اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار گزارش "مدیریت پسماندهای جامد" بعد از زلزله تهران



اخبار,اخبار اجتماعی , زلزله تهران

 

اخبار اجتماعی - انتشار گزارش "مدیریت پسماندهای جامد" بعد از زلزله تهران

توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گزارش پروژه مطالعاتی«مدیریت پسماندهای جامد (آوار و نخاله‌های ساختمانی) بعد از وقوع زلزله احتمالی شهر تهران» منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، هر ساله بلایای طبیعی؛ نظیر زلزله، سیل، طوفان و نظایر آن بخش‌های مختلفی از جهان را  تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

چنین بلایای طبیعی، علاوه بر آسیب‌های مستقیم جانی و مالی، با برجای گذاشتن مقادیر بسیار زیادی از آوار در محل‌های حادثه دیده نه تنها به عنوان مانع، سرعت عملیات امداد و نجات و بازسازی پس از زلزله را کاهش می‌دهد، بلکه به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت افراد جامعه و محیط زیست مطرح می باشند. بنابراین لازم است آور تولید شده پس از سوانح جمع‌آوری شده و با روش‌های مناسب بازیافت شود و یا در محل مناسبی ذخیره گردد.

از آنجا که عملیات در شرایط اضطرار و در مراحل بازسازی نیازمند برنامه‌ریزی قبلی می‌باشد باید میزان‌ آوار ناشی از سانحه احتمالی در منطقه ورود مطالعه ارزیابی شده و اقدامات لازم برای مدیریت آوار با توجه به مقدار آوار مشخص شود.

گفتنی است، هدف از این  گزارش که توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تهیه شده است، تهیه یک مدل مناسب متمرکز در سیستم اطلاعات جغرافیایی برای ارزیابی خسارت و محاسبه میزان‌ آور در اثر زلزله منطقه مورد نظر و بررسی اقدامات برای مدیریت آوار تولید شده در اثر زلزله، شامل ارزیابی ماشین‌آلات لازم، بررسی روش‌های کاهش حجم و استفاده مجدد و همچنین تعیین سایت مناسب ذخیره آوار زلزله می‌باشد.

لازم به ذکر است، در این تحقیق تدوین برنامه مدیریت آوار برای هر منطقه از شهر تهران که شامل تخمین حجم و وزن آوار ناشی از زلزله، نحوه جمع‌آوری، میزان ماشین‌آلات مورد نیاز و روش‌های مناسب دفع‌،  انعقاد قرار داد با پیمانکاران و مالکان دارای تجهیزات سنگین جهت استفاده از توان آن‌ها در هنگام وقوع زلزله یا هر بحران دیگر،‌ تعیین مکان‌های مناسب جهت دپوی موقت آوار و نخاله در هر منطقه، احیاء بافت‌های فرسوده و همچنین مقاوم‌ سازی سازه‌های موجود و طراحی صحیح سازه‌های درحال احداث،‌ تعیین یک سازمان مسئولیت مدیریت آوار،‌ افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با انواع آوار و نخاله‌هایی که توسط سوانح طبیعی و به ویژه زلزله ایجاد می‌شوند،‌ افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با عدم ساخت و ساز در نواحی پر خطر مثل نواحی و مناطق حاوی گسل، مناطق دارای شیب زیاد، زمین‌های دارای خاک‌های نرم، مناطق مرتفع و برنامه‌ریزی برای بازیافت مواد زائد حاصل از زلزله پیشنهاد شده است.

اخبار اجتماعی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استاندار سابق تهران در لیست جدید تحریم‌ها / انتشار گزارش آژانس انرژی اتمی درباره ایران




اخبار سیاست خارجی - استاندار سابق تهران در لیست جدید تحریم‌ها

وزارت خزانه داری آمریکا مرتضی تمدن را به ادعای دست داشتن در سانسور و محدودسازی آزادی بیان ایرانیان به لیست تحریمها اضافه کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا مرتضی تمدن را به ادعای دست داشتن در سانسور و محدودسازی آزادی بیان ایرانیان تحریم کرد و لیست قبلی خود را نیز به روز کرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای در وبسایت خود، لیست تحریم های اعمال شده با هدف "کاهش تهدید ایران" را تمدید و گسترده‌تر کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا مرتضی تمدن را به ادعای دست داشتن در سانسور و محدودسازی آزادی بیان ایرانیان به لیست تحریمها اضافه کرده است.

پیش از این وزارت خارجه بریتانیا آقای تمدن را در لیست تحریمهای خود قرار داده بود.

 

>انتشار گزارش آژانس انرژی اتمی درباره ایران

 

انتشار گزارش آژانس انرژی اتمی درباره ایران

آژانس تاکید کرده است که ایران به توافق هسته‌ای خود با گروه 1+5 پایبند بوده است.

