اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امنیت خلیج فارس یا برای همه یا هیچ کس



 

 

 

 

امنیت خلیج فارس یا برای همه یا هیچ کس

 

سردار جوانی: امنیت خلیج فارس یا برای همه یا هیچ کس

اگر آمریکایی ها بخواهند دست به ماجراجویی بزنند دامنه آن می تواند امنیت کل منطقه را به مخاطره بیندازد.وی افزود: خلیج فارس یک منطقه راهبردی است و اگر امنیت این منطقه به مخاطره بیفتد، ‌آنان نیز متضرر می شوند و پاسخ ما قاطع است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر آمریکایی ها دست از پا خطا کنند، امنیت منطقه به خطر می افتد و همانگونه که در گذشته تاکید شده است "امنیت خلیج فارس یا برای همه و یا برای هیچ کس ".

سردار یدالله جوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، تصریح کرد: اگر آمریکایی ها بخواهند دست به ماجراجویی بزنند دامنه آن می تواند امنیت کل منطقه را به مخاطره بیندازد.

وی افزود: خلیج فارس یک منطقه راهبردی است و اگر امنیت این منطقه به مخاطره بیفتد، ‌آنان نیز متضرر می شوند و پاسخ ما قاطع است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از بدو پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک تهدید ارزیابی کرده و معتقد است این تهدید روز به روز افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب ، صهیونیست ها اذعان کردند که با پیروزی انقلاب، آینده تیره و تاری در انتظارشان است.

سردار جوانی ادامه داد: آنان شاهد بودند که انقلاب اسلامی کانون بیداری برای مقاومت و انتفاضه بود لذا این موضوع که آنان ایران را تهدیدی برای خود بدانند، امری نیست که امروز به این نتیجه رسیده باشند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اساسا حرکت انقلاب اسلامی منجر به بیداری اسلامی و تغییرات معادلات شد.

وی تصریح کرد: عدم استفاده صهیونیست ها از قدرت نظامی علیه ایران به خاطر ناتوانی آنان بوده است لذا آنان منتظر صدور مجوز از سوی مقامات آمریکایی نبوده اند.

سردار جوانی گفت: صهیونیست ها با تصور پیروزی به غزه و لبنان حمله کردند که در این خصوص هم نتیجه ای عایدشان نشد .

وی دلیل ناتوانی رژیم صهیونیستی را قدرت و توان نظامی ایران دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه دشمنان خود را نادیده نمی گیرد و به همین علت تلاش کردیم تا توان دفاعی خود را ارتقاء بخشیم و توان بازدارندگی کشورمان را افزایش دهیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: البته اگر چنین اتفاقی رخ دهد ، بارها مسوولان نظام جمهوری اسلامی بویژه فرماندهی معظم کل قوا تاکید نموده اند که ایران قاطعانه از موجودیت و منافع ملی خود دفاع خواهد کرد.

سردار جوانی با تاکید بر اینکه هیچگونه شک و تردیدی برای دفاع وجود ندارد، گفت: عزم و اراده ملی برای دفاع از ایران اسلامی وجود دارد و مردم ایران مصمم هستند تا قاطعانه در برابر دشمن بایستند و اراده نظام اسلامی هم حول این محور است که به متجاوز پاسخ کوبنده بدهد.

وی در خصوص پاسخ کوبنده ایران به دشمنان گفت: هر کشوری با نیم نگاهی به رزمایش های نظامی ایران می تواند به چگونگی این پاسخ کوبنده دست یابد.

سردار جوانی تاکید کرد: چنانچه از سوی آمریکا و اسراییل حرکت خصمانه ای علیه ارزش های حیاتی ما رخ دهد ، از خود دفاع خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه خلیج فارس یک منطقه راهبردی است، تصریح کرد: اگر امنیت این منطقه به مخاطره بیفتد همه آنان متضرر می شوند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عین حال گفت که به نظر می رسد آمریکا و رژیم صهیونیستی در این شرایط با مطرح کردن تهدیدات درصدد افزایش تاثیر تحریم ها علیه ایران اسلامی هستند تا ما انعطاف بیشتری به خرج دهیم اما آنان باید بدانند که به فرموده رهبر معظم انقلاب ، تهدیدات آنان چه پوشالی باشد چه واقعی ، مسئولان قاطعانه از منافع ایران دفاع خواهند کرد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
هشدار حضرت آیت الله خامنه ای درباره امنیت خلیج فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس پلیس دبی: امریکا، ایران! و اخوان المسلمین تهدیدی برای امنیت منطقه خلیج فارس هستند



مشکلات سیاسی , اخوان المسلمین , خلیج فارس

 

سرهنگ داهی خلفان، رئیس پلیس دبی گفت: امریکا، ایران! و اخوان المسلمین تهدیدی برای امنیت منطقه خلیج فارس هستند.

به نقل از روزنامه النهار، وی ادعا کرد: هدف نهایی اخوان المسسلمین و صلفی ها این است که قدرت را در منطقه به دست گیرند.

رئیس پلیس دبی در ادامه مدعی شد: اخوان المسلمین نمی خواهد که رژیم های کنونی در خلیج فارس در قدرت بمانند.

وی ضمن هشدار به انعقاد تواقفی به مانند توافق سال 1916 که منجر به تقسیم جهان عرب بین فرانسه و بریتانیا شد گفت: طرح و توطئه ای برای ایجاد آشوب در منطقه و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

رئیس پلیس دبی در ادامه مدعی شد: امنیت در خلیج فارس از طریق توافق بین ایران و شورای همکاری خلیج فارس به وجود نمی اید. مقامات ایرانی باید دست از ایجاد مشکلات سیاسی بردارند.

وی در پایان در خصوص "بهار عربی" گفت: هم اکنون بهار عربی به خزان عربی تبدیل شده و منجر به ایجاد آشوب در کشورهایی مثل مصر شده است.../انتخاب