اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد عارف از خاتمی: اگر رهبری اصلاحات در سال ۸۴ فعال عمل می‌کرد، در آن انتخابات شکست نمی​خوردیم



انتقاد عارف از خاتمی: اگر رهبری اصلاحات در سال ۸۴ فعال عمل می‌کرد، در آن انتخابات شکست نمیخوردیم

معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه اصلاحات مرامنامه مصوبی ندارد، گفت: سید محمد خاتمی رهبر اصلاحات است. اگر در سال 84 رهبری اصلاحات فعال عملمی کرد اصلاح طلبان در آن انتخابات شکست نمیخوردند.

 

محمدرضا عارف,سید محمد خاتمی,اصلاح طلبان

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های گرکان، شیراز، اراک و جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران در پاسخ به نگرانی برخی از دانشجویان در خصوص انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: این نگرانی و دغدغه همه ماست، فضای دانشگاه‎ها در کمتر از 3 ماه مانده به انتخابات به صورت غیر قابل قبولی بی‌تحرک و بی رمق است و یکی از دلایل اصلی آن، برخوردهای حذفی با فعالان دانشجویی است.

اهم اظهارات عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام را بخوانید؛

*اگر در انتخابات حضور پیدا کنم و پیروز شوم زمینه‌ای را فراهم می‌کنم که مسائل سال 88 در یک فضای باز در دانشگاه ها تحلیل شود تا با آسیب شناسی آن، راه برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث تبیین شود. البته عده‌ای خودسرانه برخی کارها را انجام داده و می‌دهند و هزینه‌هایی را متوجه نظام می‌کنند که باید ریشه اقدامات خودسرانه خشکانده شود.

* جریان سیاسی حاکم نشان داد نمی‌تواند به تنهایی کشور را اداره کند، نتیجه‌ عملکرد این جریان در نهایت این شد که مجبور شدند رئیس جمهور را جدای از خود بدانند.

* تصمیمم نسبت به حضور در انتخابات در مقایسه با ماه‌های گذشته جدی‌تر شده است، اگر بخواهیم با صداقت و عملیاتی صحبت کنیم نمی شود وعده های عجیب و غریب به مردم داد. در مقطع فعلی مهمترین مساله کشور کاهش تورم و فقر ایجاد شده است. اکثریت مردم در تامین معیشت آبرومند با مشکل رو به رو هستند و این مساله به هیچ وجه زیبنده کشور نیست.

*بارها تاکید کردم به نظر اجماعی اصلاح طلبان با یک رویکرد روشن و قابل قبول تمکین می‌کنم ولی اگر اصلاح طلبان به اجماع نرسند خودم با مشورت دوستانم تصمیم نهایی را خواهم گرفت.

* مشکل اصلاح طلبان برای رسیدن به اجماع بسیار کمتر از اصولگرایان است، در سالیان اخیر تریبون‌ها همه در اختیار رقیب اصلاح طلبان بوده است و دائما به دنبال نقطه ضعفی از اصلاح طلبان بوده و هستند. در حالیکه در جریان اصولگرا خطاهای فاحشی صورت می‌گیرد ولی برای آنکه به اسم اصولگرایی تمام نشود با نام جریان موهوم انحرافی، اینگونه خطاها را از خود دور می‌کنند.

* اعتقادی به تغییر فله‌ای مدیران ندارم، نباید خودمان را محدود به یک جریان خاص کنیم باید از همه پتانسیل‌های کشور و همه نیروهای توانا،مستعد و با انگیزه برای خدمت به مردم خوب کشورمان استفاده کنیم.

