اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد شدید رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین از احمدی نژاد / دولت احمدی‌نژاد نوکیسه پرور بود



اخبار,اخباراقتصادی,فساد اقتصادی در ایران


اخبار اقتصادی - رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین:
دولت احمدی‌نژاد نوکیسه پرور بود

«هیچ تاجر واقعی و قدیمی‌ای را پیدا نمی‌کنید که ثروت و تجارت خود را با زندگی در پنت‌هاوس و سوارشدن بر پورشه به رخ دیگران بکشد.»

این مطلب، انتقاد رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین به افزایش تعداد نوکیسگانی است که به زعم وی از هشت سال گذشته تا کنون تعدادشان به ‌صورت نجومی افزایش داشته ‌است.

 

مجیدرضا حریری در گفت‌و‌گو با«قانون آنلاین» با بیان اینکه تحریم‌هایی که اتفاقا در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد تشدید شد، موجب گشت تا بسیاری از افراد فرصت طلب بتوانند با استفاده از فقر مردمی که توان مقابله با اثرات تحریم بر وضعیت معیشتی‌شان را نداشتند ثروت‌های کلان به جیب بزنند گفت: «دولت احمدی‌نژاد دولتی نوکیسه‌پرور بود.»

حریری، با اشاره به اینکه تعداد میلیارد‌های ۳۰ تا ۴۰ ساله در این سال‌ها و به دلیل سوء تدبیر دولت‌ها در اداره کشور رو به افزایش بوده است؛ به بابک زنجانی و نیز رضا ضراب که این اواخر سوژه خبری رسانه‌ها شده است اشاره کرد و افزود: چند نکته در این باره وجود دارد، اول آنکه این افراد بدون حمایت دولت یا بدنه‌ای از دولت نمی‌توانستند به این ثروت‌های کلان دست پیدا کنند و دوم اینکه فارغ از مسئله رقم‌های جابه جا شده توسط این افراد و نیز افزایش تعداد مفسدان اقتصادی در کشور باید برای به وجود آمدن پدیده «فساد اقتصادی» در ایران نگران بود.

وی در ادامه توضیح داد: واقعیت آن است هرروز در ایران فساد اقتصادی رخ می‌دهد که مصداق آن را می‌توان از پرداخت رشوه و زیر میزی در ادارات عنوان کرد تا فسادهایی مانند اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی، بنابر این رقم اهمیت چندانی ندارد و باید جلوی پیشروی این پدیده مخرب در کشور گرفته شود.

وی درعین حال تصریح کرد: البته موضوعاتی مانند فسادهای مالی بابک زنجانی و رضا ضراب، اقتصادی نیست و جنبه‌های سیاسی دارد که البته تاثیر مستقیم و منفی‌ای نیز بر اقتصاد ایران گذاشته است.

وی معتقد است؛ وقتی فریاد می‌زدیم که ایران باید هرچه سریع‌تر روابط خود را به دنیا بهبود بخشد برای پیشگیری از به وجود آمدن چنین رخدادهایی بود. حریری در عین حال توضیح داد نباید تصور کرد که تحریم‌ها تنها به دلیل مناقشه اتمی غرب با ایران است، حتی اگر مسئله هسته‌ای هم نبود آن‌ها بهانه دیگری را برای تحت فشار قرار دادن ایران پیدا می‌کردند.

 

حریری در ادامه تاکید کرد: با توجه به اتفاقات اخیری که توسط تاجر ایرانی در ترکیه رخ داد، غرب باید متوجه این موضوع شود که تحریم‌هایش اثری مخرب نه برای ایران که برای اقتصاد بین‌المللی داشته است.

وی در ادامه توضیح داد: ایران نیز باید آگاه شود که با ادامه بداخلاقی‌هایش با بسیاری از کشورهای دنیا تنها بستر مناسب برای فعالیت کاسبان و حامیان تحریم را بیش از پیش فراهم خواهد آورد.

حریری بر این باوراست؛ تنها راهی که می‌تواند چنین فسادهایی را در کشور کاهش دهد ایجاد فضای باز اقتصادی و سیاسی برای فعالان اقتصادی در داخل کشور است.
اخباراقتصادی - قانون آنلاین


ویدیو مرتبط :
انتقاد شدید جنتی از احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید رئیس دیوان عدالت اداری از احمدی نژاد



داعیه تبعیت از ولایت دارند اما به کسی حکم می‌دهند که رهبری انتخاب او را نهی کرده بودند

رئیس دیوان عدالت اداری طی سخنانی ضمن نقد حکم انتصاب اخیر رئیس جمهور برای کسی که رهبری انتخاب او را نهی کرده‌ بود، گفت: چگونه داعیه تبعیت از رهبری و ولایت فقیه را دارید در حالی که بر خلاف مسیر آن حرکت می‌کنید؟

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش نامه به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی، با انتقاد شدید از این اقدام رئیس جمهوری و اظهارات اخیر وی، گفت: ملت ایران شهید نداده است که زمینه تاخت و تاز برای عده‌ای فراهم شود که به هر ترتیب که می‌خواهند، عمل کنند.

