اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتخابات نظام پزشکی؛ فاز جدیدی از رویارویی «محمود احمدی‌نژاد» با «سپاه پاسداران»



انتخابات نظام پزشکی؛ فاز جدیدی از رویارویی «محمود احمدی‌نژاد» با «سپاه پاسداران»/ پشت پرده ادعاهای رییس جمهور علیه سپاه چیست؟

بعد از ادعاهای مطرح شده از سوی رییس جمهور پیرامون فعالیت های سیاسی و اقتصادی سپاه پاسداران، رییس دولت در تازه ترین اظهارات از دخالت این نهاد نظامی در انتخابات نظام پزشکی سخن گفت.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش نامه، آخرین «چهارشنبه‌های» محمود احمدی نژاد در هیات دولت باز هم خبرساز و حاشیه‌ساز بود، اگر تا چند روز پیش مجلس و مجلسی‌ها مرکز ثقل انتقادات او بودند این روزها که با هشدار صریح رهبری گامی از مواضع خود عقب نشسته است، ادعاهای مطرح شده از سوی وی درباره «سپاه» خبرسازترین حاشیه جلسه امروز هیات دولت شد.

«نظام پزشکی یک نهاد صنفی است و متعلق به جامعه پزشکی و درمانی کشور است و نباید نهادهایی که مسئول نیستند در آن دخالت کنند. نهادهای امنیتی، اطلاعاتی سپاه و اطلاعاتی غیر سپاه نمی‌توانند در آن دخالت کنند، این بد است . این یک تشکل جامعه پزشکی است و باید نمایندگان خودشان باشند تا بتوانند کارها را خودشان اصلاح کنند. باید گزارش این انتخابات بیاید و من در مورد آن تصمیم گیری کنم.» این خبرسازترین سخنان امروز رییس دولت بود تا بعد از انتقاد به فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی سپاه، اینبار انتقاداتش از سپاه را وارد فاز جدیدی کرده و مدعی دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشکی شود.

رویارویی دولتی‌ها و در راس آن رییس دولت با سپاه از چندی پیش در دستور کار قرار گرفته است، و هر از چندگاهی ادعاهایی از سوی رییس جمهور علیه سپاه مطرح می‌شود.چنانچه احمدی نژاد در جریان همایش مسئولان «قرارگاه سازندگی سپاه» و حضور مقامات ارشد سپاه را مورد خطاب قرار داد و با اشاره به اینکه دولت با تشکیل سازمانی به نام «اموال دولت» با فروش املاک و زمین‌های خود کسب درآمد کرده است از سپاه پاسداران خواست تا برای تامین مخارج و کسب درآمد برخی از املاک و اراضی تحت اختیارش را به فروش برساند.

این سخنان رییس دولت موجی از انتقادات از سوی سپاهیان را سبب شد آنجا که اسماعیل کوثری فرمانده پیشین سپاه با انتقاد از این سخنان رییس جمهور گفت«مشخص نیست آقای احمدی‌نژاد بر حسب چه اطلاعاتی گفته که سپاه اموال راکدی دارد که باید آنها را واگذار کند. گرچه من شش، هفت سال است که از سپاه جدا شده‌ام اما بعید می‌دانم، سپاه اموال را کدی داشته باشد»

همچنین منصور حقیقت پور، از فرماندهان سابق سپاه در واکنش به این اظهارت عنوان کرد« من اصلا نمی‌دانم چرا آقای احمدی‌نژاد در این فضاها وارد می‌شود.

آقای احمدی‌نژاد اگر خیلی نگران آن است که هر نهادی هر چه اضافه دارد بفروشد چرا ساختمان وزارت راه را نمی‌فروشد؟ احمدی‌نژاد بیاید ساختمان وزارت راه را بفروشد و با پولش حداقل دوهزار راه روستایی را آسفالت کند. ایشان اگر خیلی دلش می‌خواهد که این مسئله عرف شود از دولت شروع کند... من فکر می‌کنم با فروش وزارت راه و بانک مرکزی نصف بودجه مملکت تامین شود.»

