اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امید احمدی‌نژاد به اخذ حکم حکومتی برای تایید صلاحیت مشایی است/ اصولگرایان باید به زور احمدی‌نژاد را از قطار قدرت پیاده کنند



احمدی نژاد 84 به عنوان نماد تقابل با اشرافیت هاشمی به قدرت رسید/ "رابین هود اسلامی" دیگر جواب نمی‌دهد

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه استراتژی احمدی نژاد در انتخابات سال 84 این بود که هاشمی نماد اشرافیت و اشرافیت گرایی است که حق مردم را خورده و برده است و احمدی نژاد هم رابین هود اسلامی است که برای محرومان و مستضعفان آمده است تا حق و حقوق آنها را بگیرد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

صادق زیباکلام در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ایجاد اخلال در سخنرانی رئیس مجلس در قم اظهار کرد: آنچه در قم اتفاق افتاد قابل انتظار و تصور بود چون مشابه این داستان در 14 خرداد 89 برای سیدحسن خمینی و به شکلی دیگر در نماز جمعه برای آقای هاشمی رفسنجانی اتفاق افتاده بود. کار به جایی رسیده بود که حتی عده ای تهدید کردند که اگر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به نماز جمعه بیاید، نماز جمعه برهم خواهد خورد.

وی افزود: اصولگرایان واقعا نمی توانند احمدی نژاد را محکوم کنند چون آنها بعد از خرداد 88 در قبال برخی بی حرمتی ها سکوت کردند و اجازه دادند این گونه اتفاقات از سوی رئیس جمهور و حامیان وی اتفاق بیفتد، لذا امروز چوب این سکوتشان را می خورند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: حتی اگر خود لاریجانی و یا به عبارت بهتر لاریجانی ها بعد از 22 خرداد 88 در قبال برخی اتفاقات ایستادگی و آن رویدادها را محکوم می کردند، سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی آن هم در 22 بهمن و در شهر قم به هم نمی خورد.

احمدی نژاد به سادگی قدرت را رها نمی‌کند

زیباکلام درباره سخنرانی رئیس جمهور و سردادن شعار زنده باد بهار در راهپیمایی روز 22 بهمن تصریح کرد: خیلی اتفاق شگفت انگیزی رخ نداده است چون از مدت ها قبل احمدی نژاد عزمش را برای چنین اقداماتی جزم کرده بود و بنده نیز این موضوع را پیش‌تر اشاره کرده بودم که وی به این سادگی قدرت را رها نمی کند.

وی ادامه داد: بنده همچنان معتقدم که احمدی نژاد بنا ندارد که از قطار قدرت به این سادگی پیاده شود و تا آنجایی که بتواند برای اینکه قدرت را از دست ندهد، ایستادگی خواهد کرد. لذا اصولگرایان اگر بخواهند احمدی نژاد را کنار بگذارند باید به زور وی را از قطار قدرت پیاده کنند.

احمدی نژاد جریان سوم را تشکیل داده است

استادعلوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه احمدی نژاد اکنون جریان سومی را در برابر اصولگرایان و اصلاح طلبان مطرح کرده است، گفت: نامزد این جریان اسفندیار رحیم مشائی است و احمدی نژاد تمام قدرتش را بکار خواهد بست که او را وارد صحنه انتخابات کند.

زیباکلام افزود: البته احمدی نژاد می داند که قطعا شورای نگهبان مشائی را رد صلاحیت خواهد کرد؛ چراکه پیش‌تر در انتخابات سال 84 دکتر مصطفی معین از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود. امید احمدی نژاد این است که بتوانند به استناد حکم حکومتی از سوی رهبر معظم انقلاب برای مشائی تایید صلاحیت بگیرد.

به گفته وی اینکه در نهایت شورای نگهبان صلاحیت مشائی را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری تایید کند یا خیر، مشخص نیست و آینده این موضوع را نشان خواهد داد.

احمدی نژاد می دانند استراتژی اش در 84 و 88 دیگر کارساز نیست

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره شعار برگزیده شده از سوی جریان انحرافی و اینکه این شعار با رویکردهای گذشته دولت و تیم احمدی نژاد تفاوت دارد اظهار کرد: احمدی نژاد و تیمش آنقدر آگاهی دارند و می دانند که استراتژی آنها در انتخابات 84 و 88 دیگر کارساز نیست.