گزارش جدید سه ماهه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود درباره برنامه هسته ای ایران اعلام کرده که این کشور ذخیره اورانیوم غنی سازی شده اش را مطابق با توافق ژنو به شدت کاهش داده است.

گزارش سه ماهه آژانس درباره ایران می‌تواند موجب خرسندی گروه 1+5 شود که اکنون در حال مذاکره با ایران برای دستیابی به توافق جامع است.

رویترز گزارش داد: گفت‌وگوهای ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ربط مستقیمی به مذاکرات مجزای جاری میان ایران و شش قدرت جهانی ندارد. اما این گفت‌وگوها مکمل یکدیگرند

در این گزارش آمده است که آژانس در سایت پارچین فعالیت‌های ساخت و ساز مشاهده کرده و درخواست بازرسی از آن را مطرح کرده است.

همچنین آژانس تاکید کرده است که ایران به توافق هسته‌ای خود با گروه 1+5 پایبند بوده است.

بر اساس این گزارش، شواهد ارائه شده از سوی ایران به آژانس نشان می دهد که چاشنی های انفجاری پرسرعت معروف به چاشنی های "بریج وایر،‌" تنها برای استفاده در تسلیحات نظامی متعارف آزمایش شده است.

بنابر این گزارش همچنین اعلام شده که ایران به آژانس اجازه داده درباره اتهام پژوهش‌های احتمالی ایران درباره بخش نظامی برنامه هسته ای ایران تحقیق کند.  این اولین بار است که ایران اطلاعاتی در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار می دهد تا آژانس بتواند درباره ابعاد احتمالا نظامی برنامه هسته ای ایران تحقیق کند.

براساس روال کار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گزارش مدیرکل 10روز تا یک هفته پیش از برگزاری نشست فصلی شورای حکام، برای مطالعه در اختیار کشورهای عضو آژانس قرار می گیرد.

نشست آینده شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از 2 تا 5 ژوئن (12تا 16خردادماه) در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این گزارش ماهانه آژانس که تاثیر بسیار حیاتی و مهمی در اثبات اجرای تعهدات ایران دارد، نشان می‌دهد که ایران تاکنون گام‌های توافق‌شده برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود را برداشته و از ماه ژانویه تاکنون در جهت کاهش ذخایر اورانیوم غنی‌شده با درصد بالا برداشته است

متن کامل گزارش مدیر کل آژانس انرژی اتمی به شرح زیر است:
ایران هفت اقدام عملی را که با آژانس در فوریه 2014 برای چارچوب همکاری موافقت کرده بود، اجرایی کرده و آژانس در حال تحلیل اطلاعات ارائه شده ایران است.

در ارتباط با چارچوب همکاری، ایران و آژانس در تاریخ 20 می 2014 در خصوص 5 اقدام عملی دیگر به توافق رسیدند تا توسط ایران در مرحله بعد تا تاریخ 25 آگوست 2014 به اجرا در آید.

-آژانس به بازدید و راستی آزمایی در خصوص اقدامات هسته‌ای مرتبط با برنامه اقدام مشترک توافق ژنو ادامه داده است.

-از زمانی که توافق ژنو بسته شده است ایران هگزار کلرید اورانیوم را بالای 5 درصد در هیچکدام از تاسیسات‌های اعلام شده خود غنی سازده نکرده است. در نتیجه رقیق سازی و تبدیلی که در همان مدت انجام شده است، ذخیره هگزا فلورید اورانیوم 20 درصد ایران از 209.1 کیلوگرم به 38.4 کیلوگرم کاهش داده است.

-غنی سازی هگزافلورید اورانیوم تا 5 درصد به همان میزان که در گزارش قبلی مدیرکل ذکر شده، ادامه یافته است. هیچ سانتریفیوژ آی آر-2 یا آی آر-1 در تاسیسات غنی سازی سوخت (نطنز)، تاسیسات غنی سازی سوخت فردو یا تاسیسات غنی سازی آزمایشی سوخت (منطقه تولید) نصب نشده است. مقدار مواد هسته‌ای که به صورت هگزافلورید اورانیوم 5 درصد باقیمانده 8475 کیلوگرم است.

-هیچ تجهیزات بزرگ دیگری در راکتور آی آر-40 نصب نشده است و هیچ تولید و تست سوختی برای این راکتور انجام نشده است.

-دسترسی مدیریت شده آژانس برای کارگاه‌های مونتاژ سانتریفیوژ، کارگاه‌های تولید روتور سانتریفیوژ و تاسیسات ذخیره ادامه خواهد داشت.

اخبار سیاست خارجی - فارس،باشگاه خبرنگاران