این انتقادات محمود احمدی نژاد را مجبور به عقب نشنینی نکرد و او در جریان "همایش تخصصی راهبردهای نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز" باردیگر فعالیت های اقتصادی سپاه را مورد انتقادات قرار داد و گفت« باید همه مرزهای غیرقانونی برای هر سازمان، نهادی و دستگاهی که باشد، بسته شود...

اگر کالایی امنیتی، اطلاعاتی و دفاعی است آنها هم می‌توانند از مرز قانونی وارد شوند... هیچ وزارتخانه‌ای حق ندارد اسکله یا مرزی خارج از کنترل گمرک داشته باشد. ممکن است کالایی از پرداخت عوارض معاف باشد که اشکال ندارد چون قانون است اما معنی‌اش این نیست که نباید ثبت شود.»

این سخنان رییس جمهور با   واکنش فرمانده کل سپاه پاسداران روبرو شد. سرلشکر محمدعلی جعفری این گونه مباحث طرح شده از سوی رییس جمهور را انحرافی دانست و تاکید کرد «این بحثی انحرافی است که توسط افرادی که به نظر ما، ذینفع هستند، مطرح می‌شود.

این افراد با مطرح کردن چنین بحثهایی، قصد دارند توجه دولت و دستگاه‌های دیگر را از جایی که قاچاق اصلی کالا اتفاق می‌افتد، منحرف کنند. نیروهای مسلح به طور طبیعی به دلیل وضعیت نظامی که دارند، اسکله‌هایی نظامی در اختیارشان است که در آنها هیچ‌وقت بحث تبادل کالا صورت نمی‌گیرد و این مسایل صحبت‌های انحرافی است که مطرح می‌کنند.»

رویارویی احمدی‌نژاد با سپاه به همین نقطه محدود نشد، او که گویی حمایت های مشفقانه سپاه ا زخود را از یاد برده بود در زمانی دیگر مدعی دخالت های سپاه در امور سیاسی خصوصا انتخابات شد.

رییس جمهور دی ماه سال جاری در نشست رسانه‌ای تلویحا نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران را خطاب قرار داد و گفت «هرکس بخواهد مردم را مدیریت کند، مردم او را مدیریت می‌کنند.» این سخن رییس جمهور اشاره به سخنان حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه داشت که روز قبل از این نشست، ادعای دخالت سپاه در انتخابات را فاقد سند دانسته و عنوان کرده بود «وظیفه ذاتی سپاه، مهندسی معقول و منطقی انتخابات است. سپاه تنها چارچوب‌ها و معیارها را تبیین می‌کند و این به معنای دخالت در انتخابات نیست.»

محمود احمدی نژاد چندی بعد و در جریان یک مصاحبه زنده در رسانه ملی بر این که انتخابات باید «آزاد» برگزار شود تاکید کرد و گفت: «در مسائلی که اختلاف هست و هر کس یک گوشه را می‌کشد، حرف آخر را باید ملت بزند. ملت باید در انتخابات حرف آخر را بزند. احدی هم نباید تاثیری در رای مردم بگذارد. بعضی فکر می‌کنند باید جای مردم تصمیم بگیرند.»

این سخنان رئیس جمهوری با واکنش های زیادی روبرو شد و نهایتا این مقام رهبری بودند که  نسبت به استفاده از لفظ «انتخابات آزاد» هشدار داده و تاکید کردند «انتخابات در ایران پس از انقلاب اسلامی همواره «آزاد» بوده است.»

هم صدا با رییس دولت اما، وب سایت روزنامه ایران رسانه نزدیک به دولت نیز در مواردی هجمه هایی را علیه فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی سپاه در دستور کار خود قرار داد. در تازه‌ترین مورد نیز  این وب سایت مدعی شده است که برخی مایلند «ضخامت دیوار بین نظامی گری و سیاست ورزی به صفر میل کند.»

شبکه ایران اخیرا در مطلبی حجت الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران به عنوان فردی دانسته که در قامت یک «رجل سیاسی» ظاهر می‌شود. و در ادامه مدعی شده است «دخالت متعدد برخی از شخصیت های غیرمرتبط با سیاست بیش از هر چیز چهره مردمسالار و دمکراتیک جمهوری اسلامی را مخدوش می کند.

