اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امام جمعه تهران: دولت عصای موسی و ید بیضا ندارد اما برای مبارزه با گرانی و بیکاری «کلید» که دارد



 نماز جمعه تهران , آیت‌الله موحدی‌کرمانی

دولت عصای موسی و ید بیضا ندارد اما برای مبارزه با گرانی و بیکاری «کلید» که دارد

خطیب امروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه درست است دولت عصای موسی و ید بیضا ندارد اما الحمدالله کلید دارد گفت: باید با این کلید مشکل گرانی و بیکاری حل شود و دولت گامی برای شروع بردارد.

 آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران با اشاره به اینکه یکی از وظایف مومن این است که زمان خودش و مکائد دشمن را بشناسد گفت:‌ ‌اسلام هویتی دارد و این هویت دشمنان اسلام و طاغوت‌ها را تهدید می‌کند و آنها در مقام مقابله برمی‌آیند.

وی افزود: آنها فهمیده‌اند که اسلام می‌گوید کره زمین مال همه است. عزت برای همه است استقلال و نعم الهی برای همه است اما مستکبر چنین سخنی را نمی‌گوید. فرعون می‌گوید که من خدای شما هستم همه چیز مال من است. بنی‌اسرائیل حقی ندارد.

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد: مستکبرین اسلام را شناختند برنامه‌های اسلام را دانستند، خواسته‌های رسول‌الله را فهمیدند قدرت اسلام را در ایران و در منطقه به واسطه بیداری اسلامی دیده‌اند و با تمام قوا به جنگ اسلام آمده‌اند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی ادامه داد: آنها می‌‌گویند که دنیا دهکده‌ای است و کدخدای این دهکده ما هستیم کسی حق ندارد که در جهان تصمیم بگیرد سازمان ملل را برای دفاع از انسان‌ها و حقوق انسان‌ها ایجاد کرده‌اند اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب دروغ می‌گویند.

وی افزود: می گویند شورای امنیت برای دفاع از امنیت ایجاد شده است، اما شورای امنیت برای خود آنها است.

خطیب امروز نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه غربی‌ها غده‌ای سرطانی را در بین کشورهای اسلامی به نام اسرائیل برای مقابله با اسلام ایجاد کرده‌اند، ادامه داد: چقدر برای به وجود آوردن آن جنایت کردند. جنایاتی همچون دیریاسین، صبرا و شتیلا و سلاح‌های آنان را تامین کردند شاه را مسلط کردند و صدام را تحریک کردند که آن جنایت‌ها را در خود عراق و ایران مرتکب شود.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی ادامه داد: تمام آنها برای مقابله با اسلام بود و اسلام نیز با فرهنگ جهاد فرهنگ شهادت،‌ فرهنگ ایثار، فرهنگ ولایت و امامت به جنگ آنها آمد. با شعار امام‌حسین(ع) به جنگ استکبار آمد.

وی افزود: اما همانگونه که در جنگ احزاب دل منافقین لرزید ، عده‌ دیگری با تمام قدرت در مقابل آنها ایستادند هم‌اکنون نیز چنین است و این مختص به دوران رسول‌الله نیست. هم‌اکنون نیز عده‌ای با همین روحیه در دل دشمن و استکبار ترس و وحشت انداختند.

خطیب امروز نمازجمعه تهران در ادامه تصریح کرد: البته استکبار نیز بیکار نشست و آنها انفجارها را در هفت شهریور به وجود آوردند اما به دنبال این انفجارها آگاهی مردم رشد کرد و با مشت‌های گره کرده در مقابل جنازه‌ها عزم خود را برای مقابله با استکبار جهانی اعلام کردند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای مقابله با اسلام گفت: دشمنان نیز بالاخره برنامه‌های خود را دارند مانند همان اتفاقی که در مصر افتاد. حکومتی به روی کار آمد اما به وظایف خود عمل نکرد دل به بیت عنکبوت بست و حمایت لازم را از فلسطین به عمل نیاورد. عده‌ای از آنها بریدند و مقابله مردم و مردم شد و آنها آن برنامه را به وجود آوردند و ارتش آن اقدامات را به عمل آورد.

