اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امام جمعه تهران: اگر ولایت نباشد جامعه به لجن کشیده می شود



امام جمعه تهران: اگر ولایت نباشد جامعه به لجن کشیده می شود

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ارتش ما در جبهه جدیدی نقش تاثیرگذاری خود را به خوبی نشان داده و آن جبهه آشنایی با حدیث است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه ولی فقیه در نظام اسلامی گفت: اگر ولایت نباشد جامعه به لجن کشیده می شود.

 مهر،: حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز چهارشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره سراسری حدیث ارتش که در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد افزود: رویش جدیدی از خون شهیدان، اخلاص امام و نفس های پاک رهبر معظم انقلاب در جای جای مملکت اسلامی به عنوان رویش ارش ها مشاهده می شود. البته ارتش جمهوری اسلامی نیز یکی از ارزش های مقدس و پاک انقلاب اسلامی است. ارتشی که فرماندهی آن را نایب برحق امام زمان (عج) بر عهده دارد.

 

وی در ادامه ارتش را نهادی مشروع، ممتاز، قهرمان، دلاور و امتحان پس داده در دوران دفاع مقدس دانست و با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی می تواند الگویی مناسب برای کشورهای اسلامی باشد، گفت: ارتش امتحان خود را در مواقع حساس از جمله در پایبندی خود به ارزش ها و مقدسات پس داده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ارتش ما در جبهه جدیدی نقش تاثیرگذاری خود را به خوبی نشان داده و آن جبهه آشنایی با حدیث است.

صدیقی با بیان اینکه حدیث در اسلام نقش اساسی دارد، اظهار داشت: حدیث تار و پود زندگی افراد است و بلندگوی خدای سبحان است.

وی تاکید کرد: جوانانی که حدیث علی (ع) را بخوانند و با خطبه حضرت فاطمه زهرا (س) آشنا باشند همیشه و در همه جا در خط مقدم جبهه قرار دارند و به عنوان نیروهای بیدارگر شناخته می شوند.

وی همچنین به نقش و جایگاه بالا و والای ولایت در نظام اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه بدون ولایت هیچ عبادتی عبادت نیست، افزود: اگر ولایت نباشد جامعه به لجن کشیده می شود از این رو باید به این نکته مهم پی برد که وجود رهبری از سرنوشت سازترین مسائل بشری است.

امام جمعه موقت تهران افزود: همچنین در این جامعه باید نقش ارزنده حدیث را به طور جدی مورد توجه قرار داد. اگر به احادیث توجه کنیم و به آن پایبند باشیم دیگر زیر پر و بال هیچ کس نمی رویم تنها تحت حکومت تقوا قرار می گیریم.

صدیقی در پایان سخنانش ضمن تشکر از ارتش برای برگزاری جشنواره سراسری حدیث گفت: بنده باید از زحمات حجت الاسلام آل هاشم و فرماندهان ارزش تشکر کنم که این جشنواره را برگزار کرده اند. حقیقتا شما عزیزان ارتش پیشگامان و از مدافعان اسلام هستید و این مسیر را با جدیت ادامه دهید./مهر


ویدیو مرتبط :
وقتی مداحی به لجن کشیده میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امام جمعه تهران: ایجاد نگرانی در جامعه كار شیطان است





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

صدیقی: ایجاد نگرانی و یاس در جامعه كار شیطان است

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران، دنیای استكبار را دنیای جنگ و توحش دانست كه از روزی پای به عرصه گذاشتند، ملت‌ها را زیرپایشان له كردند.

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه این هفته نماز جمعه تهران با تقبیح هتاكی و جسارت به ساحت پیامبر اسلام ، گفت:‌ خباثت ،‌رذالت ، ددمنشی ، بی‌قانونی و نامردی كه مدتی است دنیای غرب و جهان سلطه به خاطر نشر اسلام و بیداری اسلامی دچارش شده‌اند، نشان می‌دهد كه آنها از هیچ جنگ و توطئه‌ای علیه پیامبر ، قرآن و دین اسلام دریغ نمی‌كنند.

