اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار فیلم‌ یك‌ جنایت‌ دیگر، دو مأمور ناجا ‌تماشاچی/ امنیت‌ روانی‌ جامعه در خطر



 

 انتشار فیلم‌ یك‌ جنایت‌ دیگر، دو مأمور ناجا ‌تماشاچی/ امنیت‌ روانی‌ جامعه در خطر

 

انتشار فیلم یك جنایت شنیع كه در آن زنی ضربات پیاپی كارد را بر پیكر آغشته به خون و نیمه جان یك مرد فرود می‌آورد و مأموران نیروی انتظامی نیز پس از حاضر شدن در محل جنایت، ظاهراً به‌دلیل ترس از كارد در دست زن! تا جان دادن كامل مرد به او نزدیك نمی‌شوند، موج جدیدی از تأسف نسبت به عملكرد پلیس را ایجاد كرده و امنیت روانی جامعه را بیش از گذشته مخدوش می‌كند.

به گزارش رجانیوز، این صحنه‌های دلخراش بر روی شبكه مجازی منتشر شده و هنوز اطلاعی در مورد زمان و مكان وقوع جنایت در دست نیست. در این صحنه‌ها، پیكر آغشته به خون و نیمه جان مردی در وسط خیابان دیده می‌شود كه یك زن با كاردی كه در دست دارد، هر چند دقیقه یك بار، بالای سر او حاضر می‌شود و پس از گفت‌وگوی نامفهومی، ضربات كارد را بر سینه او فرو می‌كند.

در حین انجام این جنایت، عابران و خودروهای سواری از كنار این جنازه نیمه جان و قاتل عبور می‌كنند و واكنشی نشان نمی‌دهند.

اما اتفاق مایه تأسف بیشتر این است كه پس از حضور خودروی نیروی انتظامی در صحنه، دو مأمور ناجا به‌جای برخورد و بازداشت زن قاتل، ظاهراً به‌دلیل ترس از یك كارد د در دست او! تا جان باختن كامل مرد، از دور به وضعیت تماشاچی در می‌آیند. همچنین پس از حضور اورژانس در محل نیز، زن با كارد در دست خود نیروی امدادی را تهدید می‌كند و باز هم پلیس صحنه را فقط تماشا می‌كند.

رجانیوز از انتشار فیلم این فاجعه كه احتمالاً‌ قبل از جنایت میدان كاج سعادت‌آباد رخ داده و تصاویر آن امروز منتشر شده، به‌دلیل مخاطره‌آمیز بودن صحنه‌های فجیع آن برای سلامت روانی جامعه معذور است.

در عین حال، این سؤال به‌طور جدی مطرح است كه چرا نیروی انتظامی كه بنا بر بیانات رهبر انقلاب باید به‌گونه‌ای عمل كند كه مجرمان احساس ناامنی كنند، خود در برخی موارد دچار نوعی ترس در مقابله با جرایم آشكار است.

اگرچه زحمات بخش عمده‌ای از پرسنل ناجا قابل انكار نیست اما باید به‌طور فوری در این زمینه آسیب‌شناسی شود كه چرا برخی مأموران این نیرو با جرایم اینچنین كه فیلم دو مورد آن تاكنون منتشر شده است، برخورد نمی‌كنند و در صحنه مانند سایر شهروندان، در وضعیت تماشاچی قرار می‌گیرند. آیا در شیوه‌های جذب و آموزش پرسنل باید تغییر داده شود؟ آیا نیروی انتظامی از فقر تجهیزات كارآمد و به‌روز رنج می‌برد؟

چنانچه بودجه حجم انبوهی از مؤسسات و سازمان‌های بی‌خاصیت و بدون بهره‌وری دولتی و غیردولتی كه هنری جز تلف كردن بیت‌المال ندارند، قطع شود و این اعتبارات صرف ارتقای كمّی و كیفی نیروهای مسلح و به‌ویژه پلیس شود، آیا باز هم چنین فجایعی تكرار می‌شود؟ در دوره فرماندهی قالیباف بر نیروی انتظامی، اقدامات مؤثری به‌منظور ارتقای شأن پلیس و به‌روز كردن آن از حیث تجهیزات و آموزش انجام شد، در طی سال‌های اخیر چه اقداماتی در این زمینه شده است؟