وی افزود: در کشوری با آن فرهنگ امروز سرنوشتش به کجا رسید. امیدوارم مردم مصر با یکدیگر متحد شوند، یکپارچه شوند و بر سر استکبار بکوبند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه آمریکا نمی‌داند که چطور خود را نجات دهد و ما امیدواریم که بیدار شود اظهار داشت: اگرچه سر عقل آمدن برای آمریکا کار سختی است اما باید بیدار و متوجه شود که اگر در سوریه جنگی اتفاق بیفتد محدود به این کشور نخواهد بود و در منطقه فراگیر می‌شود.

خطیب موقت تهران تاکید کرد: اولین ضربه از فراگیر شدن این جنگ را خود آمریکا و ولد نامشروعش رژیم صهیونیستی می‌بیند چرا که مسلمین هوشیار هستند و در این صورت نیز سرنوشت اسرائیل مشخص نخواهد بود.

وی با بیان اینکه چه بسا عمر آمریکا نیز مانند عمر شوروی سابق به پایان رسیده و فصل سقوط و نابودی آن فراهم شده است یادآور شد: دشمنی غرب با آمریکا در دوران استعمار و گسترش سیطره اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بر شرق بر کسی پوشیده نیست و آنها تا توانسته‌اند با اسلام دشمنی کرده‌اند و به تعبیر مقام معظم رهبری حتی محاسبات جغرافیایی همچون خاور دور، خاور میانه و خاور نزدیک را بر مبنای قدرت خود تعریف کرده‌اند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه اسلام دل دشمنان را می‌لرزاند و در ایران فتح‌الفتوح می‌شود تصریح کرد: مردم باید این اقتدار اسلام را با پایبندی به ارزش‌های دینی تقویت کنند.

خطیب موقت تهران در ادامه افزود: دشمنان از کشتار مردم همچون هیروشیما، جنگ جهانی اول و دوم و صبرا و شتیلا باکی ندارند و جان انسان‌ها برایشان ارزشی ندارد.

وی ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا (ع) و حضرت معضومه (س) به حادثه دلخراش کشته شدن مسافران تهران _ قم اشاره کرد و ادامه داد: ما این حادثه را به خانواده جانباختگان تسلیت می‌گوییم چرا که این مصیبت بزرگی بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه نقص فنی که گفته می‌شود علت اصلی حادثه بوده نباید ساده گرفته شود با انتقاد از اینکه این محاسبات مورد توجه قرار نمی‌گیرد و اینها جنایت کمی نیست تصریح کرد: آنها باید در ماشین، ترمز، تایر‌ها و بدنه ماشین دقت لازم را انجام می‌دادند چرا که با وقوع این اتفاق همه آنهایی که باید دقت می‌کردند و این کار را انجام ندادند در خون این افراد مسئول هستند.

امام جمعه موقت تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت عالم ربانی آیت‌الله سید‌حسن طاهری ، فوت والده مکرم سردار رشید اسلام، سرلشکر حاج قاسم سلیمانی را نیز تسلیت گفت.

وی در ادامه خطبه دوم با ذکر چند تذکر به دولت روحانی ادامه داد: دولت نه عصای موسی دارد و نه ید بیضا اما الحمد‌الله این دولت کلید دارد و باید کلید خود را به کار اندازد و مشکل سرسام‌آور گرانی را حل کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه مردم واقعا از این گرانی‌ها به تنگ آمده‌اند و جانشان به لبشان رسیده است تصریح کرد: دولت باید این کلید را به کار انداخته و مسئله بیکاری را حل کند هرچند بعضی از این مشکلات یک ماهه و دو ماهه حل شدنی نیست اما به هر حال دولت باید برای شروع گامی بردارد تا مردم خوشحال شوند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دولت باید در رابطه با فساد فرهنگی و بدحجابی نیز اقدام کند گفت: من این پیشنهاد را می‌دهم که دولت با بخشنامه به اداراتی که از بودجه کشور استفاده می‌کنند باید برای رعایت حجاب برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: مردم در نمره دادن به دولت و کابینه، معاونان و مشاوران معیار پایبندی به ولایت فقیه را در نظر دارند و کشور در هر مرحله‌ای که به عزت رسیده به برکت پیروی از ولایت فقیه بوده است از این رو مسئولان باید به دقت پیرو ولایت باشند و فرامین آن را مو به مو پیاده کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ضمن اشاره به در پیش بودن باز بودن سال تحصیلی به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به پیشرفت علمی پرداخت و تصریح کرد: پیشرفت علمی ضامن اقتدار کشور است و اساتید و معلمان باید سطح علمی دانشجویان و دانش‌آموزان را بالا ببرند.