بالاخره کشور ضابطه و قواعدی دارد و انتظار داریم همه مسوولان بویژه آنانکه مناصب مهم‌تری دارند به این قواعد و اصول پیایبند و ملتزم باشند.

وی افزود: فردی را در جایگاهی که به دلایلی واجد شرایط این انتصاب نیست، قرار می‌دهید و رهبری نیز این کار را نهی و تصریح می‌کنند که فلان شخص را در فلان پست نگذارید، اینکه بیایید همان فرد را روز به روز اوج دهید و بعد کلماتی درباره‌اش بگویید که گویی از اولیاء الله است. چه معنایی دارد.

چرا او را در جایگاهی نصب ‌می‌کنید که از آنچه که مورد نهی رهبری بوده با اهمیت‌تر است و به عبارتی سمتی برایش تعریف ‌می‌کنید که با بسط ید بیشتری هر کاری را انجام دهد؟ سوالمان از آقایان این است که شما چه حجتی در پیشگاه خداوند دارید؟

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه اینها دردهای دل ماست، ادامه داد: وقتی رهبری که امروز حجت ما هستند، امری را نهی کردند، آیا انجام آن امر بر ما حرام نیست؟

وی با تاکید بر اینکه فقها و مجتهدان به نص صریح امام زمان ارواحنا له الفداء که امروز حجت واحده الهی است، برای ما حجت‌اند، گفت: علی فرض اینکه یک مجتهد جامع‌الشرایط در نظری خطایی بکند، قول، نظر، فتوا و حکم او بر ما حجت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: ما که داعیه تبعیت از حضرت مهدی(عج) را داریم و خود را مهدوی می‌دانیم اگر در عملکرد خود مرور کنیم، خود را چگونه می‌یابیم؟ چرا که گاهی چیزهایی شنیده می‌شود و از کسانی که داعیه تبعیت از امام زمان(عج)، ولی فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط را دارند، موضع‌گیری‌هایی را می‌بینیم که نشان می‌دهد، در عمل خیلی اینگونه نیستند.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه شرایط جامعه، کشور، اوضاع بین‌المللی و منطقه به گونه‌ای است که بسیاری از حرف‌ها را نمی‌توان مطرح کرد، به اظهارات اخیر رئیس جمهور اشاره کرد و ادامه داد: این منیت‌ها برای چیست؟ اینکه کنفرانسی تشکیل می‌دهیم و بعد در آن لفاظی می‌کنیم و حقوق متصوره دولت و ملت را به عنوان قانون اساسی مطرح می‌کنیم درحالی که 24 ساعت قبل از آن حرکتی کرده‌ایم، برخلاف آنچه که شعارش را می‌دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری افزود: چرا از مسیری که شرع مقدس، قانون و قانون اساسی و اکثریت ملت و پیشاپیش همه رهبری برایمان ترسیم کرده‌اند، خارج می‌شویم؟

وی در ادامه ضمن اشاره به این نکته که آنچه از سوی ائمه اطهار برای ما تکلیف شده، تنها در زمان ظهور و حضور امام نیست بلکه در زمان غیبت نیز تکالیف شیعه تغییر پیدا نمی‌کند، اظهار داشت: امروز یعنی در زمان غیبت تجلی ولایت در فقها و مجتهدانی است که ائمه معصومین(ع) به ما معرفی کرده‌اند. بر اساس مبانی‌ای که از ایشان به ما رسیده است در زمان غیبت، ائمه معصومین و اولیای الهی شیعیان خود را رها نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه به نقل فرمایش امیرالمومنین حضرت علی(ع) از کتاب شرح غررالحکم درباره ویژگی‌های شیعیان و ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداخت و گفت: مولای متقیان حضرت علی(ع) می فرمایند، «خداوند متعال توجه ویژه و نظر خاصی به زمین فرمودند و گروهی را برای ما برگزیدند کسانی که همیشه در نصرت و یاری ما هستند، از خوشحالی ما خوشحال می‌شوند و هرگاه ببینند به دلیلی محزونیم، حزن و اندوه دل آنان را نیز فرامی‌گیرد، در راه ما جان خود را بذل و مال خود را هزینه می‌کنند، این گروه از ما هستند و به سوی ما حرکت می‌کنند».

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان اظهار امیدواری کرد که خداوند همه را به وظایفمان آشنا کند و آنگونه که امیرالمومنین فرمودند از شیعیان خاندان عصمت و طهارت و امامان و به سوی آنان باشیم که این نیز صرفا با عمل نشان داده می‌شود./نامه نیوز