میل روز افزون برخی از شخصیت های غیرسیاسی برای دست کاری در فضای سیاسی کشور، بیش از هر چیز گویای نقصی بزرگ در روندهای مدیریتی کشور است. منتقدان وضعیت فعلی، لااقل خواهان آن هستند که بدانند اصلاح این نقیصه، در اولویت چندم رئیس جمهور قرار دارد.»

و در نهایت امروز  فاز جدیدی از رویارویی محمود احمدی نژاد با سپاه آغاز شد آنجا که وی مدعی شد این نهاد در انتخابات نظام پزشکی دخالت کرده است. اظهاراتی که بعید به نظر می رسد با سکوت سپاه به پایان برسد./نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
بررسی ابعاد جدیدی از شکار پهباد توسط سپاه پاسداران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش سخنگوی سپاه به اظهارات احمدی نژاد: اقدام اطلاعات سپاه در خصوص انتخابات نظام پزشکی کاملاً قانونی بوده است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

واکنش سخنگوی سپاه به اظهارات احمدی نژاد:

اقدام اطلاعات سپاه در خصوص انتخابات نظام پزشکی کاملاً قانونی بوده است

سردار رمضان شریف در واکنش به برخی اظهار نظرها پیرامون دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشکی تأکید کرد: اقدام اطلاعات سپاه کاملا قانونی بوده و در پاسخ به استعلام مراجع قانونی صورت پذیرفته است.

سردار شریفبه گزارش عصرایران به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به برخی اظهار نظرها در زمینه دخالت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی سپاه در امر انتخابات نظام پزشکی گفت: اقدام اطلاعات سپاه در روند بررسی صلاحیت ها در انتخابات نظام پزشکی «قانونی» بوده و به درخواست مراجع قانونی صورت پذیرفته است.

وی افزود: قرائن و مستندات موجود نشان می دهد مرجع قانونی، قبل از سپاه از دیگر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نیز استعلام کرده است و در خصوص ردّ صلاحیت شدگان پاسخ همه آنها «منفی» بوده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه «بهتر بود عزیزان قبل از رسانه ای کردن این قضیه، به امکان بررسی و پیگیری دقیق موضوع از مجاری قانونی و دلائل متقن و محکم ردّ صلاحیت ها می اندیشیدند»، اظهار داشت: حفظ آرامش، وحدت و یکپارچگی در کشور نیازمند عزم ملی و تمکین قانون است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره سعی کرده است از ورود به مسائلی که ممکن است به تشویش و انحراف اذهان و افکار عمومی منجر شود، پرهیز نماید و به وظایف قانونی خود بپردازد.

شریف در پایان تأکید کرد: بدیهی است عدم اقدام سپاه در پاسخ به استعلام مراجع قانونی در زمینه انتخابات نظام پزشکی، یک کار خلاف قانون محسوب می شد.

احمدی نژاد چه گفته بود؟

رئیس‌جمهور صبح امروز بعد از جلسه دولت در پاسخ به سوالی درباره نتایج انتخابات نظام پزشکی گفت: من فکر می‌کنم همه چیز در کشور باید بر اساس قانون باشد و اگر بخواهند از قانون عبور کنند کارشان اعتبار ندارد.احمدی نژاد

به گزارش فارس احمدی‌نژاد گفت: اگر نهادها و دستگاه‌هایی هم بخواهند دخالت کنند در مسائل قانونی و فراقانونی عمل کنند، آن هم اعتباری ندارد.

وی افزود: نظام پزشکی بالاخره یک قانون دارد و قانون هم کاملا مشخص است و باید از یکی دو نهاد درباره افراد استعلام بکنند.

وی افزود: « این نهاد یک نهاد صنفی است و متعلق به جامعه درمانی کشور است و نباید نهادهایی که در آن مسئول نیستند در آن دخالت کنند به خصوص نهادهای امنیتی، اطلاعاتی سپاه و اطلاعاتی غیر سپاه. این نهاد یک نهاد پزشکی است و باید مال خودشان باشد و به جامعه خدمت کنند».

وی افزود: من منتظرم گزارش این مسئله برای من بیاید./عصرایران