اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار بسته ویژه «انتخاب رشته كنكور» از امروز



در آستانه اعلام نتایج اولیه كنكور

انتشار بسته ویژه «انتخاب رشته كنكور» از امروز

بسته ویژه انتخاب رشته كنكور شامل نرم افزار راهنمای انتخاب رشته مجازی، ویژه نامه انتخاب رشته كنكور91 و كتاب «انتخاب رشته؛ انتخاب آینده» از امروز منتشر می‌شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نرم افزار راهنمای انتخاب رشته مجازی بر اساس اطلاعات آزمون سراسری سال 1390 طراحی و پیاده سازی شده است. این نرم افزار می‌تواند وضعیت داوطلب آزمون سال 1391 را با داوطلب مشابه در سال 1390 مقایسه و شانس قبولی را به وی ارائه دهد.

همچنین امكان جستجوهای مختلف در نرم افزار تعبیه شده كه به داوطلبان كمك می‌كند تصویری از وضعیت پذیرش در رشته های مختلف به دست آورند.

این نرم افزار 2 روز پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 1391 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی www.sanjesh.org برای داوطلبان علاقمند قابل استفاده خواهد بود.

ویژه نامه انتخاب رشته كنكور91

به گزارش ایسنا، ویژه‌نامه انتخاب رشته سال 1391 از امروز 9مرداد ماه از طریق روزنامه فروشی‌های سراسر كشور عرضه می‌شود. این ویژه‌نامه شامل مطالب مفیدی در خصوص راهنمای انتخاب رشته مجازی، روشهای گزینش دانشجو، دورههای تحصیلی در آزمون سراسری، سهمیه بندی، گزینش بومی، ضوابط انتخاب رشته، راهنمای انتخاب رشته اینترنتی، نحوه استفاده از اطلاعات كارنامه و ... خواهد بود كه می تواند داوطلبان را در فرایند انتخاب رشته كمك كند.

كتاب «انتخاب رشته؛ انتخاب آینده»

ویرایش جدید كتاب "انتخاب رشته؛ انتخاب آینده" دارای هفت فصل است كه به صورت مفصل موضوع انتخاب رشته و عوامل اثرگذار بر آن را مورد بحث قرار داده است. ویرایش جدید كتاب تغییرات زیادی را در فصل‌های چهارم و ششم داشته است. محتوای كتاب طوری تدوین شده كه بتواند مكمل مطالب ویژه‌نامه و انتخاب رشته مجازی باشد.

گفتنی است، این كتاب از امروز در تهران و كرج و از 10 مرداد در سایر استان‌ها و از طریق مشخص شده در سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh.org در سطح كشور پخش خواهد شد.

به گزارش ایسنا نتایج اولیه كنكور 15 مرداد اعلام خواهد شد و طی ان مجازین به انتخاب رشته باید از 17 تا 23 مرداد با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh.org نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
انتخاب رشته(برای دوستان ویژه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار اصلاحیه انتخاب رشته كنكور



انتشار اصلاحیه انتخاب رشته كنكور/آغاز مهلت انتخاب رشته از بعدازظهر امروز

اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته كنكور از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سازمان سنجش از طریق اطلاعیه اصلاحیه، رشته‌های تحصیلی جدید علاوه بر رشته‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و همچنین برخی اصلاحات مربوط به دفترچه انتخاب رشته را به اطلاع داوطلبان كنكور رساند.

لذا داوطلبان باید قبل از انتخاب رشته نسبت به اعمال موارد اصلاحی اقدام و سپس نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند. بر این اساس اكثر اصلاحات اعمال شده مربوط به تغییر نام موسسه و یا محدودیت‌های مرتبط با واگذاری خوابگاه و یا ایجاد ظرفیت‌ها و رشته‌محل‌های جدید می‌باشد.

همچنین در این دفترچه پذیرش جنسیتی در رشته‌های مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز اصلاح شده و این دانشگاه نسبت به اصلاح دفترچه و پذیرش دانشجوی دختر علاوه بر دانشجوی پسر نیز اقدام كرده است.

گفتنی است بر اساس اصلاحات این دفترچه برخی رشته‌های حذف شده دانشگاه پیام نور نیز مجددا وارد دفترچه شده است.

بر اساس این گزارش در دوره‌های شبانه‌، دانشگاه فرهنگیان و موسسات غیر انتفاعی نیز رشته محل‌های جدیدی اضافه شده است.

در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز علاوه بر اصلاح برخی رشته محلها و ایجاد ظرفیت‌های جدید،‌ دانشگاه علوم پزشكی تهران اعلام كرده كه پذیرش دانشجو در رشته پزشكی این دانشگاه در كد رشته 1761 انجام نخواهد شد به عبارت دیگر كد رشته 1761 از ردیف رشته‌های تحصیلی حذف شده است.

به گزارش ایسنا،‌در گروه های آزمایشی علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی نیز اصلاحات جدیدی اعمال شده است.

انتخاب رشته كنكور 91 از بعد از ظهر امروز آغاز می‌شود./ایسنا