اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امروز حدود 19 هزار نفر از گرسنگی مردند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار اجتماعی - امروز حدود 19 هزار نفر از گرسنگی مردند

طبق آنچه که برخی نهادهای جهانی از «گرسنگی پنهان» می‌گویند، چیزی در حدود دو میلیارد نفر در دنیا از کمبود مواد مغذی و ویتامین در دنیا رنج می‌برند.

به گزارش «صدای اقتصاد»، سایت رسمی و مورد تایید جهانی «worldometers» که به انتشار برخی از آمارهای لحظه‌ای دنیا می‌پردازد، نشان می‌دهد که هم‌اکنون بیش از 886 میلیون نفر در جهان دچار سوء تغذیه هستند.

طبق اعداد و ارقام این سایت، امروز - 16 آبان‌ماه 93 - بیش از 18 هزار و 900 نفر در جهان بر اثر گرسنگی جان باختند. در عین حال هم‌اکنون نزدیک به یک میلیارد و 600 میلیون نفر در دنیا دچار اضافه‌وزن هستند.

همچنین این سایت می‌گوید که در حال حاضر بیش از 720 میلیون نفر در دنیا به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. ضمن اینکه در سال جاری میلادی تا به امروز بیش از یک و نیم میلیون نفر به علت بیماری‌های مرتبط با آب جان باخته‌اند.

تعداد کل مرگ و میرهای امروز نیز در دنیا (تا این لحظه) نزدیک به 98 هزار نفر بوده است.

 

اخبار اجتماعی - صدای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
یک ساختمان مسکونی در باکو سوخت 17 نفر مردند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شهرداران شهرهای بالای 200 هزار نفر...



 

 

شهرداران شهرهای بالای 200 هزار نفر...

 

در صورت تصویب نهایی مجلس؛

شهرداران شهرهای بالای 200 هزار نفر با رای مردم انتخاب می‌شوند


این طرح دارای سه ماده است كه در صورت تصویب نهایی آن شهرداران شهرهای مراكز استان‌ها با رای مردم و همزمان با برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی و با اكثریت نسبی آرا مردم انجام خواهد شد.

نمایندگان مجلس امروز به یك فوریت طرحی رای مثبت دادند كه در صورت تصویب نهایی آن شهرداران شهرهای مراكز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر در سطح كشور به صورت مستقیم، عمومی، با رای مخفی مردم انتخاب خواهند شد.
در جلسه علنی امروز یك فوریت طرح اصلاح موادی از قانون تشكیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی كشور و انتخاب شهرداران در دستور كار مجلس قرار گرفت كه نمایندگان با یك فوریت آن موافقت كردند.
این طرح كه به امضای 71 نفر از نمایندگان رسیده است با توجه به چالش‌ها و اختلالاتی كه استیضاح و بركناری مكرر شهرداران توسط برخی از شوراهای اسلامی شهرها به وجود آورده تدوین شده است.
این طرح دارای سه ماده است كه در صورت تصویب نهایی آن شهرداران شهرهای مراكز استان‌ها با رای مردم و همزمان با برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی و با اكثریت نسبی آرا مردم انجام خواهد شد.
همچنین در صورت تصویب نهایی این طرح صدور حكم نصب شهرداران پس از انتخابات توسط مردم در شهرهای با جمعیت بیش‌تر از 200 هزار نفر و مراكز استان‌ها توسط وزیر كشور و در سایر شهرها توسط استاندار صورت می‌گیرد...../تحلیل:ایلنا