وی افزود: دشمنان اسلام از دیرباز معاند بودند و از هیچ روشی علیه اسلام دریغ نكردند، اما این بار مدعیان حقوق بشرو دفاع از آزادی مرتكب جنایتی هولناك شدند كه این جنایت نسبت به كسی است كه خدا او را شاهد خود می‌داند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان این‌كه پیامبر اسلام (ص) مهر اعتبار تمام پیغمبران گذشته است و خدشه به ایشان مخدوش كردن پرونده نبوت قلمداد می‌شود و اهانت به ایشان اهانت به همه انبیاء گذشته است، خاطرنشان كرد:‌ حركت تمامی پیامبران در جهت آماده‌سازی جهان برای پذیرش نور پیامبر خاتم بوده است.

صدیقی گفت:‌ اگر قداست دین و كتاب پیغمبر (ص) نبود، حقانیت موسی و عیسی از كجا ثابت می‌شد. كتبی كه در دست آنهاست، همه مخدوش است و در واقع اعتبار موسی و عیسی هم به اعتبار پیغمبر ماست و به چنین پیغمبری اهانت كردن اهانت به بشریت و همه خوبی‌ها و مهربانی‌ها است.

وی تاكید كرد كه آنچه كه در واكاوی این جنایت هولناك می‌شود، گفت این است كه اینها اساسا با پاكی، قداست ، عدالت و رافت و مهربانی تضاد دارند و وجودشان یك حالت بریدن و خرد كردن و دندان‌تیز كردن است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌كه دنیای استكبار دنیا جنگ و توحش است، گفت:‌آنها از روزی كه پای به عرصه گذاشتند، ملت‌ها را خوردند و زیرپایشان له كردند.

وی افزود:‌ آنها از هر راهی وارد شدند تا نور پیغمبر را خاموش كنند، ولی نتوانستند و امروز ما شاهد رشد انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف بین‌المللی، سیاسی و ... و نفوذ انقلاب اسلامی در قشر جوان و تسخیرآن در دل‌ها هستیم و همین عوامل باعث می‌شود كه بر خشم مستكبرین افزوده شود.

صدیقی همچنین گفت: دشمنان ما عزتی كه نظام اسلامی ما در اجلاس سران غیرمتعهدها به دست آورد و اوج ، نفوذ و جهانگیری‌ كه از اسلام برملا شد را بر نتابیدند و بنابراین دست به جنایتی هولناك زدند این در حالی است كه خدا وعده داده و وعده‌اش حق است.

وی گفت:‌ اینها نه تنها نتیجه‌ای نگرفتند، بلكه اقدامشان بنزین و نفتی بر آتش خشم امت اسلامی در سراسر جهان اسلام ریخت و باعث شد امت ما در مقابل جبهه استكبار متحد شود.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: اینها ایران را به جرم طرفداری از تروریسم، هسته‌یی شدن و نگرانی بر امنیت منطقه مورد هجوم قرار دادند، در حالی كه با این اقدام معلوم شد كه اینها با اسلام عناد دارند و می‌خواهند ما را در انزوا قرار دهند. این در حالی است كه به كوری چشم آنها نسل جوان ما امروز به صحنه آمده و می‌رود تا حاكمیت مطلق انقلاب را در دنیا ببیند.

صدیقی در ادامه با بیان این‌كه تودهنی چند روزه كار را به نتیجه قطعی نمی‌رساند، گفت:‌ خواست ما این است كه حكومت‌های كشورهای اسلامی و ملت‌های به پا خواسته باعث شوند كه این موج عظیم خاموش نشود و به مجامع بین‌المللی فشار وارد كنند تا آنها نیز اقدامات عملی و جدی‌ای در مقابل چنین اتفاقاتی انجام دهند؛ چرا كه پیغمبر خدا ناموس خدا است و ما تعرض به ناموس خدا را تحمل نمی‌كنیم، ضمن این‌كه در این راستا ارباب جراید قلم و هنر نیز باید جواب كوبنده‌ای به دشمنان ما دهند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنانش قطعنامه حكام آژانس علیه ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: مایه شرم است كه عده‌ای كه فلسفه وجودی‌شان در مسیر قانون قرار دادن امور است و در تمام مدت ما امكانات صلح‌آمیز هسته‌یی‌مان را زیر دوربین‌های اینها قرار دادیم و از تمام امكانات ما بازرسی انجام دادند، چنین اقداماتی انجام می‌دهند.