خطیب موقت تهران در پایان ضمن ابراز تردید برای اظهار نظر درباره ساخت مصلای تهران در عین حال متذکر شد: بالاخره نمی‌دانیم که مشکل مصلا حل شدنی است یا نه و با وجود اینکه مردم این همه کمک مالی کرده‌اند نمی‌دانیم که آیا مشکل مصلا قبل از ظهور حل خواهد شد یا خیر./فارس

 


ویدیو مرتبط :
تذکر امام جمعه موقت تهران به دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشکر امام جمعه موقت تهران از دولت


امام جمعه موقت تهران از دولت به ویژه شخص رییس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای طرح بسیار خوب تحول سلامت در کشور تشکر کرد.

خبرگزاری ایرنا: آیت الله «محمدعلی موحدی کرمانی» امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی از دولت برای اجرای طرح تحول سلامت در کشور تشکر کرد و اظهارداشت: وزیر بهداشت، وزیری انقلابی، خدوم وعاشق خدمت در مناطق محروم است که امیدواریم خداوند توفیقات این عزیز را زیاد کند.

وی ادامه داد: در این طرح زایمان طبیعی مجانی اعلام شده و بیمارستان ها به آنچه مورد بیماران است مجهز شده ند و نیازی به اینکه بیمار آن را تهیه کند نیست.

امام جمعه موقت تهران گفت: همچنین در این طرح هزینه درمان نیز کم شده است که قدم های دولت در این زمینه جای تشکر دارد و امیدواریم تا پایان روز به روز موفق تر باشد.

* آمریکا باید تصمیم سختی بگیرد تا مذاکره به جایی برسد


آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از این خطبه در واکنش به سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این که ایران باید در دور آتی مذاکرات با گروه 1+5 تصمیم سختی بگیرد، گفت: ما هم به آمریکا می گوییم که این کشور باید تصمیم سختی بگیرد تا مذاکره به جایی برسد وگرنه بجایی نمی رسد و آن تصمیم این است که آمریکا آدم شود و این محال است.

وی با بیان این که شاید آمریکا تصور کند که این عبارت تندی است، تصریح کرد: اما یک واقعیت است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با طرح این سوال که آدمیت به چه چیزی است؟، این بیت از شعر را قرائت کرد که گر آدمی به چشم است و دهان و گوش و بینی. چه میان نقش دیوار و میان آدمیت.

وی ادامه داد: آدمیت مراعات احترام حقوق همه انسان ها است و آمریکا این طور احترامی را ندارد و سراسر غرور و تکبر دارد، شرط آدمیت سعی در امنیت جان انسان هاست اما آمریکا می گوید فقط امنیت رژیم غاصب صهیونیستی و در این رابطه اگر خون مظلومین سیل آسا روان شود و فلسطینی ها کشته شوند اشکالی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: آمریکا می گوید سلاح اتمی برای ما و اسراییل آری، اما برای ایران استفاده از انرژی اتمی برای مقاصد صلح آمیز نیز مجاز نیست؛ شما صاحب این منطق را آدم می دانید؟

آیت الله موحدی کرمانی اظهارداشت: آمریکا می گوید ما به ایران اعتماد نداریم و ما هم هزار مرتبه به آمریکا اعتماد نداریم، دروغ، خیانت و نقض پیمان و تعهدش مکرر ثابت شده است.

وی ادامه داد: اتهام داشتن سلاح اتمی چه اتهامی به ما است؟ ما دنبال سلاح اتمی نیستیم، ما تابع رهبری هستیم که رسما فتوا می دهند و سلاح اتمی را حرام می دانند.

امام جمعه موقت تهران گفت: ما برای تامین منافع و کشتن دشمنان ما حاضر نیستیم سلاح اتمی بکار ببریم چرا که در کنار آن چند مظلوم از بین می رود اما شما برای حفظ منافع خودتان حاضر هستید کشورها از جمله سوریه را به آتش بکشید.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: در سوریه دولت این کشور موفق است و تروریست ها روز به روز ضعیف تر می شوند که امیدواریم خداوند نابودشان کند و همین وضع را نیز در عراق ملاحظه می کنیم.

وی از سکوت جوامع بین المللی در قبال کشتن مسلمان در بسیاری از کشورها از جمله میانمار، سریلانکا و آفریقای مرکزی ابراز تاسف کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به مذاکرات ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: هیات ایرانی مذاکره کننده راه خود را ادامه می دهد که انشاالله موفق باشد؛ رهبر معظم انقلاب نیز این هیات را تایید کردند و این ها فرزندان انقلاب هستند و ما برای توفیقات آنان دعا می کنیم.

آیت الله موحدی کرمانی اظهارداشت: از همان روزهای اول رهبر معظم انقلاب فرمودند من خوشبین نیستم یعنی طرف مقابل ما در حقیقت آمریکا است.

وی افزود: برنامه های ما و آمریکا را اسلام مشخص کرده که ما دنبال چه هستیم و آمریکا دنبال چه است؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند شاخصه را سوره مبارک کافرون مشخص کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هدف ایران و آمریکا دو هدف متضاد است، گفت: نه ما از مواضع حق خود عقب نشینی می کنیم و نه آمریکا جهانخوار دست از دشمنی،قلدری و عناد برمی دارد.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: موضع ما حمایت از مظلومین در جهان است اما موضع آمریکا کشتار مظلومین است؛ موضع ما منطق، عقل و قانون است اما موضع آمریکا منطقش زور، قلدری، استکبار و خودخواهی است.

وی ادامه داد: موضع ما رابطه عادلانه با دنیا است اما موضع آمریکا نگرانی از این است که ما با دنیا مرتبط باشیم و از توسعه روابط ایران با دنیا ابراز نگرانی می کند و می گوید در این صورت دنیا، ایران را می شناسد و رو به ایران می کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این برای این بود که هیات ایرانی توجه داشته باشند که دشمناشان یک دشمن عنودی است و راه خیلی سخت است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: جالب است آن ها ما را به دلیل حکم اعدام در برخی موارد محکوم می کنند و می گوید این اعدام نقض حقوق بشر است گویا خودشان نیز حکم اعدام را در مواردی دارند اما من می خواهم بگویم شما متاسفانه با دین و کتاب آسمانی کاری ندارید ؛در کتاب آسمانی شما یعنی تورات آمده است اگر کسی انسانی را طوری بزند که منجر به مرگ وی شود باید کشته شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین براساس تورات هرکس انسانی را بدزدد باید کشته شود و اگر صدمه ای به او وارد شود باید همان صدمه به ضارب او وارد شود و جان به عوض جان، چشم به عوض چشم،دندان به عوض دندان ، دست به عوض دست و ضرب به عوض ضرب.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حکم زنا در تورات این است که اگر فردی با همسر شخص دیگری زنا کند، مرد و زن هر دو باید کشته شوند و اگر مردی با زنی و با مادر آن زن نزدیکی کند گناه بزرگی کرده و هر سه باید زنده سوزانده شوند تا این لکه ننگ پاک شود.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: همچنین در کتاب مقدس تورات آمده که اگر دو مرد با هم نزدیکی کنند عمل قبیحی انجام داده اند و باید کشته شوند و خونشان به گردن خودشان است.

وی با اشاره به سخن حضرت مسیح(ع) در انجیل، اظهارداشت: در این سخن حضرت گفته اند «زنا مکن ولی من می گویم که اگر حتی با نظر شهوت آلود به زنی نگاه کنی همان لحظه در دل خود با او زنا کرده ای، پس اگر چشمی که برایت اینقدر عزیز است باعث می شود گناه کنی، آن را از حدقه درآور و دور افکن، بهتر است بدنت ناقص باشد تا اینکه تمام وجودت به جهنم بیفتد.»