*تفکر اصلاح طلبی را راه حل مشکلات کشور می‌دانم، مشی اصلاح‌طلبان مبتنی بر تعامل و گفت‌وگو، عمل به تمامی اصول قانون اساسی، توسعه فعالیت‌های مدنی و مسالمت‌جویانه توام با صبر و پشتکار است. تبعات حذف اصلاح‌طلبان برای منافع ملی و پیامدهای زیان‌بار یک‌دستی سه قوه طی این هشت سال اخیر روشن است. رکود تورمی اقتصاد، شکاف علنی میان قوای سه‌گانه، فشارهای بین‌المللی و تحریم‌ها و کدورت و نارضایتی فعالان سیاسی و مدنی آسیب دیده از حوادث تلخ و ناگوار پس از انتخابات 88 از جمله چالشهای امروز کشور است./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد های احمد خاتمی از سید محمد خاتمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عارف: امیدواریم هاشمی و خاتمی به جمع بندی برسند تا ما در انتخابات پیروز شویم/روحانی:تجربیات دولت اصلاحات را ...



محمدرضاعارف,حسن روحانی

عارف: امیدواریم هاشمی و خاتمی به جمع بندی برسند تا ما در انتخابات پیروز شویم

وی با اشاره به اینکه آقایان هاشمی و خاتمی به میدان آمده اند، افزود : امیدواریم این دو بزرگوار بر اساس مطالعات و بررسیهای خود به یک جمع بندی برسند تا ما در انتخابات پیروز شویم.

محمدرضا عارف از شعار عارف روحانی ائتلاف ائتلاف استقبال کرد.

به گزارش  واحد مرکزی خبر ، این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد محمد رسول الله شهر قزوین گفت : شعار ارزشمندی مطرح شد و نگاه ما هم همین است.

وی با اشاره به اینکه آقایان هاشمی و خاتمی به میدان آمده اند، افزود : امیدواریم این دو بزرگوار بر  اساس مطالعات و بررسیهای خود به یک جمع بندی برسند تا ما در انتخابات پیروز شویم.

عارف از جوانان به عنوان آینده سازان و سرمایه  کشور یاد کرد و گفت : آمده ایم تا مطالبات به حق شما را با منش اصلاح طلبانه پیگیری کنیم.

وی افزود : ویژگی اصلاح طلبی صبر و سعه صدر و حرکت در چارچوب قانون و ساختار است.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بخشی از مشکلات کشور را ناشی از بد اخلاقی ها دانست و گفت : مهمترین اصل در بعثت پیامبر اسلام (ص) اخلاق بود و ما هم اگر اصول اخلاقی را رعایت  کنیم ، مطمئنا پیروزیم .

وی با طرح این سوال که چرا مردم آمار یک دولتمرد را باور نمی کنند ، افزود : نتیجه بداخلاقی ها بی اعتمادی مردم به دولت است.

عارف تصریح کرد : سرمایه معنوی ما مردمند و ما به اعتبار این سرمایه اجتماعی در صحنه های مختلف انقلاب بویژه دوران دفاع مقدس پیروز شدیم.

وی قزوین را یکی از قطب های مهم صنعتی کشور دانست و افزود : بیش از سه هزار واحد صنعتی در این استان است که خیلی این واحدهای صنعتی امروز وضع مناسبی ندارد.

عارف با بیان اینکه امروز جوانان بسیاری بیکارند و گرانی برای همه اقشار کمر شکن شده است ، گفت : خط فقر از 29 درصد به 42 درصد رسیده و معنی آن این است  که 42 درصد مردم به زیر خط فقر رسیده اند.

وی افزود : برای حل مشکل بیکاری و کنترل تورم برنامه داریم.

عارف با بیان اینکه مردم  باید فقط 30 درصد از هزینه های درمانی خود را پرداخت کنند و 70 درصد بقیه به عهده دولت است ، گفت : چرا باید 70 درصد هزینه های درمانی را مردم پرداخت کنند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای علمی و دانشگاهی استان قزوین افزود : می توان از این ظرفیت بالا برای دیپلماسی علمی و تقویت روابط سیاسی استفاده کرد.

عارف گفت : استان قزوین می تواند یک قطب صنعتی ،گردشگری و کشاورزی برای کشور باشد.

