اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امن‌ ترین رمزها برای حساب‌ های بانكی


گرچه رمزهای عبور رایج‌ترین روش احراز هویت محسوب می‌شوند، اما با این وجود این روش به عنوان ضعیف‌ترین شكل حفاظت محسوب می‌شود و همین مساله ایجاب می‌كند در انتخاب رمزهای عبور دقت بیشتری صورت گیرد.

خبرگزاری ایسنا: گرچه رمزهای عبور رایج‌ترین روش احراز هویت محسوب می‌شوند، اما با این وجود این روش به عنوان ضعیف‌ترین شكل حفاظت محسوب می‌شود و همین مساله ایجاب می‌كند در انتخاب رمزهای عبور دقت بیشتری صورت گیرد.

 رمزهای عبور در صورتی كه هوشمندانه انتخاب شده و به درستی مدیریت شوند، می‌توانند بسیار كارآمد باشند اما قطعا در این زمینه باید دقت ویژه‌ای صورت بگیرد.

رمزهای عبور یك‌بارمصرف قوی‌ترین نوع رمزعبور محسوب می‌شوند و از آنجا كه انسان توانایی به خاطر آوردن یك سری نامتناهی از رشته كاراكترهای تصادفی را ندارد، بنابراین رمزهای عبور یك‌بارمصرف اغلب به عنوان عامل‌های نوع دو شناخته می‌شوند كه از دستگاه‌های پردازشی مانند token استفاده می‌كنند.

در برخی از محیط‌ها، رمزهای عبور اولیه برای حساب‌های كاربری كاربران به طور خودكار تولید می‌شوند. اغلب رمزهای عبور تولید شده به صورت رمز عبور تركیبی است. رمز عبور تركیبی، رمز عبوری است كه از تركیب دو یا چند كلمه نامرتبط به همراه عدد و نشانه در بین آنها ساخته می‌شود.

بنا بر اعلام مركز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌یی، تولید رمزهای عبور تركیبی برای كامپیوتر آسان است اما نباید برای مدت زمان طولانی از آنها استفاده كرد زیرا نسبت به حملات حدس زدن رمز عبور آسیب‌پذیر می‌شوند. اگر الگوریتم تولید رمزهای عبور كشف شود، تمامی رمزهای عبور ایجاد شده توسط سیستم در معرض خطر قرار می‌گیرند.


یك روش رمز عبور كه كمی موثرتر از رمز عبور اولیه است، عبارت عبور است. عبارت عبور رشته‌ای از كاركترها است كه معمولا طولانی‌تر از رمز عبور است. استفاده از عبارت عبور فوایدی دارد از جمله آن كه توسط ابزار brute force به سختی شكسته می‌شوند و هم‌چنین كاربر را تشویق می‌كند تا از رمز عبورهایی با كاركترهای متعدد استفاده كند كه در عین حال به خاطر سپردن آنها هم آسان است.

با این حال در این میان بسیاری از سیستم‌ها، سیاست‌هایی برای رمز عبور اتخاذ می‌كنند تا ویژگی‌ها و املای رمز عبور را محدود كنند و بدین ترتیب امنیت بیشتری را برای شبكه خود به ارمغان آورند.

 تعیین حداقل طول رمز عبور، حداقل عمر رمز عبور، حداكثر عمر رمز عبور، استفاده از سه یا چهار نوع كاراكتر در رمز عبور (حروف كوچك، حروف بزرگ، اعداد و نشانه‌ها) و ممانعت از استفاده مجدد برخی از رایج‌ترین محدودیت‌هایی رمزهای عبور به شمار می‌روند.    


ویدیو مرتبط :
حساب بانكی بابك زنجانی كه توسط آرش صابریان واریز گردیده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امن‌ ترین رمزها برای حساب‌ های بانکی


گرچه رمزهای عبور رایج‌ترین روش احراز هویت محسوب می‌شوند، اما با این وجود این روش به عنوان ضعیف‌ترین شکل حفاظت محسوب می‌شود و همین مساله ایجاب می‌کند در انتخاب رمزهای عبور دقت بیشتری صورت گیرد.

خبرگزاری ایسنا: گرچه رمزهای عبور رایج‌ترین روش احراز هویت محسوب می‌شوند، اما با این وجود این روش به عنوان ضعیف‌ترین شکل حفاظت محسوب می‌شود و همین مساله ایجاب می‌کند در انتخاب رمزهای عبور دقت بیشتری صورت گیرد.
 
رمزهای عبور در صورتی که هوشمندانه انتخاب شده و به درستی مدیریت شوند، می‌توانند بسیار کارآمد باشند اما قطعا در این زمینه باید دقت ویژه‌ای صورت بگیرد.
 
رمزهای عبور یک‌بارمصرف قوی‌ترین نوع رمزعبور محسوب می‌شوند و از آنجا که انسان توانایی به خاطر آوردن یک سری نامتناهی از رشته کاراکترهای تصادفی را ندارد، بنابراین رمزهای عبور یک‌بارمصرف اغلب به عنوان عامل‌های نوع دو شناخته می‌شوند که از دستگاه‌های پردازشی مانند token استفاده می‌کنند.
 
در برخی از محیط‌ها، رمزهای عبور اولیه برای حساب‌های کاربری کاربران به طور خودکار تولید می‌شوند. اغلب رمزهای عبور تولید شده به صورت رمز عبور ترکیبی است.

رمز عبور ترکیبی، رمز عبوری است که از ترکیب دو یا چند کلمه نامرتبط به همراه عدد و نشانه در بین آنها ساخته می‌شود.

بنا بر اعلام مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌یی، تولید رمزهای عبور ترکیبی برای کامپیوتر آسان است اما نباید برای مدت زمان طولانی از آنها استفاده کرد زیرا نسبت به حملات حدس زدن رمز عبور آسیب‌پذیر می‌شوند. اگر الگوریتم تولید رمزهای عبور کشف شود، تمامی رمزهای عبور ایجاد شده توسط سیستم در معرض خطر قرار می‌گیرند.
 
یک روش رمز عبور که کمی موثرتر از رمز عبور اولیه است، عبارت عبور است. عبارت عبور رشته‌ای از کارکترها است که معمولا طولانی‌تر از رمز عبور است. استفاده از عبارت عبور فوایدی دارد از جمله آن که توسط ابزار brute force به سختی شکسته می‌شوند و هم‌چنین کاربر را تشویق می‌کند تا از رمز عبورهایی با کارکترهای متعدد استفاده کند که در عین حال به خاطر سپردن آنها هم آسان است.
 
با این حال در این میان بسیاری از سیستم‌ها، سیاست‌هایی برای رمز عبور اتخاذ می‌کنند تا ویژگی‌ها و املای رمز عبور را محدود کنند و بدین ترتیب امنیت بیشتری را برای شبکه خود به ارمغان آورند. تعیین حداقل طول رمز عبور، حداقل عمر رمز عبور، حداکثر عمر رمز عبور، استفاده از سه یا چهار نوع کاراکتر در رمز عبور (حروف کوچک، حروف بزرگ، اعداد و نشانه‌ها) و ممانعت از استفاده مجدد برخی از رایج‌ترین محدودیت‌هایی رمزهای عبور به شمار می‌روند.