احمدی نژاد سال 84 به عنوان نماد تقابل با اشرافیت هاشمی به قدرت رسید

وی اضافه کرد: استراتژی احمدی نژاد و تمیش در انتخابات سال 84 این بود که هاشمی نماد اشرافیت و اشرافیت گرایی است که حق مردم را خورده و برده است و احمدی نژاد هم رابین هود اسلامی است که برای محرومان و مستضعفان آمده است تا حق و حقوق آنها را بگیرد. او توانست با این شعار و استراتژی بخشی از آراء سال 84 را به خود اختصاص دهد.

زیباکلام با بیان اینکه احمدی نژاد و تیم او در سال 88 هم چیزی شبیه به استراتژی انتخاباتیشان در سال 84 را در پیش گرفتند که البته خیلی هم جواب نداد، خاطر نشان کرد: آنها به خوبی می دانند که در انتخابات سال 92 اصلا نمی توانند بر مبنای چنین استراتژی حرکت کنند و رأی بدست آورند.

اصولگرایان حریف مشایی نیستند

وی تاکید کرد که به فرض گرفتن تایید صلاحیت برای مشائی از سوی احمدی نژاد و دولتی ها اگر اصلاح‌طلبان و هاشمی در انتخابات سال آینده حضور نداشته باشند، قطعا مشائی در این انتخابات پیروز خواهد شد. تنها عاملی که از پیروزی این جریان جلوگیری می کند حضور جدی هاشمی و اصلاح‌طلبان در انتخابات است، در غیر اینصورت آقایان ولایتی، حدادعادل، جلیلی و... قادر نخواهند بود جلوی مشائی را بگیرند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر هاشمی وارد انتخابات سال آینده شود، بعد می دانم که احمدی نژاد و تیمش به دنبال استراتژی های سال های 84 و 88 برای تخریب وی بروند، یادآوری کرد: چون آنها می دانند که این حنایشان دیگر رنگی ندارد، لذا تلاش می کنند که شعارهای جدید و مبتنی بر شرایط روز ارائه کنند.

شعارهای انتخاباتی احمدی نژاد، جریان انحرافی و جبهه پایداری

وی درباره شعارهای احتمالی احمدی نژاد و جریان انحرافی در انتخابات سال آینده گفت: شعارهایی مثل «زنده باد بهار»، «زنده باد ایران» و «درود بر مردم آزاده ایران» ابزار و شعارهای جدیدی است که از سوی احمدی نژاد، جریان انحرافی و جبهه پایداری برای انتخابات آینده برگزیده می شود./مهر

.


ویدیو مرتبط :
کلیپ /احمدی نژاد،مشایی؛ در پی خدمت یا قدرت؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطهری: در میان اصلاح طلبان کسی جز خاتمی رای ندارد/ اگر به دلیل فشار احمدی نژاد، شورای نگهبان صلاحیت مشایی را تایید کند باید ختم انقلاب را اعلام کنیم



مطهری: در میان اصلاح طلبان کسی جز خاتمی رای ندارد/ اگر به دلیل فشار احمدی نژاد، شورای نگهبان صلاحیت مشایی را تایید کند باید ختم انقلاب را اعلام کنیم

علی مطهری گفت که به خاطر دگر اندیشی و تفکر منتقدانه نمی‌توان دانشجو یا استاد را از تحصیل یا تدریس محروم کرد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

علی مطهری نماینده مردم تهران  درباره برخورد با اساتید و دانشجویان توسط وزارت علوم گفت: مجلس می تواند وزیر علوم را احضار و از وی در این باره سوال کند. البته بنده الان اطلاع دقیق ندارم که تا کنون چنین اقدامی صورت گرفته است یا خیر.

آنچه مسلم است این است که به خاطر دگراندیشی و تفکر منتقدانه نمی توان دانشجو یا استاد را از تحصیل یا تدریس محروم کرد. اگر استادی در کلاس درس، خارج از موضوع درس، به تبلیغ علیه نظام بپردازد می توان با وی برخورد کرد اما اگر در چارچوب سرفصل های درس خود، ضمن بیان مطالب معین شده، نظر کارشناسی مخالف خود را هم بیان کند یا دارای دیدگاه های اجتماعی و سیاسی متفاوت از دیدگاه نظام باشد نمی توان به این بهانه وی را از حق تدریس محروم نمود.