فرمانده نیروی انتظامی كرج متعاقب انتشار اخباری مبنی بر اینكه این حادثه در یكی از محلات این شهر رخ داده است، این اخبار را تكذیب كرده است. به هر حال، آیا نباید مشخص شود چه افرادی در به خطر افتادن امنیت روانی جامعه و بی‌اثر شدن نقش ناجا به‌عنوان برقرار كننده نظم و امنیت در افكار عمومی، مقصر هستند؟ اگر چنین اتفاقی در یكی از كشورهای پیشرفته دنیا رخ می‌داد، آیا بالاترین مقام مسئول حداقل آن شهر توبیخ جدی و بركنار نمی‌شد؟ آیا..... / گزارش رجانیوز



ویدیو مرتبط :
جانباز 100% ناجا!تکان دهنده! ایشان به خاطر امنیت من و تو....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر سریعا رسیدگی نشود امنیت روانی جامعه دچار مشکل می‌شود



 

 

اگر سریعا رسیدگی نشود امنیت روانی جامعه دچار مشکل می‌شود

 

كرمی‌راد درباره حادثه سعادت آباد:

اگر سریعا رسیدگی نشود امنیت روانی جامعه دچار مشکل می‌شود

کمیسیون امنیت ملی، درباره رخداد سعادت آباد، موضع قاطعی در پیش گرفت و بیانیه‌ای صادر کرد و بنا بر آن، قرار شد که آقای جلالی، سخنگوی کمیسیون، در این باره مواضع كمیسیون را به آگاهی مردم برساند.

محمد كرمی‌راد، عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب گفت: نفس قضیه، کاری زشت و غیرانسانی بود و معمولا در اغلب کشورها نیز رخ می دهد و پدیده جدیدی نیست که البته در همه جای دنیا، قوانین برای برخورد با این جرایم وضع شده است و بر پایه همان قوانین، به جرایم رسیدگی می‌شود.

نماینده كرمانشاه افزود: رسیدگی به این موضوع به سرعت پیگیری می‌شود. قاتل باید به سزای کار خود برسد و درس عبرتی باشد برای دیگرانی که این گونه به خود جرأت ندهند تا امنیت اجتماعی را به خطر اندازند و خدای ناخواسته، ناکارآمدی نیروهای انتظامی و قوه قضاییه را با چنین کارهایی زیر سوال برده و دشمنان نیز از این قبیل رخدادها، بهره‌برداری سیاسی خود را ببرند.

كرمی راد در ادامه با طرح این پرسش كه چرا مأموران نیروی انتظامی از اینکه وارد درگیری شوند، ابا دارند و چه دلیلی باعث شد دو نیروی انتظامی حاضر در میدان، وارد عمل نشوند، اظهار داشت: این گونه موارد، باید دقیقا تجزیه و تحلیل شود. چرایی وقوع این حوادث مهم است. گاه ممکن است دیرکردی ولو جزیی، باعث بحران شود و گاه، دقت عمل عوامل دست اندركار از بحرانی شدن اوضاع جلوگیری کند.

این عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه خاطرنشان كرد: اگر نیروی انتظامی بموقع وارد عمل می‌شد و مضروب را سریعتر به بیمارستان می رساند، مقتول زنده می ماند. نیروی انتظامی باید این موارد را در آموزش نیروها و توجیه آنان به روشنی تبیین کند تا این شایبه پیش نیاید که پلیس در انجام وظیفه خود تعلل کرده است.

وی در ادامه با اشاره به رویدادهای تلخ ربودن زنان و هتك حرمت آنان گفت: دستگاه قضایی در برخورد با این جرایم، اختیار کافی دارد و باید قاطعانه برخورد کند و از جوسازی‌های رسانه‌های خارجی ترسی نداشته باشد. حکم شرع و اسلام باید اجرا شود. اینها ناموس ما هستند و ما باید بیشتر از این احساس مسئولیت کرده و اولویت‌ها را تعیین کنیم. اگر به این جرایم به سرعت رسیدگی نشود، مطمئنا در آینده مشکلات جدی برای امنیت روانی جامعه و سلامت اخلاقی كشور به بار خواهد آورد؛ بنابراین، قوه قضاییه باید محکم و قاطعانه با متهمان برخورد كند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد...../تحلیل:تابناک