صدیقی تاكید كرد: ملت و دانشمندان هسته‌یی ما زیر پرچم رهبری هستند كه روح ملت و بنگاه‌های علمی ما است مرجع ما به عنوان یك فقیه بر حرمت استفاده از سلاح‌های هسته‌یی فتوا داده‌اند، بنابراین ما از نظر فقهی و اعتقادی معتقد به فتوای مرجع خودمان هستیم و شعارمان این است كه انرژی هسته‌یی صلح‌آمیز هسته‌یی برای همه، ولی انرژی صلح‌آمیز نظامی برای هیچ‌كس است.

وی با بیان این‌كه آنها فكر می‌كنند با این قطعنامه‌ها و تحریم‌ها ما عقب نشینی می‌كنیم، گفت: یك مقطعی عقب‌نشینی شد و آنها تاسیسات ما را پلمپ كردند، تا این‌كه رهبر شجاع و فرزانه ما خودشان دخالت كردند و مردم را متوجه حقوق حقه خود كردند، بنابراین با این حرف‌ها ملت ما عقب نشینی نمی‌كنند و این مسیر را تا آخر ادامه خواهد داد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و اظهار كرد:‌این دفاع مقدس برای ما بهشتی به ارمغان آورد و تحفه الهی و تعمق در دیانت و تجلی ولایت حق در نفس امام راحل بود و ما از چشمه این مرد الهی نوشیدیم و شعار جنگ جنگ تا پیروزی سر دادیم و در اوج اقتدار ظاهری دشمن امام به ما نوید پیروزی دادند.

وی با مورد توجه قرار دادن نقش سپاه، بسیج ، نیروهای هوایی ،دریایی ، زمینی و نقش‌آفرینی آنها در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: نقش رزمندگان دفاع مقدس،‌ جانبازان و اسرای جنگ تحمیلی بسیار حائز اهمیت است و ما به این عزیزان بدهكار هستیم.

وی در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها گفت:‌ این توقع وجود دارد كه در دانشگاه‌ها ،‌مدارس و حوزه‌های علمیه آنچنان پیشرفتی وجود داشته باشد كه مجالی برای خودنمایی دشمن باقی نماند، ضمن این‌كه در صحنه اقتصادی نیز لازم است با اجرای اقتصاد مقاومتی به ساماندهی امور پرداخته شود.

صدیقی همچنین در خطبه‌ نخست نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ایرادگیری عده‌ای از تغییر قبله در زمان پیامبر اسلام و سفیه خواندن این افراد گفت:‌ عده‌ای در جامعه بیمارند و كارشان نق زدن و نیش زدن است، در حالی كه انسان عاقل این طور نیست و آرامش را دوست دارد، اما كسانی كه درون خود زخم ، عقده و تیره‌گی دارند، همواره منشاء ناآرامی در جامعه هستند و بنایشان این است به هر كار خیری كه انجام داده می‌شود، اعتراض كنند.

وی گفت:‌در زمان پیامبر افرادی در جامعه به عنوان نفوذی، جاسوس و ستون پنجم دشمن به ایجاد شبه و برهم زدن آرامش در جامعه می‌پرداختند و در زمان امت اسلامی ما هم گروهی در حاشیه بودند و به انقلاب كمكی نكردند و اگر هم كمكی داشتند كمك‌شان تجاری بود تا به نوایی برسند و این‌ها كسانی هستند كه اگر قدم مثبتی در جامعه برداشته می‌شود گیر می‌دهند و اعتراض می‌كنند.

صدیقی گفت:‌توصیه ما به این افراد این است كه از عقده‌های درونی خود را نجات دهید؛ چرا كه وقتی به هر چیزی اعتراض می‌كنید و به هر بهانه‌ای دادتان بلند می‌شود همه اینها از كم درایتی است.

صدیقی خاطرنشان كرد:‌ باید ببینید كه در روز به چند نفر آرامش تزریق كردید و به چند نفر خبرهای بد داده‌اید و شایعه‌پراكنی كرده‌اید و یا این‌كه مرتب در روزنامه‌ها با قلم‌های نیش‌دار قلوب مردم را جریحه‌دار كرده‌اید و عده‌ای را نگران كرده‌اید رضای خدا این نیست كه ما یك جامعه ناآرام داشته باشیم؛ چرا كه ایجاد نگرانی و یاس در جامعه كار شیطان است./ایسنا