اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امسال مجوز استخدام 50 هزار نفر دركشور صادر شد



امسال مجوز استخدام 50 هزار نفر دركشور صادر شد

مشهد – معاون راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت رییس جمهوری گفت: امسال مجوز استخدام دولتی برای 50 هزار نفر در سراسر كشور صادر شده كه سهم استان خراسان رضوی از این تعداد سه هزار نفر است.

به گزارش ایرنا، 'هاجر تحریری نیك صفت' در شورای اداری شهرستان رشتخوار كه در جریان صدمین سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی برگزار شد، افزود: براساس تفاهم نامه ای كه معاونت توسعه مدیریت رییس جمهور با استانداران منعقد شده، تكلیف پست های خالی ادارات بزودی مشخص می شود.

وی بیان كرد: اواخر خرداد ماه امسال از طریق آزمون استخدامی كه در سراسر كشور برگزار می شود، افراد برگزیده همه پست های خالی در ادارات شهرستانها و استان ها را پر خواهند كرد.

 

وی با بیان اینكه اولویت در استخدام نیروها با افراد بومی خواهد بود، گفت: وضعیت استخدام افرادی كه در آزمون استخدامی امسال ادارات سراسر كشور شركت می كنند به صورت پیمانی خواهد بود.

معاون راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور گفت: 30 درصد از سهمیه استخدام دولتی امسال ادارات سراسر كشور متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران است.

 

'اسماعیل میرسیاسی' یك عضو شورای اسلامی شهرستان رشتخوار نیز دراین نشست با انتقاد از كمبود نیرو و امكانات اداری در این منطقه ،گفت: برخی از روستاییان به دلیل كمبود امكانات اداری ناگزیر هستند برای رفع مشكلات خود مسافت زیادی را تا مركز شهرستان طی كنند.

 

'محمود ذباح' رییس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار نیز در این نشست گفت: به طور معمول شهرستانهای كوچك و تازه تاسیس با كمبود امكانات اداری و مشكلات ناشی از آن دست و پنجه نرم می كنند كه علت عمده آن كوچك شدن دولت و كاهش جذب نیروی انسانی در دستگاههای اجرایی است.

فرماندار رشتخوار نیز در این نشست با تاكید بر استقرار تمامی ادارات در این شهرستان، تامین نیرو در پست های سازمانی موجود در این ادارات را خواستار شد.

'هاشم جنگی' با بیان اینكه با عنایت معاون راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت رییس جمهور مشكل كمبود نیروی انسانی در ادارات شهرستان رشتخوار حل می شود، افزود: سهم استخدامی مورد نیاز ادارات شهرستان رشتخوار 70 نفر است كه از طریق آزمون امسال جذب خواهند شد.

 

وی گفت: در اكثر ادارات شهرستان رشتخوار پست های وجود دارد كه به دلیل نبود كارشناس مربوطه خالی است.

فرماندار رشتخوار راه اندازی اداره ثبت اسناد و املاك، بانك مسكن، اداره هواشناسی و همچنین استخدام نیروهای بومی در دستگاههای اجرایی این شهرستان را خواستار شد./ایرنا


ویدیو مرتبط :
مسلمان شدن 50 هزار نفر در آفریقا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجوز استخدام 11 هزار پرستار صادر شد


معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: امسال مجوز استخدام پیمانی ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر نیرو برای دانشگاههای علوم پزشکی صادر شده که از این تعداد۱۱ هزار نفرمربوط به گروه پرستاری است.

خبرگزاری تسنیم: محمد میرزابیگی ظهر امروز در جمع مسئولان دانشکده پرستاری مامایی و دانشجویان رشته پرستاری بوشهر با اشاره به اینکه شاخص‌های پرستاری تدوین می‌شود اظهار داشت: تدوین شاخص‌های ملی پرستاری در ابعاد مختلف از اولویتهای معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی با اشاره به تدوین برنامه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران افزود: توان و مهارتهای پرستاران کشورمان نسبت به دیگر کشورها بسیاربالاتر است ولی هنوز این جایگاه معرفی و شناسانده نشده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بیش از ۷۵ هزار نیروی پرستار در مدت ۱۰ سال جذب شد گفت: با وجود افزایش نسبت نیرو در بخش پرستاری ولی به سبب نداشتن شاخص و استاندارد باز هم با کمبود نیرو روبرو هستیم.

میرزابیگی با اشاره به جذب ۱۷ هزار پرستار در اجرای طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: ۷۵هزار پرستار در طول برنامه چهارم و پنجم توسعه در کشور بکارگیری شد که ۱۷ هزار نفرشان در راستای طرح تحول نظام سلامت بود.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۴۰ هزار پرستار در بیمارستانها فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: امسال مجوز استخدام پیمانی ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر نیرو برای دانشگاههای علوم پزشکی صادر شده که از این تعداد ۱۱ هزار نفرمربوط به گروه پرستاری است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان رشته‌های پرستاری بیکار نمی‌مانند گفت: رشته پرستاری و دانشجویان این رشته از جمله افرادی هستند که در زمان فارغ التحصیلی معطل کار نمی‌مانند این درحالی است که خیلی از فارغ‌التحصیلان دیگر رشته‌ها مشکل اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه پرستاران به سطح بندی مراقبتی تقسیم‌بندی می‌شوند افزود: پرستاران بر اساس نظام سطح بندی خدمات پرستاری به سه سطح مراقبت‌های اولیه بالینی، عمومی پرستاری و تخصصی و فوق تخصصی پرستاری تقسیم بندی می‌شوند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر افزایش اعتبارات نظام پرستاری افزود: نظام پرداختی موجود همواره مورد انتقاد وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در نظام پرداختی باید بیش از ۹ درصد درآةمد نظام درمانی به بخش پزشکان و پرستاران پرداخت شود.

میرزابیگی از افزایش کارانه پرستاری خبرداد و گفت: هر چند کارانه پرستاران ۲.۵ تا سه برابر نسبت به سال ۱۳۹۲ شده است ولی بازهم این میزان تغییرکافی نیست که تلاش می‌شود افزایش یابد.

وی با بیان اینکه جامعه پرستاری و به ویژه دانشجویان این رشته نباید به برخی تبلیغاتی که غیر علمی است توجه کنند تصریح کرد: نباید سیاه نمایی‌ها، داشته‌های این عرصه که غیر علمی و از سر ندانم‌کاری است تحت تاثیرقرار بدهد.

معاون پرستاری وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۱۸۱ دانشکده پرستاری درکشور فعال است گفت: ۵۰هزار دانشجوی پرستاری تا دکترا و ۱۴۰ هزار پرستارشاغل در بیمارستانها فعالیت می‌کنند.