اهم سخنان مطهری در ادامه به نقل از قانون می‌آید:

قطعا ما در کشور نیاز به احزاب قوی و فعال داریم. همین آشفتگی که ما در ایام انتخابات با آن روبرو می شویم به دلیل فقدان احزاب اصیل، با سابقه و فعال است. اگر احزاب قوی وجود داشته باشند می توانند به عنوان اتاق فکر عمل کرده و کادرسازی نمایند و کاندیداهای مناسب را به جامعه معرفی کنند و مردم با اعتماد به یک حزب به کاندیدای مورد حمایت او رای دهند و این سردر گمی که اکنون شاهد آن هستیم وجود نخواهد داشت و پس از انتخاب نیز حزب پاسخگوی معرفی خود خواهد بود. با وجود احزاب قوی و شناسنامه دار، فرصت طلبان قادر نخواهند بود از فضای آشفته سوءاستفاده کنند و سوار بر قدرت شده و 4 یا 8 سال کشور را دچار حوادث و مشکلات نمایند. از این نظر حضور احزاب ضروری است.

اما در کشور ما مسئله رابطه حزب با اصل ولایت فقیه موضوع مهمی است که این رابطه چگونه تعریف می شود. اگر برداشت ما این طور باشد که احزاب حق اظهار نظر بر خلاف نظر ولی فقیه را ندارند، طبیعتا احزاب برای ادامه فعالیت خود با مشکل مواجه می شوند و عملا احزاب آزاد نخواهیم داشت.

اما اگر برداشت صحیح از اصل ولایت فقیه را داشته باشیم که ما مجاز به اظهار نظر مخالف نظر ولی فقیه هستیم ولی در عمل و احکام حکومتی باید ملتزم باشیم، تا حد زیادی این مشکل حل خواهد شد. نگاه درست به اصل ولایت فقیه یکی از لوازم تشکیل احزاب قوی است.

ما در زمینه احزاب با مشکل کمبود قانون مواجه نیستیم. البته اگر اصلاحی لازم باشد باید انجام شود. مشکل ما در سختگیریها و تنگ نظریها در صدور مجوز و مدارا با احزاب رخ می دهد. کمیسیون ماده 10 احزاب گاهی سختگیریهای بیش از حد و غیر ضروری اعمال می کند و به سادگی مجوز تاسیس حزب نمی دهد و با احزاب موجود منتقد برخورد می کند و احیانا میان احزاب و گروه های سیاسی برای برگزاری کنگره یا تجمع تبعیض روا می دارد. این مسائل باید حل شود.

انتخابات هر چه مردمی تر و واقعی تر باشد به نفع نظام و کشور است و به هر میزان به سمت انتصاب پیش برویم به کشور آسیب جدی وارد می گردد. اکنون برخی از گروههای سیاسی و مردم تصور درستی از انتخابات ندارند.

به عبارت دیگر برخی آسیب ها همواره انتخابات را تهدید می کرده است. بنده اعتقاد دارم برخی از حوادثی که در انتخابات 88 رخ داد ناشی از برداشت اشتباهی است که از ماهیت انتخابات در جمهوری اسلامی وجود دارد.

یکی از بزرگترین آسیبهای ما در این عرصه وارد کردن رهبری در امر انتخابات است. عده ای تلاش می کنند تا رهبری را وارد عرصه انتخابات کنند، در حالی که خود ایشان چنین روش و نگاهی ندارند. رهبری نهایتا برخی معیارها را بیان می کنند و در بعضی مواقع صراحتا اعلام نموده اند که نظر بنده را کسی نمی داند. متاسفانه عده ای کاسه های داغ تر از آش طوری به جامعه القا می کنند که مثلا نظر رهبری به آقای الف است.

در نتیجه جامعه دو قطبی می شود. برخی از کسانی که به رهبری ارادت ویژه ای دارند و به اصطلاح ولایت مدار هستند از هر تلاشی دریغ نمی کنند تا آن کاندیدای خاص رای بیاورد و عده ای هم که منتقد و مخالف و احیانا معاند هستند تمام کوشش خود را مصروف می دارند تا آن شخص رای نیاورد. این اتفاق نقطه آغاز فتنه اسنت و منجر به پدید آمدن خصومتها در جامعه می گردد.

ما باید به این نکته کلیدی توجه کنیم که انتخابات متعلق و مرتبط با مردم است و ارتباط ناچیزی با رهبری دارد. ارتباط انتخابات با رهبری صرفا در مرحله بررسی صلاحیت هاست. به این معنی که مقام رهبری از طریق شورای نگهبان اعمال نظر می نمایند و این حق قانونی ایشان است و اشکالی هم ندارد و ما بیش از این حقی برای وارد کردن رهبری در انتخابات نداریم اما این که بعد از معرفی کاندیداهای صالح از طرف شورای نگهبان به دنبال کشف نظر رهبری باشیم کار درستی نیست.

این که برخی افراد عنوان می کنند که من از رهبری برای کاندیداتوری در انتخابات کسب اجازه کردم، تعبیر اشتباهی است زیرا اساسا نیازی به اجازه گرفتن از ایشان نیست. در واقع این دوستان برای کاندیداتوری باید از مردم اجازه بگیرند وکسب تکلیف کنند.

این یک آسیب جدی است که معمولا وجود دارد. این دیدگاه غلط در بین اصولگرایان به وفور یافت می شود که به صورت مداوم در همه مسائل مربوط به حوزه وظایف و اختیارات خود تاکید دارند که باید ببینیم نظر رهبری چیست. اصولا در انتخابات، هر شخص یا گروهی باید خودش با استفاده از معیارهای اسلامی به فرد اصلح برسد.

نظر رهبری از طریق شورای نگهبان اعمال می شود و افرادی که از طرف شورای نگهبان صلاحیتشان تایید می شود قطعا مورد تایید رهبری هستند و صلاح نیست که ما به دنبال کشف نظر رهبری باشیم و ببینیم مکنون قلبی ایشان چیست. این بزرگترین آسیب است که در هر انتخاباتی خودنمایی می کند و باید دفع شود.

سختگیریهای بی مورد و افراطی در بررسی صلاحیت نامزدها در شورای نگهبان هم آفت دیگر انتخابات است. شورای نگهبان نباید به بهانه های واهی، از حضور منتقدان در عرصه انتخابات ممانعت به عمل آورد، نباید گرایشهای سیاسی و گروهی را در امر تایید صلاحیت نامزدها دخالت دهد.

آسیب و آفت دیگر، بسته بودن فضای مطبوعات و به طور کلی رسانه ها است. اگر رسانه ها در بیان حقایق آزاد نباشند نشاط و مشارکت مناسب در انتخابات حاصل نمی شود.الان فضای خوبی بر مطبوعات حاکم نیست و سخت گیری های غیر ضروری وجود دارد و من به عنوان نماینده قوه مقننه در هیئت نظارت بر مطبوعات شخصا از این فضا راضی نیستم.

برخی تصور می کنند رییس جمهوری که با رای بالا انتخاب شود ممکن است با اتکا به آرای خود از اوامر رهبری اطاعت نکرده و سر باز زند، در نتیجه خواهان انتخاباتی قابل کنترل و محدود هستند. در واقع این دوستان باید نگاه خودشان را به اصل ولایت فقیه تغییر دهند.

اگر از طرف اصلاح طلبان آقای خاتمی بیاید وضعیت خوبی خواهند داشت اما بعید می دانم دیگر چهره های اصلاح طلب که تا کنون مطرح شده اند رای قابل توجهی کسب کنند. گروه آقای احمدی نژاد هم اگر نظرشان روی آقای مشایی باشد، جای بحث دارد.

بنده اصولا آقای مشایی را رجل سیاسی نمی دانم که بخواهند کاندیدای ریاست جمهوری شوند. گذشته از اینکه ایشان افکار خاصی دارند که با ایدئولوژی و آرمانهای انقلاب سازگاری ندارد، کسی که صرفا چند سال رئیس دفتر رئیس جمهور یا رئیس میراث فرهنگی بوده رجل سیاسی محسوب نمی شود، ضمن اینکه خود آقای احمدی نژاد هم در سال 84 رجل سیاسی نبود و شورای نگهبان نباید صلاحیت ایشان را تایید می کرد. خوب ایشان تایید صلاحیت شدند و در این چند سال کشور ضرر های آن را مشاهده کرده است.

اگر فرض کنیم که به دلیل برخی تهدیدها و فشارهای آقای احمدی نژاد، شورای نگهبان صلاحیت آقای مشایی را تایید کند باید ختم انقلاب را اعلام کنیم.

آقای مشایی کسی است که می گوید دوران اسلام گرایی، به دلیل اینکه القاعده و طالبان هم دم از اسلام می زنند خاتمه یافته است و باید بجای اسلام از ایران و مکتب ایران سخن گفت یا معتقد است که اسلام یعنی عشق به همه انسانها و دین اسلام با مسیحیت و سایر ادیان تفاوتی ندارد. این افکار در ظاهر برای عده ای خوشایند است اما در واقع بسیار خطرناک است. نوعی عرفان کاذب و صوفی گری است/خبرآنلاین