اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امارات خطاب به ایران: لحن متکبرانه را کنار بگذارید!/



   ,ابوموسی,جزایر سه گانه,اخبار

 

دیگر آن بچه ی کوچکی نیستیم که سال 1352 متولد شده

امارات خطاب به ایران: لحن متکبرانه را کنار بگذارید!/ مدارک تاریخی ندارید!/ با ایران توافق کرده بودیم و مشاور احمدی نژاد مسئول مذاکره شده بود!

قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات گفت: "ما از این سخن تکراری ایرانیان که دائما طوطی وار می گویند که واکنش های امارات بر اثر فشار خارجی ها است، خسته شده ایم"

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات از ایران خواست که "لحن متکبرانه" را کنار بگذارد و وارد مذاکره با این کشور در خصوص جزایر سه گانه شود.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، وی گفت: "امروز، امارات دیگر آن بچه ی کوچکی که در دوم دسامبر سال 1971 متولد شد، نیست. بلکه کشوری مهم و کلیدی با پتانسیل های زیاد است"

 

وی در مصاحبه با تلویزیون دبی گفت: "با وجود اختلافات با ایران، برای همیشه با این کشور همسایه باقی خواهیم ماند"

 

قرقاش افزود: "امارات کشوری عاقل و مورد احترام است و به دنبال اتخاذ رویکردهای متمدنانه برای احقاق حقوق خود است"

 

این مقام ارشد وزارت خارجه ی امارات گفت: "ما سیاست بردباری و صبر طولانی را در پیش گرفته ایم"

 

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، وی در ادامه این مصاحبه گفت: "امارات استراتژی سیاسی جدیدی برای حل صلح امیز مسئه مذکور اتخاذ کرده است"

 

قرقاش افزود: ما در حال بررسی تمام گزینه ها در این خصوص هستیم و در مرجله ی بعد، با تلاش های جدی امارات مواجه خواهیم بود"

 

وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات گفت: به نفع ایران و امارات نیست که وضعیت بدتر شود، چراکه راه حل یک مشکل دوجانبه از طریق سخنان تحریک امیز به دست نمی اید"

وی گفت: "واکنش قاطع ما به نقض حاکمیت امارات توسط ایران با فشار های خارجی که ایرانیان می گویند ارتباط ندارند"

 

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، قرقاش افزود: "ما از این سخن تکراری ایرانیان که دائما طوطی وار می گویند که واکنش های امارت بر اثر فشار خارجی ها است، خسته شده ایم"

این مقام ارشد وزارت خارجه امارات گفت: "واکنش امارات قاطع بود، چراکه سفر احمدی نژاد به ابوموسی اقدامی بی سابقه بود"

وی افزود: "برای اولین بار بود که رئیس جمهور ایران سفری به جزایر اشغال شده ی ما داشت. این سفر مذاکرات دوچانبه دو کشور را دور زد"

 

قرقاش گفت: امارات از سفر احمدی نژاد به ابوموسی شوکه شده بود و همین مسئله موجب از بین رفتن اعتبار تهران شد.

 

وی در توضیح تعجب امارات از سفر رئیس جمهور ایران به جزیره ابوموسی گفت: "این سفر در زمان انجام شد که دو کشور به توافقی در خصوص مذاکرات رسیده بودند. پس از ماه ها دو طرف به توافق رسیده بودند که زمان حل این مشکل فرار رسیده است"

وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات گفت: "امارات حتی فرد مذاکره کننده را انتخاب کرده و ایران هم یکی از مشاوران ارشد احمدی نژاد را مسئول مذاکره کرده بود"

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، این مقام اماراتی افزود: "ادعای مالیکت ما بر جزایر، بر اساس مدارک تاریخی و واقعی است.

وی در پایان با رد سخنان مقامات ایران در خصوص داشتن مدارک تاریخی در خصوص مالکیت بر جزایر سه گانه گفت: "کسی که این مدارک را دارد به حکمیت بین المللی پاسخ مثبت می دهد"/انتخاب


ویدیو مرتبط :
تغیر لحن ایران درباره حمله نظامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتانیاهو خطاب به مقامات آمریکا: بگذارید ایران و داعش با هم بجنگند و هر دو تضعیف شوند



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,بنیامین نتانیاهو

 

اخبار سیاست خارجی - نتانیاهو خطاب به مقامات آمریکا: بگذارید ایران و داعش با هم بجنگند و هر دو تضعیف شوند

نتانیاهو خطاب به آمریکا: فریب ایران را نخورید. آنها دوست شما نیستند. ایران متحد شما نیست. ایران دوست شما نیست. ایران دشمن شماست و شریک شما محسوب نمی شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل بار دیگر با تکرار مواضع همیشگی رژیم اسراییل درباره توافق هسته ای احتمالی ایران، به مقامات آمریکایی هشدار داد فریب ایران را نخورند چرا که به ادعای نخست وزیر اسراییل ایران دوست و شریک آمریکا نیست بلکه دشمن این کشور است.

به گزارش عصر ایران نتانیاهو شب گذشته در مصاحبه با برنامه هفتگی " رودررو با مردم" شبکه "سی بی اس" آمریکا با تکرار مواضع اسراییل درباره خطرات توافق احتمالی هسته ای گروه 1+5 با ایران، خطاب به مقامات آمریکا گفت:" فریب ایران را نخورید. آنها دوست شما نیستند. ایران متحد شما نیست. ایران دوست شما نیست. ایران دشمن شماست و شریک شما محسوب نمی شود."

این سخنان نتانیاهو تنها چند روز مانده به پایان ضرب الاجل توافق ژنو و در آستانه آغاز دور دیگری از مذاکرات ایران و  گروه 1+5 در وین اتریش بیان می شود.

نتانیاهو با اشاره به اینکه حکومت ایران خواهان نابودی اسراییل است و شعار مرگ بر آمریکا سر می دهد، به مقامات آمریکایی هشدار داد که ایران شریکی برای مقابله با داعش محسوب نمی شود.

نتانیاهو تاکید کرد که مقامات آمریکایی باید تلاش خود را برای مهار برنامه هسته ای ایران بگذارند.
نخست وزیر اسراییل از مقامات آمریکا خواست تا  با تقویت ایران در برابر داعش با توافق هسته ای ، توازن بین این دو دشمن آمریکا و اسراییل را به هم نزنند و اجازه دهند این دو دشمن با یکدیگر بجنگند و هر دو ضعیف شوند چرا که به گفته نتانیاهو تضعیف ایران و داعش به نفع اسراییل و آمریکا است.

نتانیاهو گفت: ببینید داعش هم اکنون با تفنگ های معمولی و با وانت بارهای خود چه  می کند، تنها تصور کنید که ایران مسلح به سلاح هسته ای چه خواهد کرد. بگذارید هر دو دشمن ما (داعش و ایران) با هم بجنگند و هر دو تضعیف شوند ، در این شرایط یکی از آنها را تقویت نکنید.

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران