اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اقدامات جدید ایران برای دور زدن تحریم‌های نفتی



موضع ایران در قبال سرنگونی هواپیمای ترکیه، سفر خاورمیانه ای ولادیمیر پوتین، نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا، اقدامات ایران در دور زدن تحریم نفتی اتحادیه اروپا و بازداشت چهار تبعه ژاپن در ایران به جرمم قاچاق مواد مخدر، از جمله مهمترین اخبار امروز رسانه های جهان درباره ایران است.

دو روز پس از سرنگونی هواپیمای ترکیه توسط سوریه، بحث از ابعاد و نتایج این ماجرا همچنان مطرح است. روزنامه «تودی زمان» امروز در مطلبی با اشاره به موضع ایران نسبت به این واقعه، نوشته علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران از دو طرف خواسته تا در این موضوع از خود شکیبایی نشان دهند. در این مطلب همچنین اشاره شده که نشانه‌ها حاکی از آن است که نه سوریه و نه ترکیه، هیچ یک خواهان تقابل نظامی نیستند.

 

تحریم‌های نفتی , اخبار سیاسی

 

با این حال، همین روزنامه در مطلب دیگری به بیان دیدگاه یکی از کارشناسان مسائل استراتژیک ترکیه در این رابطه پرداخته است. «محمد صیف الدین ارول»، رئیس مرکز مطالعات امنیتی و استراتژیک آنکارا بر این باور است که سرنگونی هواپیمای ترکیه یک اقدام یکجانبه نبوده است. وی مدعی شده در این ماجرا، کشورهای بسیاری از جمله روسیه، چین، ایران و عراق در طرف سوریه و در نقطه مقابل ترکیه قرار داشته‌اند.

سایت نشریه «فوربس» با اشاره به سفر خاورمیانه‌ای پوتین که قرار است از امروز آغاز شود، نوشته از جمله مباحث موردنظر پوتین در این سفر، می‌‌توان به مسأله فلسطین و اسرائیل، ناآرامی‌های سوریه و برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد. پوتین در سفر دو روزه خود از اسرائیل و اردن دیدار خواهد کرد. «یوری یوشاکف»، دستیار پوتین در این رابطه گفته انجام این سفر، نشان دهنده اهمیت خاورمیانه در اولویت‌های سیاست خارجی روسیه است.

«عرب نیوز»، مطلبی را درباره نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا منتشر کرده است. به نوشته این پایگاه خبری، در این نشست که امروز در لوکزامبورگ و در سطح وزیران برگزار می‌شود، موضوعاتی از جمله بحران سوریه و برنامه هسته‌ای ایران نیز مورد بحث قرار می‌گیرد. ریاست این نشست را سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به طور مشترک بر عهده خواهند داشت.

 

تحریم‌های نفتی , اخبار سیاسی

 

روزنامه «دیلی استار» لبنان به جدیدترین سیاست‌های ایران برای دور زدن تحریم‌های نفتی غرب پرداخته و نوشته در این راستا، ایران نام بسیاری از کشتی‌های نفتکش خود را به نام‌های انگلیسی تغییر داده و پرچم آن ها را نیز عوض کرده است. بدین منظور، برای نمونه، نام نفتکش «نسا» به Truth و «سیما» به Blossom تغییر پیدا کرده است؛ افزون بر این، پرچم کشورهای قبرس و مالت که پیش از این مورد استفاده ایران قرار می‌گرفت، به دلیل تحت فشار بودن این دو کشور برداشته شده و جای خود را به پرچم «جزایر تووالو» (کشوری در اقیانوس آرام) و تانزانیا داده است.

 

تحریم‌های نفتی , اخبار سیاسی

 

در پایان، روزنامه «ژاپن تودی» به دستگیری چهار تبعه این کشور در ایران به جرم قاچاق مواد مخدر اشاره کرده است. روز گذشته، سرتیپ علی مویدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران گفته بود در سه ماه گذشته، چهار ژاپنی به جرم مذکور در ایران بازداشت شده‌اند. این روزنامه نوشته سفارت ژاپن در ایران در حال پیگیری این موضوع است..../تابناک


ویدیو مرتبط :
دور زدن تحریم یاهو بر علیه ایران در فایرفاکس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۶۱۹ میلیون دلار جریمه به خاطر دور زدن تحریم‌های ایران!



۶۱۹ میلیون دلار جریمه به خاطر دور زدن تحریم‌های ایران!

سیروس ونس دادستان نیویورک در توضیحی در این رابطه گفت که بانک هلندی "Internationale Nederlanden Groep" از راه‌های غیرقانونی تحریم‌های مالی آمریکا در قبال ایران و کوبا را زیر پا گذاشته و مبادلات میلیاردی با این دو کشور انجام داده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 انتخاب  : دادگاه نیویورک ، بانک هلندی "ING" را به جریمه ای سنگین محکوم کرد.

 به گفته دادگاه، این بانک هلندی به خاطر زیرپا گذاشتن مقررات تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران وضع کرده، به پرداخت جریمه‌‌ای سنگین محکوم کرد. این بانک به تبادل مالی غیرقانونی اذعان کرده است.

سیروس ونس دادستان نیویورک در توضیحی در این رابطه گفت که بانک هلندی "Internationale Nederlanden Groep" از راه‌های غیرقانونی تحریم‌های مالی آمریکا در قبال ایران و کوبا را زیر پا گذاشته و مبادلات میلیاردی با این دو کشور انجام داده است.

او اضافه کرد که موسسه مالی "ING" پای بسیاری بانک‌های دیگر را نیز در این مبادلات به میان کشیده است: «این بانک به شکل پنهانی میلیاردها دلار را به نفع طرف‌های ایرانی و کوبایی در سیستم بانکی ‌آمریکا رد و بدل کرده است.»

دادستان نیویورک تاکید کرد «ما باید با مسئولیت و شفافیت در سیستم بانکی بین‌المللی خود عمل کنیم. هرزمان که این مقررات عمدا زیر پا گذاشته شوند، پای دادگاه به میان می‌آید.»

بنا بر آن چه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده، بانک "ING" اطلاعات مربوط به هزاران مورد انتقالات مالی با ایران و کوبا را از بین برده است.

این بانک متهم است که دست به اقدامات غیرقانونی متعدد در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۷ زده است. به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا "ING" حدود یک میلیارد و ششصد میلیون دلار را برخلاف تحریم‌های وضع شده به ایران و کوبا نقل و انتقال داده است.

بانک "ING" سال ۱۹۹۱ از ادغام موسسه بیمه و مالی هلندی بوجود آمد و مرکز آن در شهر آمستردام است.

این بانک که از جمله ۲۹ بانک بزرگ دنیا به شمار می‌رود، در سال ۲۰۰۷ در فهرست "فوربس" در میان نه موسسه مالی با بالاترین سرمایه در جهان قرار گرفت.

با این حال "ING" با شروع بحران مالی در سال ۲۰۰۸ با رقمی معادل ۱۰ میلیارد یورو از دولت حمایت شد.

این بانک گفته است که درآمد سه ماهه اول سال خود را هزینه پرداخت این جریمه می‌کند.

جریمه ۶۱۹ میلیون دلاری بطور مساوی میان دولت فدرال آمریکا و دولت ایالت نیویورک تقسیم می‌شود./انتخاب