اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد رئيس‌جمهور از نحوه تصويب بودجه



 

 

انتقاد رئيس‌جمهور از نحوه تصويب بودجه

 

رئيس ‌جمهور با انتقاد از نحوه تصويب بودجه در مجلس:

بودجه‌ بگونه‌اي است كه نمي‌توانيم پول را از جايي به جايي ديگرتزريق كنيم


خدا را شاكريم جنايتكارترين حكومت‌ها در مقابل ملت ايران است و ما از ايجاد اين صف بندي‌ها بسيار خوشحاليم / مشكل آب شيرين در قم بايد 4 سال پيش حل مي‌شد.

ایلنا: احمدي‌نژاد با اشاره به تصويب بودجه از سوي نمايندگان مجلس گفت: به گونه‌اي بودجه را بستند كه نتوانيم پول را از جايي كه كاري نمي‌شود برداريم و به جايي ديگري تزريق كنيم.
به گزارش خبرنگار ايلنا از قم محمود احمدي نژاد در مراسم افتتاح صحن جديد حرم فاطمه معصومه گفت: اصلاح الگوي مصرف كاري بسيار بزرگ است و به اين طريق فاصله طبقات اصلاح و بي عدالتي حل‌‌ خواهد شد.
وي گفت: طرح يارانه‌ها كاري انقلابي و در جهت اصلاح الگوي مصرف است و متعجبم چرا بعضي دوستان دست دولت را در اين زمينه مي بندند.
رييس‌جمهور خطاب به اين افرادگفت: در جلوي راه ما موانع نگذاريد مگر مي شود ما با پنج وزنه 200 كيلوي به استخر بيندازيد هم خود را نجات دهيم و هم ديگران را و اين نشدني است.
وي با تاكيد بر اينكه قم از نگاه ملت ما تاريخ وجايگاه بسيار برجسته‌اي دارد افزود:قم ديار علم و ايمان ومرجعيت و شجاعت و آزادگي است و يك مشعل فروزاني در برابر ملت‌هاي ديگر جهان است.
احمدي‌نژاد ادامه داد: قم راه كمال و رسيدن به حيات طيبه و نيل به قله‌هاي ايماني را به همه نشان مي‌دهدو‌خدماتي كه قم به ملت ايران وهمين طور جامعه بشري ارايه داده نه تنها كم نظير بلكه بي نظير است.
رييس‌جمهور گفت: بالاتر از همه اين‌ها حرم اهل‌بيت است و طي قرون‌ گذشته مردان و زنان بزرگ، علماي وارسته و فداكار و خدومي كه در راه آرمان‌هاي الهي و اسلامي و همين‌طور انقلابي و ايثارگر تربيت كرده است.
وي خاطرنشان كرد: قم كانون پخش كننده رحمت در آسمان ايران است و يك شهر معمولي نيست.
رئيس‌جمهور اظهار داشت: سه حرم در ايران بايد به گونه‌اي ساخته شود كه ميزبان خوبي براي همه دنيا باشد ، حرم رضوي كه البته دولت سرمايه گذاري فراواني در اين زمينه كرده است و سال جديد بيشتر هم خواهد‌شد.
احمدي‌نژاد ادامه داد: دومين حرم ،‌حرم قم است و اين طرح توسعه حرم بايد هر‌چه سريع‌تر ادامه پيدا كند، قم بايد ميزبان تمام جهان باشد ولي متاسفانه هنوز نمي‌تواند پاسخگوي زائران ايراني باشد.
وي خطاب به مديران ، مهندسان و مسوولان طرح توسعه حرم معصومه گفت: باقي‌مانده طرح توسعه حرم معصومه را هرچه زودتر انجام دهيد تا مزه اين كار به كام مردم بيايد.
وي بيان داشت: اين قدر مي‌گويم كار فرهنگي ، كدام كار فرهنگي مثل ساختن حرم قم است.
احمدي‌نژاد گفت: قم بايد به زيباترين شهر كشور تبديل شود و قبول نداريم كه دينداري با زيبا زيستن متباين است.
وي اظهار داشت: اميدواريم مشكل آب شيرين قم هم سال آينده برطرف شود. البته مردم بدانند بودجه دست ما نيست، دولت تنها برنامه‌ها را تنظيم مي‌كند والا اگر نظر دولت تصويب شود مشكلات به سرعت مرتفع خواهد شد.
احمدي‌نژاد با اشاره به تصويب بودجه از سوي نمايندگان مجلس گفت: به گونه‌اي بودجه را بستند كه نتوانيم پول را از جايي كه كاري نمي‌شود برداريم و به جايي ديگري تزريق كنيم.
رئيس‌جمهور در بخش ديگري سخنان خود خاطرنشان‌كرد: انقلاب اسلامي برآمده از مجاهدت‌هاي پيامبران و مصلحان در طول تاريخ و نقطه آرماني پيامبران است.
وي اظهارداشت: جمهوري اسلامي يك حكومت معمولي در رديف ساير نظامات سياسي نيست و بايد دانست صيانت از جمهوري اسلامي اساس دينداري است.
رييس قوه مجريه گفت: امروز دو جبهه در جهان در مقابل هم قرار گرفته‌اند كه همه موجوديت شيطان در استكبار جهاني و همه موجوديت آزادگان جهان در جمهوري اسلامي بسيج شده است و باز بايد دانست كه اين تقابل در متن انقلاب نهايي حضرت مهدي (عج) است.
وي ادامه داد: در طول 30 سال گذشته انقلاب اسلامي گام به گام قويتر و عميق تر از گذشته و جبهه استكبار ضعيف‌تر و ذليل‌تر از گذشته شده است.
احمدي‌نژاد گفت: خدا را شاكريم جنايتكارترين حكومت‌ها در مقابل ملت ايران است و ما از ايجاد اين صف بندي‌ها بسيار خوشحاليم و اين چيزي از عظمت ايران كم نمي‌كند.
وي گفت: به فضل الهي امپراطوري استكباري جهاني از انچه كه زودتر تصورش را مي‌كنيم فرو خواهد پاشيد، چرا كه پايه هاي آنها ويران شده و تنها با ته مانده قدرت نظامي و به صورت ترسان خود را چند قدم به جلو مي‌برد.
احمدي‌نژاد خطاب به علماي قم گفت: قم بايد پايگاهي باشد كه در ترسيم صف‌بندي‌ها پيشگام باشد و ما افتخار مي كنيم كه در خدمت علما و مردم قم باشيم.
وي ادامه داد: افق و نگاه قم بايد جهاني باشد تا نيازهاي معنوي جهان را پاسخگو باشد
رئيس‌جمهور در پايان گفت: سال آينده سال شكوفايي و سرعت‌گيري فرهنگي است هدف شكوفايي انسان است و اين كار با توجه بيشتر به قم به سرعت حل خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
انتقاد رئیس اتاق بازرگانی از بودجه عمرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه کمیسیون امنیت ملی به رئیس جمهور در انتقاد از نحوه برکناری متکی



