اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد صریح فرمانده کل سپاه از محقق نشدن انتظارات رهبری از دولت: امیدوارم بتوانیم در این مسیر گام موثری برداریم



  ، فرمانده کل سپاه,اخبار,اخبار سیاسی,انتقاد فرمانده کل سپاه,

 

انتقاد صریح فرمانده کل سپاه از محقق نشدن انتظارات رهبری از دولت: امیدوارم بتوانیم در این مسیر گام موثری برداریم

نظامی - فرمانده کل سپاه از اجرایی نشدن انتظارات رهبر انقلاب توسط دولتمردان انتقاد کرد.

فرمانده کل سپاه گفت: سال‌ها از بیانات و انتظاراتی که مقام معظم رهبری از دولت و مسئولین نظام دارند و آنها را بیان می‌کنند می‌گذرد در حالی که این امر محقق نمی‌شود و امیدوارم بتوانیم در این مسیر گام موثری برداریم.

در ادامه گزیده ای از سخنان سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد به نقل از فارس می آید:

 

دغدغه مشترک همه پاسداران در عرصه‌های مختلف دفاعی، امنیتی، فرهنگی و آموزشی، انقلاب اسلامی و کمک به تحقق اهداف والای آن است.

 

این موضوع در دانشگاه امام حسین(ع) که متعلق به سپاه است از اهمیت بالاتری برخوردار بوده چراکه این دانشگاه باید پیشرو سپاه و اتاق فکر و کمک دهنده به مدیریت سپاه باشد.

 

جای شهدا و امام شهدا خالی است که محقق شدن اهداف انقلاب اسلامی که همان توسعه و صدور انقلاب بود و الان در حال سرعت گرفتن است، را ببینند. زحمات زیادی کشیده شده تا انقلاب اسلامی و اسلام عزیز در قالب جمهوری اسلامی به دست ما رسیده است.

آنچه ما باید به آن توجه داشته باشیم و برای آن شب و روز نشناسیم و همه تلاش‌خودمان را روی آن متمرکز کنیم، پیشبرد بقیه اهداف جمهوری اسلامی است.

 

ممکن است برخی تصور کنند دانشگاه یک فضای علمی و آموزشی است و خیلی نباید به این موضوعات کاری داشته باشد ولی دانشگاه مورد نظر امام(ره) و مقام معظم رهبری و تضمین کننده آینده انقلاب باید دانشگاهی باشد که دغدغه انقلاب اسلامی را داشته باشد و پیشقراول در این مسیر باشد و ما امیدواریم اتاق‌های فکری در دانشگاه امام حسین(ع) برای تطبیق انتظارات رهبری و نظام از دانشگاه‌ها تشکیل شود.

 

سال‌ها از بیانات و انتظاراتی که مقام معظم رهبری از دولت و مسئولین نظام دارند و آنها را بیان می‌کنند می‌گذرد در حالی که این امر محقق نمی‌شود و امیدوارم بتوانیم در این مسیر گام موثری برداریم.

 

همان نقشی که صحنه‌های دفاعی، امنیتی، ماموریتی و مبارزه مجاهدت در راه خدا برای تربیت انسانها ایفا می‌کند را دانشگاه‌ها نیز می‌توانند داشته باشند. دانشگاه باید افراد را به سطحی از علم و عرفان و معرفت نسبت به اسلام و خدا برساند که این افراد در راه خدا تلاش و مجاهدت کنند و حتی به شهادت برسند.

 

دانشگاه دفاع مقدس بیش از هر دانشگاه دیگری این افراد را تربیت کرد اما همیشه آن فضا و صحنه‌ها نیست. دانشگاه‌های ما باید این وظیفه را برای تربیت انسان‌ها ایفا کند.

 

انتظار تحول تعالی بخش از دانشگاه امام حسین(ع) و سپاه این است که همه باید در این راستا تلاش و مجاهدت کنیم. در حال حاضر ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در دنیا الگو شده‌ایم و چشم همه کشورهایی که در حال تغییر و تحول و به دنبال حاکم کردن اسلام هستند، به ماست تا الگویی به آنها ارائه دهیم.

 

ما هم اکنون در مرحله سوم و چهارم انقلاب اسلامی که ساختن دولت اسلامی و ساختن جامعه اسلامی است، هستیم اما متاسفانه به کندی پیش می‌رویم. باید هر کسی که دغدغه اسلام و نظام اسلامی را دارد و می‌تواند کار نرم افزاری و فکری انجام دهد در این عرصه تلاش کند و این رسالت دانشگاهیان ماست.

 

ما از سطح انتظاری که شهدا و انقلاب اسلامی برای ما تعریف کرده‌اند فاصله زیادی داریم ما باید در این راه تلاش و مجاهدت کنیم و حتی به شهادت برسیم.

جعفری با اشاره به شهدای عرصه علمی اظهار داشت: خیلی‌ها تلاش می‌کنند اما آنها که در جهاد علمی به درجه شهادت نائل می‌شوند غیر از اهداف علمی، دغدغه‌های دیگری دارند که آن تحقق اهداف اسلام است./خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
انتقاد صریح آیت الله مصباح از دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رمزگشایی از صحبت‌های احمدی نژاد،انتقاد از فرمانده سپاه ، عادل فردوسی پور...



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رمزگشایی از صحبت‌های احمدی نژاد/ رئیس‌جمهور این بار از فردوسی‌پور هم انتقاد کرد+ جدول

نشست خبری رئیس جمهور با اصحاب رسانه، با کنایه‌های مستقیم و غیر مستقیم محمود احمدی‌نژادبه قوای مقننه و قضائیه و مسئولین جمهوری اسلامی ایران همراه بود.

نامه نیوز: کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور، همچون مصاحبه وی با شبکه یک سرشار از کنایه‌هایی بود که قوه‌های قضائیه و مقننه و نهادهای نظامی و امنیتی از آن در امان نبودند. اما این کنفرانس یک تفاوت بزرگ داشت و آن اینکه محمود احمدی‌نژاد این‌بار کنایه‌هایش را مستقیم تر و بی پروا بیان کرد.

تمام کنایه‌های رئیس جمهور را در جدول زیر مشاهده کنید.

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب