اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد دوباره وزیر صنعت و تجارت از عملكرد بانك مركزی



 

اعطای وام,عملكرد بانك مركزی

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از بانك مركزی گفت: بانك مركزی به پیشنهاد ما درباره تسریع فرآیند اعطای وام به تولیدكنندگان توجهی نكرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی غضنفری - وزیر صنعت، معدن و تجارت - گفت: به بانك مركزی پیشنهاد كرده‌ایم كه فرآیند استعلام برای دادن وام به بخش خصوصی سریع‌تر شود كه معاون وزارتخانه نیز سازوكارهای این كار را به بانك مركزی پیشنهاد كرد.

وی افزود: متاسفانه بانك مركزی تاكنون توجهی به پیشنهاد ما نكرده است. ما می‌خواستیم كارمند افتخاری بانك مركزی باشیم، اما بانك مركزی تاكنون به ما افتخار این كار را نداده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طولانی بودن فرآیند اعطای وام به تولیدكنندگان بخش خصوصی گفت: امیدواریم بانك مركزی بیشتر به بحث حمایت از تولید توجه كند.

شرایط برای اطلاع‌رسانی صریح به مردم فراهم نیست

وی همچنین با اشاره به این‌كه كشور در شرایط خاصی قرار دارد، گفت: شرایط برای اطلاع‌رسانی صریح به مردم فراهم نیست. باید روشهایی را به كار ببریم كه در نهایت به شكوفا شدن تولید و بهبود وضعیت بازار كشور منجر شود.

وی افزود: موضوعاتی مانند ارز و وضعیت بازار در چند وقت اخیر به وجود آمده و باید راههای مناسب را برای كنترل آن به كار گرفت.

غضنفری همچنین از تخصیص چهار میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش صادرات خبر داد و گفت: از این میزان 2.5 میلیارد دلار به صورت مستقیم به صادركنندگان اعطا خواهد شد و 1.5 میلیارد دلار نیز به خریداران خارجی كالاهای ایرانی به صورت خط اعتباری اختصاص می‌یابد..... / خبرگزاری ایسنا


ویدیو مرتبط :
رایزنی وزیر تجارت قبرس با وزیر صنعت، معدن و تجارت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

40 نماینده نامه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را امضا کرده اند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

قاسم احمدی :40 نماینده نامه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را امضا کرده اند

به گزارش ایلنا، قاسم احمدی لاشکی نماینده معین شهرستانهای رامسر، تنکابن و عباس اباد در خانه ملت در مصاحبه اختصاصی باخبرنگار ایلنا در خصوص سرنوشت استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: علی رغم وجود 40 امضای نمایندگان در پای برگه استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت که مدتی است تقدیم هیئت رئیسه شده است متاسفانه تا امروز این استیضاح اعلام وصول نگردیده است.ولی در حالیکه همین دو سه روزاخیر با شانزده امضا طرح استیضاح وزیر تعاون کار و امور اجتماعی رسما اعلام وصول می گردد.

وی افزود: من نمی دانم این چه رعایت سلسله مراتبی است که باید برای برخی از نمایندگان اولویت قائل شد؟چرا برخی نامه ها در جیب برخی از اعضای هیئت رئیسه باید معطل بماند؟/ایلنا