اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امام جمعه کاشان: جان کری چندین بار به وزیر خارجه ایران زنگ زده، اما ظریف گفته «مجاز نیستم گفتگو کنم»



اخبار,اخبار سیاسی,عبدالنبی نمازی

آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان در خطبه های نماز جمعه در مصلای بقیه الله الاعظم(عج) کاشان گفت: رهبر معظم انقلاب گفت، آمریکایی ها با نوعی تقسیم وظایف با ایران دوگانه رفتار می کنند، برخی لبخند می زنند و برخی دیگر در حال تهیه مصوبه علیه ایران هستند.

جان کری چندین بار به وزیر خارجه ایران زنگ زده، اما ظریف گفته «مجاز نیستم گفتگو کنم»

امام جمعه کاشان گفت: رهبر معظم انقلاب به مسؤولان وزارت خارجه اعلام کرده اند بعد از بسته شدن مسأله برجام، وزیر امور خارجه ایران مجاز نیست تلفنی با وزیر امورخارجه آمریکا مکالمه کند، لذا تاکنون چندین بار کری تلفن زده است که با وزیر امور خارجه ایران صحبت کند، اما ظریف قبول نکرده و اعلام کرده است مجاز نیستم.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان در خطبه های نماز جمعه در مصلای بقیه الله الاعظم(عج) کاشان گفت: رهبر معظم انقلاب گفت، آمریکایی ها با نوعی تقسیم وظایف با ایران دوگانه رفتار می کنند، برخی لبخند می زنند و برخی دیگر در حال تهیه مصوبه علیه ایران هستند.

وی یاد آورشد: رهبر معظم انقلاب به مسؤولان وزارت خارجه اعلام کرده اند بعد از بسته شدن مسأله برجام، وزیر امور خارجه ایران مجاز نیست تلفنی با وزیر امورخارجه آمریکا مکالمه کند، لذا تاکنون چندین بار کری تلفن زده است که با وزیر امور خارجه ایران صحبت کند، اما ظریف قبول نکرده و اعلام کرده است مجاز نیستم؛ کری گفته حال که شما مجاز نیستید نماینده ای تعییین کنید تا من با او صحبت کنم و به او گفته شده که این هم مجاز نیستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برخی از صهیونیست ها اعلام کرده اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته ای که ایران تا 25 سال حق فعالیت هسته ای ندارد و ما در این مدت از دغدغه ایران آسوده خواهیم بود، گفت: رهبر معظم انقلاب در جواب رژیم غاصب اسرائیل اعلام کرده است اسرائیل تا 25 سال آینده را اصولا نخواهید دید و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.

آیت الله نمازی همچنین با اشاره تفسیر رادیو اسرائیل در رابطه سخنان رهبر معظم انقلاب که تا 25 سال آینده اسرائیل وجود نخواهد داشت گفت: رادیو اسرائیل تأکید کرده است رهبر ایران بدون بمب هم اسرائیل را نابود می کند و ایران با سیاست هایی که انجام می دهد به خوبی روحیه ضد اسرائیل را گسترش می دهد و به دنبال انزوای اسرائیل است، لذا ایران به دنبال این نظریه عمومی در جهان است که اسرائیل مستحق مرگ است.


 اخبار سیاسی  -  انتخاب


ویدیو مرتبط :
جان کری وزیر خارجه آمریکا در محل اقامت سفیر ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهار نظر وزیر خارجه عمان درباره دیدار جان کری و ظریف



اخبار سیاست خارجی - اولین اظهار نظر درباره دیدار جان کری و ظریف
وزیر خارجه عمان: مذاکرات پیشرفت داشت/ قبلا هم میزبان دیدارها بودیم اما غیرعلنی

2 مسئله مهم غنی سازی اورانیوم و رفع تحریم ها بر مذاکرات سایه انداخته است/ این نخستین دیدار دو طرف در عمان نبود بلکه اولین دیدار اعلام شده و علنی بود. عمان از 5 سال پیش تاکنون به تلاش های بزرگی دست زده است.

وزیر خارجه عمان درباره سیر مذاکرات هسته ای ایران، آمریکا و گروه 1+5 در مسقط، ابراز خوشبینی کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه "عمان" چاپ مسقط، "یوسف بن علوی" در گفتگو با رسانه ها تاکید کرد: طرف های مذاکره کننده در روز یکشنبه به نقطه بسیار پیشرفته ای رسیدند. بازگشت از این وضعیت بسیار سخت است. طرف های مذاکره کننده برای دست یابی به توافق مُصِر هستند و ما این تمایل آنها را لمس کرده ایم.

محمد جواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و آمریکا در حضور کاترین اشتون سرپرست گروه 1+5 مذاکرات سه جانبه ای را از روز یکشنبه در هتل بُستان مسقط آغاز کردند. این مذاکرات امروز دوشنبه هم ادامه یافت.

بن علوی افزود: این نخستین دیدار دو طرف در عمان نبود بلکه اولین دیدار اعلام شده و علنی بود. عمان از 5 سال پیش تاکنون به تلاش های بزرگی دست زده است.  همه دیدارها در عمان برگزار شد و طرف ها توانستند به آنچه که تاکنون دست نیافته بودند دست یابند. ما از تلاش های انجام شده راضی هستیم و آنچه که باقی مانده بسیار کم است.

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1


احتمال توافق ایران و آمریکا در روز دوشنبه
روزنامه "عمان" چاپ مسقط نوشت: مذاکرات میان دو طرف صبح و عصر روز یکشنبه برگزار شد و دو مسئله مهم غنی سازی اورانیوم و رفع تحریم ها بر مذاکرات سایه انداخته است.

طرف ایرانی به دنبال این است که همه مسائل باقی مانده در پرونده هسته ای، مورد بحث و گفتگو قرار بگیرد و حل شود. آمریکا هم به دنبال کسب تعهداتی درباره کاهش غنی سازی اورانیوم ایران و عدم اقدام در مسیر ساخت بمب اتمی وجود داشته باشد.

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1


اما در جلسات طولانی عصر دیروز کارشناسان در موضوعات بسیار حساس به ویژه غنی سازی اورانیوم و رفع تحریم ها شامل آزاد سازی پول های توقیف شده ایران گفتگو کردند.

روزنامه "عمان" اضافه کرد: برخی منابع آگاه گفته اند که انتظار می رود طرف های گفتگو امروز دوشنبه به توافقی دست یابند. این توافق، ویژگی های نقشه راهی را مطرح می کند که در مراحل بعدی مذاکرات تعیین خواهد شد.
اخبار سیاست خارجی - عصرایران