وی در سیاست خارجی اصل را بر تعامل و گفتگو دانست و افزود : در چارچوب حفظ منافع ملی مان عمل خواهیم کرد اما به منافع دیگران هم احترام خواهیم گذاشت.

عارف گفت : در سیاست داخلی هم اعتقاد ما به مردم سالاری است. 

حسن روحانی: تجربیات دولت اصلاحات را به کار خواهم گرفت/ به کاندیداها پیشنهاد کردم در قسمت دوم مناظره شرکت نکنیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تجربیات مفیدی در سال های خدمت در دولت اصلاحات به دست آورده ام اذعان داشت: رویکردها و برنامه های من مشخص است و یک دولت تدبیر و امید را با توجه به تجربیات 35 ساله، تشکیل خواهم داد و از تجربیات دولت سازندگی و اصلاحات استفاده خواهم کرد. زمانی که بخش اول مناظرات به پایان رسید من به دوستانی که کاندیدا هستند پیشنهاد کردم که در قسمت دوم شرکت نکنیم که متاسفانه دوستان قبول نکردند، این نحوه مذاکره توهین به ملت ایران بود و لازم است یک سبک دیگر انتخاب شود..

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تجربیات مفیدی در طول خدمت در دولت اصلاحات به دست آوردم و از این تجربیات در دولت آینده خود استفاده خواهم کرد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست خبری که امروز در مهمانسرای باغ معین برگزار شد اظهار کرد: فتنه 88 یک داستان طولانی است که به نفع همه است که از آن بگذریم، معضلات فتنه 88 به قبل از انتخابات برمی‌گردد.

وی ادامه داد: اگر کسی در سال 88 مرتکب جرمی شده است رسیدگی به آن بر عهده قوه قضاییه است و رسانه‌ها به قضاوت نپردازند و جای قوه قضاییه ننشینند.

دولت تدبیر و امید تشکیل می‌دهم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تجربیات مفیدی در سال های خدمت در دولت اصلاحات به دست آورده ام اذعان داشت: رویکردها و برنامه های من مشخص است و یک دولت تدبیر و امید را با توجه به تجربیات 35 ساله، تشکیل خواهم داد و از تجربیات دولت سازندگی و اصلاحات استفاده خواهم کرد.

نفت یک سرمایه بین نسلی است

وی با اشاره به اینکه در بودجه جاری نفت یک سرمایه بین نسلی است و باید برای سرمایه گذاری استفاده شود بیان داشت: فروش نفت اخیرا به یک میلیون بشکه کاهش یافته است و به همین دلیل دولت مجبور است به صنایع و محصولات دیگر تکیه کند و از اتکا به نفت فاصله بگیرد.

روحانی خاطر نشان کرد: کشور ها در دنیای امروز براساس منافع حرکت می‌کنند و اساس منافع بر قدرت است نه اخلاق و عدالت، ما باید تلاش کنیم شیوه‌های غرب و سایر کشورها را بشناسیم و به گونه‌ای تعامل برقرار کنیم تا بتوانیم اهداف ملی خود را تحقق ببخشیم.

3 درصد از درآمد نفت را به خوزستان اختصاص می‌دهم

وی در خصوص تصمیم دولت مبنی بر اختصاص دو درصد از درآمد نفت به خوزستان گفت: این یک حرف حق است که تاکنون عملی نشده است، من تلاش خواهم کرد این دو درصد عملیاتی و اجرایی شود.

نماینده رهبر در شورای عالی امنیت اضافه کرد: این حق مردم خوزستان است و در طول هشت سال جنگ تحمیلی مردم این سرزمین فشار بسیاری متحمل شدند و این درصد برای جبران آن کم است و تلاش خواهم کرد این دو درصد به سه برسد.