 

 

 

نامه کمیسیون امنیت ملی به رئیس جمهور در انتقاد از نحوه برکناری متکی

 

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به این موضوع انتقاد دارد و به عنوان بحث مقدماتی موضوع در کمیسیون مورد بحث قرار گرفت اما برخی اعضا پیشنهاد دادند به صورت نامه ای ،انتقاد اعضای کمیسیون نسبت به نحوه تغییر وزیرامورخارجه به رئیس جمهور اعلام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از طرح برخی اعضای این کمیسیون برای نامه به رئیس جمهور در انتقاد از نحوه برکناری وزیر پیشین امور خارجه خبر داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با تغییر وزیرخارجه با اعلام اینکه این موضوع در هیئت رئیسه مجلس به صورت گذرا مورد بررسی قرار گرفت گفت: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در این خصوص تبادل نظر صورت گرفت و جمع بندی این بود برخوردی که با وزیرامورخارجه انجام شده درست نبود چرا که ایشان در حال ماموریت بود و در آنجا متوجه تغییر خود شده در حالی که در حال مذاکره بوده است.

حسین سبحانی نیا تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به این موضوع انتقاد دارد و به عنوان بحث مقدماتی موضوع در کمیسیون مورد بحث قرار گرفت اما برخی اعضا پیشنهاد دادند به صورت نامه ای ،انتقاد اعضای کمیسیون نسبت به نحوه تغییر وزیرامورخارجه به رئیس جمهور اعلام شود.

گفتنی است هفته گذشته منوچهر متکی که در سفر سنگال به سر می برد طی حکمی از سوی رئیس جمهور برکنار و علی اکبر صالحی به عنوان سرپرست وزارت خارجه منصوب شده بود...../تحلیل:عصرایران