اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

الاکلنگ طلای جهانی و سکه ایرانی/طلا گران می شود یا ارزان؟



قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت طلا و سکه

در حالی که روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی ادامه دارد، بهای طلا و سکه در بازار داخلی همچنان در حال صعود است.

با آغاز معاملات بازارجهانی طلا در هفته کاری جدید، قیمت هر اونس طلا 8 دلار و 10 سنت دیگر پایین آمد و به 1746 دلار و 20 سنت رسید.

این در شرایطی است که 11 روز پیش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1790 دلار بود. بدین ترتیب در این مدت هر اونس طلا 43 دلار و 80 سنت از ارزش خود را از دست داده و به پایین ترین حد در یک ماه گذشته رسیده است.

 قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت طلا و سکه

  نمودار طلا

بازار جهانی طلا در انتظار اقدام بانک مرکزی اروپا برای خرید اوراق قرضه دولت است اما تاکنون این بانک در این زمینه وعده داده است و هیچ اقدامی نکرده است. بر این اساس کارشناسان معتقدند که در کوتاه مدت قیمت هر اونس طلا در حدود 1750 دلار نوسان خواهد کرد.

با این وجود، کارشناسان بانک انگلیسی بارکلیز پیش بینی کرده اند که میانگین بهای جهانی طلا در سال 2013 میلادی به 1860 دلار خواهد رسید.

همچنین سایت تخصصی طلا(کیتکو) نوشت:بسیاری از تحلیلگران اقتصادی براین باورند بهای طلا سال جاری را با سطح 2000 دلار به پایان خواهد رساند اما در این میان مخالفانی وجود دارند که معتقدند قیمت این فلز زرد به 1600 دلار کاهش خواهد یافت.

نگرانیهای بین المللی نسبت به رشد اقتصادی جهان، اونس طلا را در حالت بلاتکلیفی قرار داده است.

با این وجود در بازار داخلی، قیمت هر گرم طلای 18 عیار بار دیگر از 135 هزارتومان فراتر رفته است. همچنین قیمت هر قطعه تمام سکه نیز دوباره به قیمت یک میلیون و 370 هزارتومان بازگشته و در برخی معاملات یک میلیون و 410 هزارتومان هم گزارش شده است.

لذا با وجود کاهش قیمت جهانی طلا، طی 11 روز گذشته بازار داخلی طلا و سکه افت قیمت محسوسی را تجربه نکرده و شاهد نوسان صعودی قیمت بوده است.

کارشناسان علت این امر را حرکت بازار طلا و سکه برای تطابق قیمت ها با نرخ آزاد  دلار می دانند. چرا که در معاملات محدود امروز هر دلار آمریکا حدود 3500 تومان معامله شده است.... / شاخص آنلاین


ویدیو مرتبط :
خوانندگی اقای رفو گران و رقص پیرمرد بعد بردن سکه طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین تحولات بازار طلا و ارز/ سکه ارزان و دلار گران شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آخرین تحولات بازار، از کاهش قیمت سکه و افزایش نرخ دلار حکایت دارد.

قیمت سکه 5500 تومان و نرخ دلار 10 تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار تهران 983 هزار تومان، نیم‌سکه 498 هزار تومان، ربع سکه 268 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 184 هزار تومان است.

از سوی دیگر، قیمت هر گرم طلای 18عیار با کاهش 710 تومانی مواجه شد. به این ترتیب، هر گرم طلای 18عیار 99 هزار و 960 تومان قیمت پیدا کرد و به کمتر از 100 هزار تومان نسبت به روز گذشته رسید. هر مثقال طلا نیز 433 هزار و 500 تومان است.

کاهش قیمت طلا در بازار داخلی در شرایطی است که قیمت اونس جهانی طلا نیز نزولی بوده است؛ به طوری که هم‌اکنون 1209 دلار قیمت دارد.

از سوی دیگر، در بازار ارز شاهد افزایش 10 تومانی قیمت دلار و کاهش 12 تومانی قیمت پوند بودیم.

در حال حاضر هر دلار آمریکا 3477 تومان، یورو 3889 تومان، پوند 5028 تومان، درهم امارات 955 تومان، لیر ترکیه 1208 تومان و یوان چین 1208 تومان است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

 

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین