اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امارات در کمتر از 12 ساعت توسط ایران اشغال خواهد شد!



امارات در کمتر از 12 ساعت توسط ایران اشغال خواهد شد!

مصطفی فقیهی: این کشور کوچک که تاریخش قابل رقابت با شهر جدید پردیس (حوالی تهران) است و مساحتش (به اضافه ی همه آدمهایش روی هم) در شمار کوچکترین استانهای کشور، ید طولایی در اذیت و آزار، تحقیر و سرکیسه کردن ایرانیان بی پناه در این کشور دارد و وقیحان...

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امارات متحده ی عربی که به مدد حضور بازرگانان و سرمایه داران بزرگ و کوچک ایرانی، بدل به تجارتگاه بزرگ منطقه شده و از ناحیه ارتباط با ایران، منافع بسیار و به ارز سرشاری دست یافته و می یابد، اینک و در شلوغی های شهر، ابوعطا می خواند، گنده گویی می کند و پا در کفش بزرگان،  بی آنکه پاسخی در خور بشنود، هر آنچه می خواهد می بافد و حتی پا را فراتر از گلیم گذاشته ، تهدید هم می کند!

 

این کشور کوچک که تاریخش قابل رقابت با شهر جدید پردیس (حوالی تهران) است و مساحتش (به اضافه ی همه آدمهایش روی هم) در شمار کوچکترین استانهای کشور، ید طولایی در اذیت و آزار، تحقیر و سرکیسه کردن ایرانیان بی پناه در این کشور دارد و وقیحانه ، در تلاش برای ایجاد شبکه های جاسوسی علیه ایران، ایجاد پایگاه برای تربیت نظامیان خرابکار و جاسوسان و.... علیه کشورمان است.

 

تبلیغات شدید این روزها علیه تمامیت ارضی ایران، سخنان زشت و تنفربرانگیز امارات در خصوص جزایر ایرانی، تشدید آزار ایرانیان و بازرگانان ایرانی، و ... تنها شماری از اقدامات این دسته از اعراب بیابان گرد تازه به دوران رسیده است که این روزها گستاخی را به اوج رسانده اند.

 

  امارات,واکنش امارات,اشغال امارات,تاریخچه امارات,

 

در نقشه ی بالا، کشور امارات متحده عربی با رنگ قرمز قابل تشخیص است

در کم سابقه ترین گستاخی وزیر خارجه شیخ نشین کوچک امارات آمده است:

"نباید رییس جمهور ایران به جزایر سه گانه ی ایرانی ، پا می  گذاشت! ابوموسی ، جزء خاک کشور ماست" ، ایران اشغالگراست و درغگو و اقدامش وقیحانه!

اینجا هنوز، پایان این تنش مصنوعی نیست، امارات پس از بیان اظهاراتی چنین موهن علیه ایران و رییس جمهور، ابتدا سفیرش از تهران را به بهانه ی "مشورت" به کشورش فراخواند و سپس بازی تیم ملی فوتبالش با تیم ایران را لغو کرد!

 

اما وزارت فخمیه ی خارجه کشورمان چه کرد؟ پاسخی کوتاه و بیش از اندازه دیپلماتیک (!) به اقدامات موهن امارات داد که : معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه امارات متحده عربی بازدید احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران از جزیره بوموسی را موضوعی داخلی دانست که در چارچوب سفر استانی رئیس جمهور صورت پذیرفت .حسین امیر عبداللهیان با اشاره بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تحکیم روابط دو کشور بر اهمیت گفتگو های دو جانبه به منظور حل و فصل سوء تفاهمات احتمالی تاکید کرد.

 

به راستی ، چنین کولی بازی و غوغاگری آنهم در عیان و پیدا،  از سوی کشوری بی هویت ، بی تاریخ و متوهم ، قابل پذیرش است؟ وزارت خارجه بایستی مماشات را در ارتباط با امارات متحده و سایر اعراب یاوه گو، کنار بگذارد و شان و منزلت ملت ایران را پایمال چند بادیه نشین بی دست و پا نخواهد.

 

پنهان کردن زشت کاری های شیخ نشنیان متوهم امارات، در قبال مردم ایران و مماشات در قبال آن به هیچ وجه شایسته وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیست، این وزارتخانه بایستی در قبال اقدامات اعراب یاوه گو و کذاب منطقه در مورد خلیج همیشه فارس و جزایر سه گانه، و عکس العمل های نامناسب و سست خود به ملت ایران توضیح دهد.

