادی عقیده و اندیشه را صادر كرد و این همان چیزی است كه همه پیامبران و یگانه‌پرستان آن را فریاد می‌زدند.


از طرف دیگر در این مرسم محمود احمدی نژاد رییس جمهور پس از رونمایی از منشور اصلی كوروش در موزه ملی ایران به طور نمادین به گردن سرباز هخامنشی و کاوه آهنگر كه با پوشش خاص آن زمان در سالن حضور داشت چفیه انداخت.


حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز و فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با "خبرنگار فرارو" با انتقاد از اظهارات احمدی نژاد و مشایی گفت: «اسراری پنهان در پشت این لوح کوروروش بود. بهتر بود آقای احمدی نژاد و آقای مشایی یک بار تاریخ را مرور می‌کردند.»


وی اظهار کرد: «لوح کوروش منشور آزادی یهودیان بود. در بابل وقتی کورورش آن جا را فتح کرد به یهودیان آزادی داد و آن‌ها را به اورشلیم برد که الان بیت‌المقدس است.»


کنعانی مقدم با اشاره به ایرانی ستیزی یهودیان براساس روایت تورات تصریح کرد: «هر ساله یهودی‌ها عیدی را به نام عید پوریم می‌گیرند که در آن تعبیر به عید جشن ایران‌کشی است.»


این فعال سیاسی عنوان کرد: «براساس آن‎چه که در تورات آمده است در زمان خشایار شاه با وساطت استر (زن یهودی پادشاه) که برادر زاده مردخای یکی از اعضای دربار پادشاه ایران بود(قبر مردخای در همدان)، به یهودیان دستور داده شد که سه روز فرصت داده شد ایرانیان را بکشند در گفته می‌شود هفتاد و پنج هزار نفر ایرانی از زن و کودک تا پیرو جوان قتل عام می شوند.»


وی افزود: «در جشن ایران کشی که همه ساله در اسفندماه در اسرائیل برگزار می شود در آن روز منشور و کتاب استر را می‌خوانند و علت این که ایرانیان در روز 13 فروردین از شهرها خارج می‌شوند این بود که در روز 13 فروردین در آن روز این فرمان صادر شده بود و مردم ایران برای فرار از قتل عام به خارج از شهر پناه می‌برند.»


کنعانی مقدم در ادامه با اشاره به اظهارات اسفندیار رحیم مشایی در مراسم روز گذشته گفت: «بحث دیگر مسئله مکتب ایرانی است که پشت ماجرای منشور کوروش پنهان است و متاسفانه ما به یاد سخنانی افتادیم که شاه در جشن‌های 2500 ساله گفت که "کوروش آسوده بخواب، ما بیداریم." اگر همین پیام در این مراسم اعلام شده است می‌توان گفت که ما به دنبال احیای نظام سلطنتی هستیم که مخالف نظام ولایی است.»


این فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از چفیه انداختن احمدی نژاد بر گردن سرباز هخامنشی تصریح کرد: «چفیه انداختن بر گردن تمثال سرباز هخامنشی هم بی احترامی به بسیج بود.»


وی اضافه کرد که ما کورورش را منجی یهود می دانیم در تورات آمده است که کورورش مسیح خداوند است و منجی یهود چگونه این موضوع را پنهان می‌کنیم.


دبیرکل حزب سبز تاکید کرد: «این مسئله تائیدی بر مکتب ایرانی است که خود نوعی پان ایرانیسم با لعاب اسلامی است و یک نگاهی انحرافی خطرناک است و ما امیدواریم که این تبدیل به مبنا نشود چرا که در سخنان دوستان از پیامبر بودن کوروش و این که این حفظ این کتیبه آیت خداوندی است مطرح شده است که به هر حال نشان دهنده است که بعضی از دوستان که این مطالب را مطرح می‌کنند حداقل یک بار هم تاریخ را نخوانده‌اند.»


کنعانی مقدم گفت: «به نظر می رسد ما باید در این خصوص عکس العمل مناسبی داشته باشیم چون این پایه گذاری همان مکتب ایرانی است که خواه ناخواه ما را به دنبال احیای نظام سلطنتی خواهد برد.».../فرارو


ویدیو مرتبط :
‫دلیل چفیه انداختن آیت الله خامنه ای از زبان سردار سلیمانی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشایی رییس جمهور است نه احمدی نژاد/ "شهروند امروز" و "روزگار"، در انتقاد از دولت زیاده روی کردند



 

 

مشایی رییس جمهور است نه احمدی نژاد/ شهروند امروز و روزگار ، در انتقاد از دولت زیاده روی کردند

 

روزنامه گاردین در گزارشی تحت عنوان "توقف روزنامه ایرانی در میان قیل و قال ها بر سر طنز در مورد احمدی نژاد" و با انتشار تصویر صفحه نخست نشریه "شهروند امروز" نوشت: این تصویر به مانند یک مینیاتور قرن 16 ایرانی می ماند. مردی دانا در سمت راست در حال سخنرانی برای یارانش هست که جلوی او دو زانو نشسته اند و در حال گوش دادن به سخنان او هستند.

گاردین با بیان این که "تصویر این هفته نامه، طنری از رهبران سیاسی کشور است"، می نویسد: اما در این میان یک چیز درست نیست. اگر نگاهی دیگر بیاندازیم، مشخص می شود که همه ی شخصیت ها در واقع برای ایرانی ها امروز قابل تشخیص هستند.  در واقع خردمند و دانای این تصویر، کسی جز معتمد احمدی نژاد، اسفندیار رحیمی مشایی نیست. درواقع این مشایی است که رئبس جمهور به حساب می آید.

این عکس بر روی صفحه ی رو جلد مجله ی شهروند امروز در حدود یک ماه پیش چاپ شد. اما به نظر می اید که دولت ایران از این موضوع به شدت ناراحت شده و درواقع، این عکس دلیل پشت پرده توقیف این مجله در روز دوشنبه بوده است.

"شهروند امروز" پیش از این نیز توقیف شده بود اما به تازگی انتشارش از سرگرفته شده بود. همچنین روزنامه روزگار هم در روز دوشنبه بسته شد.

این تصویر نگرانی در بین اصولگرایان را در مورد افزایش نفوذ سیاسی مشایی به تصویر می کشد. اصولگرایان بر این باورند که مشایی که دخترش با پسر احمدی نژاد ازدواج کرده، می خواهد با روحانیون مبارزه کند!

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛  مخالفان مشایی می گویند که او رئیس جمهور را طلسم کرده است و گروه او را متهم به فساد و جادو کرده اند. همچنین چندین نفر از نزدیکان مشایی تاکنون دستگیر شده اند.

حمایت تزلزل ناپذیر احمدی نژاد از مشایی باعث عصبانیت اصولگرایان شده است.  تحلیلگران معتقدند که احمدی نژاد در حال اماده کردن مشایی برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری در دو سال اینده است اما اکنون این پیش بینی، کمی بعید به نظر می رسد.

مخالفان  معتقدند که احمدی نژاد با تمرکز بر روی مشایی و اعتقادات لیبرالی اش، در حال جذب رای و حفظ قدرت رو به کاهشش است.

گاردین در پایان می نویسد: اکنون به نظر می رسد که شهروند امروز و روزنامه روزگار خیلی در انتقاد از دولت زیاده روی کرده اند. در این عکس، مشایی که به نظر می اید در لباس دوره ی صفویه است، در کنار بقایی نشسته است..../تحلیل:انتخاب