اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار کتاب تکفیر شیعیان در بحرین



اخبار ,اخبار بین الملل , کتاب تکفیر شیعیان در بحرین

 

اخبار بین الملل - انتشار کتاب تکفیر شیعیان در بحرین

اداره ارشاد دینی وابسته به وزارت دفاع بحرین، كتاب‌هایی را منتشر كرده كه حاوی مطالبی تكفیری و توهین‌آمیز علیه شیعیان هستند.

به گزارش فارس به نقل از شبكه العالم، كتاب «نور سنت و تاریكی‌های بدعت در كتاب و سنت» نوشته فردی به نام «سعید القحطانی»، شیعیان را به خاطر اعتقاداتشان مانند زیارت اهل قبور و ضریح رسول اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در عربستان، عراق و ایران كافر دانسته است.

در این كتاب، شیعیان به عنوان رافضی، بدعت گذار و از فرقه‌های گمراه معرفی و فرقه‌های اسماعیلیه، النصیریه، دروزیه همراه چند فرقه دیگر نیز به عنوان بخشی از شیعیان معرفی شده‌اند.

این كتاب جشن‌ها و مراسم مربوط به میلاد رسول اكرم(ص)، جشن گرفتن در مناسبت عروج پیامبر اكرم(ص) و جشن نیمه شعبان را مشابه اعیاد یهودیان و مسیحیان دانسته است.

اداره ارشاد وزارت دفاع همچنین با هزینه خود كتاب دیگری را نیز از همین نویسنده با عنوان «نور توحید و ظلمت‌های شرك در پرتو كتاب و سنت» چاپ كرده كه حاوی مطالب كفرآمیز است. این دو كتاب، میان نیروهای وزارت دفاع توزیع شده‌اند.
اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
تکفیر شیعیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در واكنش به كشتار شیعیان منامه صورت گرفت؛ استعفای دسته جمعی مقامات بلند پایه بحرین



 

در واكنش به كشتار شیعیان منامه صورت گرفت؛ استعفای دسته جمعی مقامات بلند پایه بحرین

 

 

تعدادی از وزرا و مقامات بلندپایه بحرین در اعتراض به سركوبهای اخیر در این كشور دسته جمعی استعفا دادند.مقامات مستعفی بحرینی شامل وزرا ، نمایندگان مجلس ، مشاوران شاه و مقامات مالی این كشور می شود.

 

وزرای بهداشت و مسكن بحرین در دو روز گذشته در اعتراض به سركوب خشونت بار مردم و كشتار معترضین از سمت خود استعفا داده اند .

همچنین هشت نفر از نمایندگان مجلس بحرین به بهانه نقض حقوق بشر و كشتار مردم توسط نظامیان بحرینی و ارتش عربستان روز پنجشنبه از مجلس این كشور كنار رفتند .

مشاور شاه بحرین در امور مقننه و معاون رییس شورای عالی امور اسلامی بحرین نیز در میان استعفا دهندگان دولت بحرین هستند .

رییس هیات مدیره بانك مركزی نیز بلند پایه ترین مقام مالی بحرین است كه روز پنجشنبه در اعتراض به كشتار مسلمانان توسط نظامیان بحرین و عربستان از این بانك استعفا داده است .

دوازه نفر از قضات دادگاههای بحرین و معاون رییس سازمان حقوق بشر و استاندار استان شمالی این كشور به منظور اعلام اعتراض خود به شاه این كشور ، استعفای خود را به حمد بن عیسی آل خلیفه ارایه كرده اند .

در این میان روز پنجشنبه ارتش بحرین و نیروهای امنیتی این كشور اقدام به دستگیری دستكم شش نفر از رهبران مخالفان این كشور كردند.

دولت بحرین به منظور سركوب اعتراضات مردمی اقدام به دستگیری رهبران مخالفان كرده كه عمده دستگیر شدگان را روحانیون بلندپایه این كشور تشكیل می دهد.

با این وجود امروز خیابانهای منامه به رغم برقراری منع رفت و آمد توسط ارتش بحرین ، شاهد اعتراضات مردمی بود.

منابع رسمی تعداد كشته شدگان اعتراضات دو روز اخیر در منامه را شش نفر اعلام كرده اند این در حالی است كه منابع بیمارستانی و شاهدان عینی در این كشور می گویند، تعداد كسانیكه توسط نظامیان در خیابانهای منامه به قتل رسیده را بیش از ۱۰ نفر بوده است .

نظامیان بحرینی با حمایت ارتش عربستان دیروز و امروز به تجمعات مردمی با گاز اشك آور و گلوله های جنگی حمله ور شدند و گروه زیادی از معترضین را مجروح و تعدادی را نیز دستگیر كرده اند ..../خبرگزارى جمهورى اسلامی