 

مردم غیور ایران بایست، برای مبارزه با هجویات و دروغ پردازی های اعراب در مورد خلیج فارس تا جزایر سه گانه، کمتر از پیش به این کشور سفر کنند. بالاخص ایرانیان مقیم خارج از کشور و حتی آن دسته ای که در آمریکا و اروپا، در دفاع از خلیج فارس، تمامیت ارضی ایران و هویت ایرانی، حنجره پاره می کنند، برگزاری کنسرت ها و تورهای متنوع را در اعتراض به این اقدام امارات، کاهش دهند، هر چند چنین درخواستی از این مدعیان، خیالی باطل است و تنها به شعر می ماند.

 

بی تردید تا تدبیری واقع بینانه و خردمندانه برای اتمام این ماجراهای جزایر ایرانی سه گانه در منطقه اندیشیده نشود، دامنه اش دیگر کشورها و مناطق را در اشکال و زوایای مختلف در برخواهد گرفت؛ پس به جاست که دولت در حوزه های مختلف راهکارهایی برای جلوگیری از رونق اقتصادی این جزیره ی کوچک ، که توسط ریال های ایرانی رونق گرفته، بیاندیشد. باید راه نفوذ امارات در اسیای میانه و قفقاز را سد کند، بایستی در جستجوی راه های ترانزیت جدید برای عبور دادن کالاهای ایرانی بود، بایستی بازارچه های مرزی و مبادلات اقتصادی تنزل کند و سطح روابط سیاسی نیز در حد و اندازه هایی تنظیم کند که عزت و صلاح مردم ایران را به وضوح نشان دهد و یا در صورت نیاز، رابطه با شیخ نشینان متوهم را از اساس قطع کند.

 

در پایان، خوب است شیخ نشینان امارات، آگاه باشند که مردم ایران زمین، در برابر چنین یاوه گویی هایی بی پاسخ نخواهد نشست و روزگاری، خاک و گل بر دهان شان، خواهند پاشید و شاید ادامه ی این یاوه گویی ها، باعث به خطر افتادن تمامیت ارضی امارات شود، کشوری کوچک که در کمتر از نیم روز توسط ایران اشغال خواهد شد./انتخاب

* مصطفی فقیهی

مدیرمسئول


ویدیو مرتبط :
سال ۱۹۴۳- اشغال ایران و پناه جویی آوارگان جنگی لهستانی در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکی الفیصل: ایران جزایر امارات را اشغال کرده، انوقت می خواهد که گفتگو هم با یکدیگر داشته باشیم!



 

 

 

سلاح هسته ای , تحریم اقتصادی

 

ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعاتی عربستان سعودی در خصوص تحریم نفتی ایران گفت: 200 دلار نفت به نفع هیچ کس نیست. کاری که باید انجام شود این است که از موضع تهدید دور شویم.

به نقل از فاکس نیوز، وی در پاسخ به این سئوال که عربستان از ایران چه می خواهد مدعی شد: ما از انها می خواهیم که دیگر در امور ما دخالت نکنند. انها در عراق، سوریه، بحرین و عربستان دخالت می کنند و البته جزایر امارات را اشغال کرده اند. بعد هم ایران به ما می گوید که بیایید و مذاکره کنیم. وقتی آنها این اعمال را از خود نشان می دهند، ما چگونه می توانیم با انها گفتگو کنیم!

وی در ادامه گفت: من دوست دارم که شورای امنیت قطعنامه ای صادر کند که ضامن این موارد باشد.

-چتری امنیتی برای تمام کشورها در خاورمیانه و خلیج فارس.

-کمک اقتصادی به کشورهایی که به دنبال انرژی هسته ای صلح امیز هستند.

-اعمال تحریمات اقتصادی و دیپلماتک بر روی کشورهایی که حاضر به توافق نیستند.

-اقدمات نظامی مانند حمله ی موشکی علیه کشوری که به دنبال سلاح هسته است

سفیر سابق عربستان در امریکا و انگلیس گفت: ایران خواستار خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای است و اگر اسرائیل سلاح های خود را نابود کند ایران هم به مذاکرات برمی گردد.

وی افزود: ما ضرب المثلی داریم که می گوید، شیر را تا دم در خانه اش تعقیب کنید.

این شاهزاده عربستانی می گوید: ما نمی خواهیم که بین دو دولت هسته ای یعنی اسرائیل و ایران قرار بگیریم.

وی گفت: وضعیت جغرافیایی بسیار مهم است.انها همسایه های ما هستند و ما دوست داریم که روابط خوبی با انها داشته باشیم.

فیصل گفت: تصور کنید که چنین اتفاق فوق العاده ای بیفتد. فرهنگ و تجارت متقابل در خلیج فارس . می دانید چه منافعی به بار می اورد.

وی در پایان گفت: با قدرت ذهنی و عقلی ما و ثروت یهودیان کارهای فوق العاده ی می توانیم انجام دهیم.../انتخاب