اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد شدید داعش از سران القاعده و طالبان



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - انتقاد شدید داعش از سران القاعده و طالبان

«مرجئه» فرقه‌ای کلامی از مسلمانان بودند که اعتقاد داشتند نباید در مورد کافر یا مؤمن بودن کسی در این دنیا اظهار نظر کرد؛ بلکه می‌بایست آن را به قیامت ارجاع داد.

گروه تروریستی داعش، در تازه‌ترین شماره از نشریه خود «دابق»، اسامه بن لادن بنیانگذار و رئیس سابق گروه القاعده و ایمن الظواهری رهبر کنونی این گروه را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش انتخاب، در این نشریه که به زبان انگلیسی منتشر می‌شود، به نقل از شخصی که گفته می‌شود از نزدیکان ابو مصعب الزرقاوی رئیس گروه «داعش عراق» بود نوشته شده است: «اسامه بن لادن از سران مرجئه بود و با عقیده اهل سنت مخالفت می‌کرد.»

ابو مصعب الزرقاوی توسط نیروهای آمریکایی که در عراق حضور داشتند کشته شد. آن زمان «دولت اسلامی عراق» شاخه القاعده در این کشور به شمار می‌رفت.

«مرجئه» فرقه‌ای کلامی از مسلمانان بودند که اعتقاد داشتند نباید در مورد کافر یا مؤمن بودن کسی در این دنیا اظهار نظر کرد؛ بلکه می‌بایست آن را به قیامت ارجاع داد.

داعش در مجله خود ایمن الظواهری رهبر کنونی القاعده را نیز «منحرف» و «گمراه» توصیف کرد.

«دابق» همچنین به ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان افغانستان حمله شده و او را از «سران گمراهی» در افغانستان توصیف کرده است.

گروه داعش، حملات خود را ادامه داد تا به ابو قتاده فلسطینی، ابو محمد المقدسی، ابو مصعب الزرقاوی و محمد النظاری برسد که همه آن‌ها از اسلامگرایان تندرو هستند. این نشریه این افراد را «سران گمراهی» و «شوخی که مردم را به درهای جهنم فرا می‌خوانند» توصیف کرد. 

اخبار بین الملل - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
از حضور طالبان در ایران تا تفاوتشان با داعش و القاعده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد القاعده از سر بریدن‌های داعش



اخبار,اخباربین الملل,انتقاد القاعده از سر بریدن‌های داعش


اخبار بین الملل -  انتقاد القاعده از سر بریدن‌های داعش

وی تصریح کرد: این درست نیست که تصویر سر بریدن افراد اینگونه منتشر شود، چرا که خانواده فرد کشته شده آن را می‌بینند و این اقدام از هولناک‌ترین کارها است.

یکی از رهبران برجسته القاعده در یمن با انتقاد شدید از سر بریدن‌های گروه تروریستی داعش، تاکید کرد که القاعده از انجام چنین اقداماتی ممانعت به عمل می‌آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، "نصر بن علی الأنسی"، یکی از رهبران القاعده در شبه جزیره عرب در فایل تصویری منتشر شده در پایگاه‌های اجتماعی اعلام کرد: بدون شک برخی از اعضای گروه ما تحت تاثیر سر بریدن صورت گرفته توسط داعش قرار گرفتند. ما از این اقدامات راضی نیستیم و به شدت با آن مخالفت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این درست نیست که تصویر سر بریدن افراد اینگونه منتشر شود، چرا که خانواده فرد کشته شده آن را می‌بینند و این اقدام از هولناک‌ترین کارها است.

القاعده در شبه جزیره عربستان دست به حملاتی علیه نیروهای امنیتی یمن و زیرساخت‌های دولتی و نهادهای غربی در این کشور می‌زند.

در حملات پهپادهای بدون سرنشین آمریکا نیز چندین تن از رهبران و اعضای القاعده کشته شده‌اند و در این میان، چندین تن از غیرنظامیان نیز از این حملات جان سالم به در نبرده‌اند.

این رهبر القاعده افزود: با اینکه هواپیماهای آمریکایی تعدادی از نیروهای ما را کشته‌اند، اما این اقدام باعث می‌شود که کینه‌ها نسبت به آمریکا شدیدتر شود.


  اخبار بین الملل -   ایسنا