اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

الحیات: اصولگرایان بر روی جلیلی اجماع نمی کنند: نظرات او احمدی نژادی است



سعید جلیلی,قالیباف,علی اکبر ولایتی,رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی,اصولگرایان,کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری

اصولگرایان بر روی جلیلی اجماع نمی کنند: نظرات او احمدی نژادی است/رقابت بین اصولگرایان خواهد بود/ ولایتی در تهران جایگاه قالیباف را ندارد اما...

پس از حذف غافلگیرکننده ی آیت الله هاشمی رفسنجانی از نقشه ی کاندیداهای ریاست جمهوری، منابع از تلاش اصولگرایان برای اجماع بر روی کاندیدایی هستند تا بتواند اشتباهاتی که احمدی نژاد مرتکب شده را تصحیح کند.

الحیات نوشت: پس از حذف غافلگیرکننده ی آیت الله هاشمی رفسنجانی از نقشه ی کاندیداهای ریاست جمهوری، منابع از تلاش اصولگرایان برای اجماع بر روی کاندیدایی هستند تا بتواند اشتباهاتی که احمدی نژاد مرتکب شده را تصحیح کند.

جریان اصولگریایی بین حمایت از سه کاندیدا مردد است: ولایتی، قالیباف و حدادعادل.

این منابع ، اجماع اصولگرایان بر روی جلیلی را رد کردند، چراکه تجربه کافی در امور اجرایی را نداشته و همچنین او عقاید منحصر به فرد و متفاوتی نسبت به احمدی نژاد در سیاست خارجی و امور داخلی ندارد.

منابع نزدیک به ستاد علی اکبر ولایتی به الحیات گفتند، ممکن است ولایتی نسبت به قالیباف از حمایت کمتری در تهران برخوردار باشد اما در باقی شهرها و از سوی علمای مذهبی و تجار مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

این منابع معتقدند، رقابت در انتخابات آتی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان نخواهد بود بلکه بین اصولگرایان حقیقی و اصولگرایان اصلاح طلب خواهد بود./انتخاب

 

 

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ احمدی نژادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

الحیات: مشایی ستادش را در اختیار جلیلی قرار داد/ احمدی نژاد ثانی کیست؟



مشایی,ستاد مشایی,احمدی نژاد,سعید جلیلی

مشایی ستادش را در اختیار جلیلی قرار داد/ احمدی نژاد ثانی کیست؟/ چه افراد مهمی خواستار کاندیداتوری هاشمی شده بودند؟

تندروها در ایران به دنبال پیروزی سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری هستند. از سوی دیگر، منابع خبری می گویند که مشایی مشاور ارشد محمود احمدی نژاد و کاندیدای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری تمامی ستاد انتخاباتی خود را به جلیلی داده است.

الحیات نوشت: اصولگرایان در اجماع بر روی یک کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری ناکام ماندند. در همین حال، مصباح یزدی از کاندیداتوری سعید جلیلی پشتیبانی کرد.

این روزنامه در خصوص دیدار مهم روز گذشته اعضای ائتلاف 1+2 با آیت الله مهدوی کنی می نویسد: در این جلسه فرد خاصی به عنوان گزینه نهایی مشخص نشد. با این حال، این موضوع به قالیباف و ولایتی فرصت مبارزه با دیگر کاندیداها را خواهد داد

از سوی دیگر، منابع خبری می گویند که مشایی مشاور ارشد محمود احمدی نژاد و کاندیدای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری تمامی ستاد انتخاباتی خود را به جلیلی داده است.

الحیات از جلیلی به عنوان یک کاندیدای "تندرو" نام برده و نوشته است: این تندروها در ایران به دنبال پیروزی سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

به نوشته این روزنامه، جلیلی به عبارتی احمدی نژاد ثانی است، اما تحلیلگران معتقدند، استفاده از رئیس جمهور فعلی ایران در مبارازت انتخاباتی جلیلی، اقدامی منفی محسوب می شود، چراکه انتقادات از او رو به افزایش است.

چه کسانی خواستار کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی شده بودند؟

هاشمی رفسنجانی,رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی,انتخابات ریاست جمهوری

الحیات در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: شخصیت های برجسته از جمله، هاشمی شاهرودی، عسگراولادی، علی لاریجانی مهدوی کنی ضمن دیدار با هاشمی از او خواسته بودند که کاندیدا شود.

پس از عدم احراز صلاحیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد هاشمی، برادر هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که اصلاح طلبان در این انتخابات از هیچ نامزدی حمایت نمی کنند./انتخاب