اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امام جمعه تهران:آن‌کس که پای صندوق انتخابات نیاید گناه کرده است



امامی کاشانی,خطیب موقت نماز جمعه تهران

امامی کاشانی:آن‌کس که پای صندوق انتخابات نیاید گناه کرده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: آن کسی که پای صندوق انتخابات ریاست جمهوری نیاید گناه کرده و این امر ضد تقوای سیاسی است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در صحن مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: من در این وقت کوتاه فقط به یک نکته اشاره می‌کنم و آن این‌که امسال سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است.

وی ادامه داد:نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند این است که دشمن از دو راه وارد شده؛ نخست این‌که مردم ما را از کارهای اساسی دور کند و آنها را به مسائلی از قبیل تحریم و تهدیدها سرگرم کرده و جامعه را مضطرب نگه دارد و دیگری این‌که زیبایی‌های این نظام و حماسه‌های علمی و ... را مکتوم کند و بگوید که کاری صورت نگرفته است و البته افرادی کم و زیاد در داخل داشته باشد که بخواهند این مسائل را دامن بزنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با طرح این سوال که حال ما چه باید بکنیم، به آیاتی از سوره نحل اشاره کرد و گفت: در این آیات خداوند به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید ای پیامبر تو از این کارها خسته نشو و آرام و محکم باش. در برابر دشمنان و مخالفانت محکم بایست و سخنانت را بگو. در عصر غیبت، مخاطب شخص رهبر معظم انقلاب است.

امامی کاشانی افزود: خدای متعال اضافه می‌کند که خدا با کسانی است که تقوا داشته و احسان می‌کنند. تو دلت قوی باشد و امت تو نیز باید همین‌طور باشند. یعنی به دنبال دنیا و دنیاطلبی و حسد نباشند و علاوه بر دوری از گناهان، اهل احسان باشند.

وی تصریح کرد: بنابراین همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند نخبگان به این فکر باشند که چگونه باید مملکت را از این مشکلات نجات داد و در این راستا سعی، کوشش، ابتکار و تدبیر داشته باشیم. نجات دادن کشور از گرفتاری‌ها، فقر، بیکاری و ... وظیفه است و این امر می‌تواند کشور را جلو ببرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نامگذاری سال 92 به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: حماسه اقتصادی یعنی که مردم به کار و تولید هجوم بیاورند و جلوی واردات را بگیرند و حماسه سیاسی آن است که با توجه به اهمیت انتخابات، این موضوع به به حماسه، شور و هیجان نیاز دارد.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: اتحاد، وحدت و انسجام ملت جواب دشمن را خواهد داد و باعث عقب راندن دشمن می‌شود. آن کسی که پای صندوق انتخابات ریاست جمهوری نیاید، گناه کرده و این امر ضد تقوا است. در شرایط امروز گناه بوده و ضد تقوای سیاسی است. تقوا ایجاب می‌کند که مردم پای صندوق‌ها بیایند تا دشمن بفهمد تحریم‌ها بی‌فایده است و باید با ملت ایران با عدل و عدالت رفتار کرد.

به گزارش ایسنا، امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت ایام فاطمیه گفت: زندگی باید با معنا باشد و انسان در حیات خود نباید به ظاهرها بسنده کند. متاسفانه دنیای امروز سلامت روح خود را از دست داده است. سلامت روح چیزی است که اکنون در دنیا نایاب شده و انسان با تمام امکانات مادی، صنعت، تکنولوژی به بیماری روحی گرفتار شده است و علت آن این بوده که به باطن توجهی ندارد و در حقیقت در تاریکی زندگی می‌کند./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
سوتی خنده دار در روز انتخابات، پای صندوق رای!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امام جمعه تهران: پای صندوق رای بیاییم


خطیب جمعه تهران انسجام و حضور حداکثری در انتخابات را پاسخی موثر به توطئه های دشمنان دانست و گفت: همه باید بدون توجه به اختلافات در پای صندوق های رای حاضر شویم.

