اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امتحانات بدون کاغذ در پیام نور کلید خورد/ مشاهده آنلاین نمرات امتحانی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

امتحانات بدون کاغذ در پیام نور کلید خورد/ مشاهده آنلاین نمرات امتحانی

برای نخستین بار در کشور، امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور بدون کاغذ برگزار شد که این شیوه امتحان، رضایت دانشجویان را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله پایلوت برگزاری امتحانات پایان ترم بدون کاغذ از 16 دی ماه در دانشگاه پیام نور کلید خورد.

این امتحانات با استفاده از کامپیوترهایی که در دانشگاهها وجود دارد در 87 مرکز دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.

خبرنگار مهر، با برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی که آزمونشان امروز بدون کاغذ برگزار شد، به گفتگو نشست.

یکی از این دانشجویان، روند برگزاری آزمون بدون کاغذ در دانشگاه پیام نور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با وجود اینکه برای نخستین بار است این آزمون را می دهم و پیش از آغاز امتحان استرس داشتم اما با آغاز امتحان، متوجه شدم شیوه مذکور حتی از روش امتحان با کاغذ هم راحت تر است.

دانشجوی دیگری مهمترین ویژگی آزمون بدون کاغذ را، راحت نشستن دانشجویان پشت میزهای کامپیوتر عنوان کرد و در گفتگو با مهر افزود: برگزاری امتحانات از نظر شکلی خیلی راحت تر از امتحانات با کاغذ است و برای دانشجویان حتی دانشگاه هم هزینه ای در پی ندارد.

این دانشجو پیشنهادی هم در این زمینه مطرح کرد و گفت: بهتر بود در صورت وجود اشکال در سئوالات بدون کاغذ، نرم افزاری وجود داشت تا بتوان همان موقع مشکل را اطلاع رسانی کرد.

دانشجوی دیگری که در مقطع کارشناسی امروز امتحانش را به صورت بدون کاغذ داد، از این شیوه برگزاری امتحانات راضی بود و تاکید کرد که با این شیوه، پاسخنامه ها در صورت پاک کردن گزینه غلط، سیاه و کثیف نمی شود و با یک کلیک می توانیم گزینه انتخابی را تغییر دهیم.

در همین باره، حسن زیاری رئیس دانشگاه پیام نور ضمن بازدید از امتحانات بدون کاغذ در دانشگاه پیام نور استان تهران، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برای نخستین بار در 87 واحد دانشگاه پیام نور امتحانات برخی درسها بدون کاغذ و با استفاده از کامپیوترهای موجود در دانشگاه برگزار شد.

وی از جمله مزیتهای این شیوه برگزاری امتحان را مشاهده آنلاین نمرات امتحانی از سوی دانشجویان دانست و در این باره، گفت: در این سری از آزمونها، پس از آنکه دانشجو امتحانش را تمام کرد باید کلید پایان آزمون را فشار دهد و پس از آن می تواند نتیجه امتحانش را مشاهده کند، اما در ترم جاری برای ارزیابی پاسخها و سئوالات، روند مشاهده نمرات یکی دو روز به تاخیر خواهد افتاد و از ترم آینده، نمرات به صورت آن لاین قابل مشاهده است.

رئیس دانشگاه پیام نور تاکید کرد که امتحانات بدون کاغذ از ترم آینده برای دانشجویان کارشناسی هم بدون کاغذ خواهد بود./مهر

 


ویدیو مرتبط :
آموزش مشاهده نمرات پایان ترم در سیستم گلستان پیام نور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس دانشگاه پیام‌نور: کاغذ از امتحانات دانشجویان حذف می‌شود





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

لپ‌تاپ جایگزین برگه‌های امتحانی پیام‌نوری‌ها

رییس دانشگاه پیام‌نور: کاغذ از امتحانات دانشجویان حذف می‌شود

رییس دانشگاه پیام نور از ایجاد تحول در آزمون‌های دانشگاه پیام نور با حذف کاغذ امتحانی در فرآیند برگزاری امتحانات خبر داد و گفت: بر اساس این طرح لپ‌تاپ جایگزین برگه‌های امتحانی دانشجویان می‌شود.

دکتر حسن زیاری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در نظر داریم به جای توزیع کاغذ امتحان در بین دانشجویان، لپ‌تاپ‌های کوچک به هر دانشجو ارائه شود، تا دانشجویان از این طریق سوالات خود را پاسخ دهند.

به گفته وی، برگزاری آزمون از طریق لپ‌تاپ در قدم اول به صورت پایلوت اجرا می‌شود و امتحان نیز به صورت تستی است.

به گفته رییس دانشگاه پیام نور، در کل کشور حدود 40 تا 50 هزار دانشجوی پیام‌نور به صورت همزمان در یک روز و یک ساعت بر سر امتحان دانشگاه حاضر می‌شوند که بر این اساس تهیه همین تعداد لپ‌تاپ جوابگو خواهد بود.

زیاری با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها در این طرح با دانشگاه همکاری خواهند داشت، گفت: طرح برگزاری آزمون با کمک لپ‌تاپ می‌تواند در دانشگاه‌های دیگر نیز اجرایی شود.

رییس دانشگاه پیام نور در خاتمه با اشاره به احتمال بروز مشکلاتی در روند اجرای این طرح، گفت:‌ کلیه تمهیدات پشتیبانی و امنیتی برای اجرای موفق این طرح اندیشیده و فراهم شده است./ایسنا