این نحوه مناظره توهین به ملت است

وی اعتراض خود را نسبت به نحوه برگزاری مناظرات بیان کرد و تصریح کرد:  زمانی که بخش اول مناظرات به پایان رسید من به دوستانی که  کاندیدا  هستند پیشنهاد کردم که در قسمت دوم شرکت نکنیم که متاسفانه دوستان قبول نکردند، این نحوه مذاکره توهین به ملت ایران بود و لازم است یک سبک دیگر انتخاب شود.

روحانی عنوان کرد: در سفرهایی که در این مدت داشتم درخواست‌های قومیت‌ها و مذاهب را شنیدم که همگی به حق و در چهارچوب قانون اساسی بود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید مجری قانون اساسی باشد و مطالبات این مردم را چهارچوب قانون اساسی پاسخگو باشد، من بیانیه‌ای را درباره مطالبات این اقوام و اقلیت‌ها نوشته و بیان کرده‌ام.

هیچ کس با صندوق رای قهر نکند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید با انتخابات قهر کند بیان داشت: حتی اگر اعتراضی به حق هم وجود داشته باشد دلیلی ندارد که انتخابات تحریم شود زیرا بحث سرنوشت کشور مطرح است و اگر کسی صحنه را خالی کند به نفع رقیب کنار کشیده است.

وی افزود: هشت سال از دولت فعلی گذشت و در طول این مدت آنچه تحقق پیدا کرد با مطالبات و خواسته‌های مردم و امکانات کشور نزدیک نبود بنابراین همه باید تلاش کنیم و با آمدن پای صندوق‌های رای فردی را انتخاب کنیم که از امکانات کشور به خوبی استفاده کند.

روحانی با بیان اینکه کشور به یک فرد پخته و با تجربه نیاز دارد یادآوری کرد: هیچ کس با صندوق رای قهر نکند و از آن فاصله نگیرد.

یک کارگروه ویژه برای خوزستان تشکیل خواهم داد

وی بر اهمیت خوزستان برای کشور اشاره کرد و گفت: باید برای خوزستان یک کار گروه ویژه تشکیل داد تا معضلات این استان در آن بررسی شود و من این قول را می‌دهم که برای خوزستان یک کار گروه ویژه تشکیل خواهم داد.

نماینده رهبر در شورای عالی امنیت با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ایران بسیار پیچیده است عنوان کرد: رشد اقتصادی ایران در سال گذشته منفی بود و براساس پیش بینی مرکز پژوهش‌های مجلس در سال جاری نیز این رشد منفی است در حالی که رشد اقتصادی باید 8 درصد باشد.

اساس مذاکره با آمریکا منافع ملی ایران است

وی در رابطه برقراری رابطه با آمریکا گفت: دولت آمریکا در طول 35 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد آغازگر دشمنی با ایران بوده است، هر زمان به این نقطه برسیم که آمریکا به دشمنی‌ها پایان دهد، این آغاز یک تحول جدید است.

روحانی افزود: اساس رابطه با آمریکا منافع ملی است و در زمانی که دشمنی‌ها متوقف شود می‌توانیم با آمریکا مذاکره کنیم.

وی با بیان اینکه اجازه ندادند که هاشمی در صحنه رقابت انتخابات ریاست جمهوری شرکت داشته باشد عنوان کرد: اگر هاشمی مسائل و مطالباتی برای اداره کشور دارد من اعلام آمادگی کردم که زمان قسمت دوم برنامه مستند خود را در اختیارش بگذارم.

ایران 75 میلیون کلید دارد

وی به کلید خود اشاره کرد و توضیح داد: کلید من، کلید تدبیر است و هر قفلی را باز می‌کند و تمام مشکلات قابل حل است و برای آنها برنامه دارم.

وی با بیان اینکه ما 75 میلیون کلید داریم تصریح کرد: این کلید توانمندی یک فرد در مذاکرات است و با آن اجماع در کشور ایجاد می شود، مشکلاتی که در این هشت سال به وجود آمده است در طول هشت شب قابل حل نیست و باید قدم به قدم مشکلات را حل کرد.

عصرایران/فارس