اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امشب اولین مناظره دولت، مجلس و دستگاه قضا در سیما



 

امشب اولین مناظره دولت، مجلس و دستگاه قضا در سیما

 

فارس: نمایندگان سه قوه با حضور در برنامه امشب "دیروز امروز فردا " موانع مبارزه با مفاسد اقتصادی را بررسی و درباره عملكرد خود در خصوص فرمان هشت‌ماده‌ای مقام معظم رهبری به مردم گزارش می‌دهند.

 

برنامه امشب "دیروز،‌ امروز، فردا " با حضور حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی كل كشور، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بعد از خبر سراسری 22 ‌شبكه سوم سیما روی آنتن ‌می‌رود.

قرار است نمایندگان سه قوه مجریه،‌ مقننه و قضاییه ‌در این برنامه زنده تلویزیونی موانع مبارزه با مفاسد اقتصادی را تشریح و درخصوص عملكرد ‌خود پیرامون فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی به مردم گزارش بدهند.../فارس


ویدیو مرتبط :
مناظره زنده نوبخت و باهنر درباره رابطه دولت و مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای اولین بار رخ داد: رای نیاوردن کلیات بودجه دولت در کمیسیون تلفیق مجلس



 

برای اولین بار رخ داد: رای نیاوردن کلیات بودجه دولت در کمیسیون تلفیق مجلس

مجلس - در شرایطی که برای نخستین بار کلیات بودجه دولت در کمیسیون تلفیق رای نیاورد، عضو هیات رئیسه این کمیسیون از تلاش برخی نمایندگان برای جلب نظر همکارانشان در خصوص رای گیری مجدد در این زمینه خبر داد.

 

آنگونه که موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد و عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق به خبرآنلاین گفت: اعضای کمیسیون تلفیق با 19 رای مخالف، 15 رای موافق و و یک رای ممتنع به کلیات لایحه بودجه رای مخالف ندادند.

 

این برای نخستین بار در طول تاریخ مجلس است که  کلیات بودجه دولت رای نمی آورد. بر این اساس، این گزارش به صحن علنی مجلس می آید و نمایندگان در این باره تصمیم گیری می کنند. با این حال ثروتی از تلاش برخی از نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق و نمایندگان دولت برای جمع آوری امضا در خصوص تجدید نظر در این خصوص خبر داد و می گوید: براساس آیین نامه کمیسیون تلفیق اگر یک سوم اعضای کمیسیون  تقاضا بررسی مجدد بودجه را کنند این موضوع بررسی می شود و باید سه چهارم نمایندگان عضو کمیسییون بدان رای بدهند.

 

کمیسیون تلفیق 54 عضو دارد.

براساس اظهارات عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق در این جلسه رضا عبدالهی رئیس کمیسیون حضور نداشت و ابوترابی نائب رئیس کمیسیون هم این جلسه را ترک کرد و محمدرضا تابش ریاست این جلسه را بر عهده داشت.

 

به گفته این عضو کمیسیون تلفیق از نمایندگان دولت هم فقط ممبینی معاون بودجه، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در جلسه حاضر بود و عزیزی و میرتاج الدینی معاونان برنامه ریزی و نظارت راهبردی و پارلمانی رئیس جمهور در جلسه حضور نداشتند.

در این جلسه مجید انصاری، جعفر قادری، موسی الرضا ثروتی و ترابی به عنوان مخالف و هادی قوامی، ستار هدایت خواه و محمد حسین فرهنگی به عنوان موافق کلیات بودجه صحبت کردند ولی در نهایت کلیات لایحه با 19 رای مخالف اعضا روبرو شد.

 

ثروتی درباره پیش بینی اش از رای نمایندگان در صحن علنی نیز گفت: این امر بستگی به نظر نمایندگان دارد .

 

طبق ماده 146 آیین‌نامه داخلی مجلس، باید لایحه بودجه 91 برای بررسی کلیات به صحن علنی مجلس ارائه و رأی‌گیری شود، در صورتی که کلیات لایحه بعد از توضیحات نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی در صحن علنی رأی آورد، لایحه مجدداً به کمیسیون تلفیق می‌رود و اعضای این کمیسیون نیز بدون رأی‌گیری درباره کلیات، وارد بررسی جزئیات بودجه 91 می‌شوند اما در صورتی که کلیات بودجه در صحن علنی نیز رد شود، در این صورت لایحه به دولت عودت داده می‌شود تا قوه مجریه لایحه بودجه دیگری را تقدیم مجلس کند./خبرآنلاین