خبرگزری ایرنا: خطیب جمعه تهران انسجام و حضور حداکثری در انتخابات را پاسخی موثر به توطئه های دشمنان دانست و گفت: همه باید بدون توجه به اختلافات در پای صندوق های رای حاضر شویم.

آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: ملت ایران باید توجه کنند انتخابات نزدیک است؛ موسای زمان یعنی رهبر معظم انقلاب حرکتی را از دشمن علیه کشور می بینند که انسجام و حضور در پای صندوق ها می تواند پاسخ دهد.

وی ادامه داد: دشمن عقب نشینی می کند بنابراین این وظیفه ماست هفتم اسفند بدون توجه به هر اختلاف و موضوعی در پای صندوق های رای حاضر شویم. به کسانی رای دهیم که به موسای زمان ایمان دارند و به ولی فقیه عقیده دارند.

خطیب جمعه تهران اظهار امیدواری کرد که به حول و قوه الهی این صحنه ها بتواند در استحکام نظام نقش موثری داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز نفوذ و ناامن کردن کشور در مسایل سیاسی، اقتصادی و نظامی هدف دشمن بوده و روی این مسایل متمرکز است.

آیت الله امامی کاشانی گفت: حضور پای صندوق های رای وظیفه ای است که هر کسی به نظام اسلامی و کشور اسلامی بنگرد و نقشه هایی که از خارج علیه ایران، نظام اسلامی و ولایت فقیه طرح می کنند را ببیند، به خودش این اجازه را نخواهد داد در روز انتخابات در خانه بنشیند و اگر به خود اجازه دهد باید در تقوا و ایمان خود تردید کند.

وی تاکید کرد: باید کاملا مراقب زمینه هایی باشیم که دشمنان اسلام مایوس یا خوشحال می شوند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز مثلث شومی تشکیل شده که یک ضلع آن قدرت آمریکا پشت تمام این جنایات است، ضلع دیگر برنامه ریزی رژیم صهیونیستی و ضلع دیگر پول آل سعود است که این همه ناامنی سیاسی، نظامی و اخلاقی در دنیا به وجود آورده است.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه جنایت کاران در سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و نقاط دیگر جنایت می کنند، خاطرنشان کرد: جنایات تکفیری ها به نام اسلام، طرح دشمن علیه تفکر و امت اسلامی است اما در عین حال خدا پیروزی را نصیب سربازان اسلامی می کند.

وی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، 22 بهمن را به همه انسان های آزادی خواه، حق طلب و ملت بزرگ ایران تبریک گفت و افزود: 2 هزار و 500 سال رژیم شاهنشاهی حکومت کرد و مفاسدی به وجود آمد اما انقلاب اسلامی با نفس های گرم امام راحل و ملت بزرگ ایران در 22 بهمن به پیروزی رسید.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: این انقلاب، انقلابی است که جای تبریک به همه انسان های حق طلب دارد. نکته مهمی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد این بود که ملت ایران نه تنها در قلم، زبان و شعار یکپارچه بودند بلکه دلها هم، با هم و با امام (ره) بود.

امامی کاشانی اضافه کرد: یک مرجع تقلید فقیه جامع الشرایط و در اخلاص مردی فوق العاده با نفس عیسوی خود به این ملت دمید و ملت الهی شد، حکومت امام عصر (عج) هم چنین وحدتی را با عمق بسیار بیشتری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به خواست خدا دالانی برای ورود به دولت جهانی امام عصر (عج) است، باید همه مراقب باشیم، در رفتار و نوشته هایمان چنان باشیم که امام عصر (عج) خواهان وحدت است. ظالمان دنیا، طاغیان عرب و صهیونیست با دشمنان اسلام علیه امام عصر (عج) قیام خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخشی از دعای پایان خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: خداوندا مشکلات نظام جمهوری اسلامی را رفع کن و توطئه ها علیه جمهوری اسلامی را به توطئه گران بازگردان.