اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امارات سفیر عراق را احضار کرد


وزارت امور خارجه امارات متحده عربی روز سه شنبه در پی حادثه تیراندازی به یک فروند هواپیمای مسافربری اماراتی در فرودگاه بغداد، سفیر عراق را در ابوظبی فراخواند.

ایرنا: شرکت های هواپیمایی امارات در پی تیراندازی دوشنبه شب به یک هواپیمای شرکت فلای دوبی در هنگام فرود در فرودگاه بین المللی بغداد، تمامی پروازهای خود را به عراق متوقف کردند.

به گفته مقام های عراق، در پی تیراندازی با سلاح سبک به سوی هواپیمای 'فلای دوبی'، آسیب اندکی به آن وارد شد، اما خسارت های جانی به بار نیامد.

شرکت هواپیمایی اتحاد نیز ضمن اعلام توقف پروازهایش به بغداد اعلام کرد که به همکاری نزدیک به مقام ها و بررسی اوضاع پیش از سرگیری پروازهایش ادامه خواهد داد.

شرکت های اماراتی افزودند که تصمیم به تعلیق پروازها به فرودگاه بغداد بر اساس دستورالعمل امنیتی سازمان هواپیمایی امارات گرفته شده است.

شماری از شرکت های هواپیمایی بین المللی در پی تشدید اوضاع امنیتی در عراق و سوریه در سال گذشته میلادی (2014)، مسیر پروازهایشان را از آسمان عراق تغییر دادند.


ویدیو مرتبط :
اعتراض رسمی عراق به ترکیه با احضار سفیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امارات کاسه داغ تر از آش شد / احضار سفیر ایران بابت حادثه حمله به سفارت عربستان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

میزان: وزارت امور خارجه امارات امروز یکشنبه محمد رضا فیاض سفیر ایران را احضار و یادداشت اعتراض آمیز دولت این کشور را تقدیم وی کرد.

وزارت امور خارجه امارات مدعی دخالت تهران در امور حاکمیتی عربستان و تعرض به سفارتخانه و کنسولگری سعودی در شهرهای تهران و مشهد شده است.

وزارت کشور عربستان سعودی روز گذشته با صدور بیانیه ای از اعدام 47 نفر در این کشور از جمله آیت الله شیخ نمر النمر خبر داده بود.

این اقدام عربستان محکومیت های جهانی را به همراه داشت.

از جمله عفو بین الملل و اتحادیه اروپا و دبیرکل سازمان ملل نسبت به اعدام شیخ نمر واکنش نشان دادند و از این اقدام ابراز نگرانی کردند.

 

اخبار سیاست خارجی - میزان