اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افق فرهنگ و هنر در سال 93


علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو در پیامی اظهار امیدواری کرد که اهالی فرهنگ و هنر در سال جدید در افق تازه ای تنفس کنند.

خبرگزاری ایرنا: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام وزیر ارشاد به شرح ذیل است:

سلام بر بهاران

بهار، فصل شکوفایی، فصل خیزش و رویش دوباره، فصل تحول و تدبر و فصل سبز پرکشیدن با بال های عشق وامید است که نوروز، این یادگار دیرینه نیاکان فرهنگ پرورمان در طلیعه آن می درخشد. وقتی بهار می آید پیک نغمه خوانی اش در همه سراها شنیده می شود. مهرها می شکفد و کین ها از یاد می رود. تقارن نوروز با آغاز فصل تحول در طبیعت، شکوه و بزرگی آن را دوصد چندان کرده است. در فصل بهار، در تحولی شگرف و استثنایی، سراسر گستره وسیع سرزمین ایران، زیبا و با صفاست. ایران، جهانی است در یک مرز؛ سرزمینی چهار فصل که اقلیم های گوناگون را در پهنای خاک پاک خویش جای داده است و خرمی و خجستگی را یکجا به مردمانش هدیه می کند و این موهبتی است از آن ایرانیان تا خداوند را از بابت این همه لطف و عنایت سپاس گویند.

امسال نیز چون هر سال طبیعت متحول و حال ها دگرگون می شود، نوروز از راه می رسد و عشق و امید دوباره متولد می شود اما سوگی دیرینه در دل ها می نشیند. امسال بهار را با عطر گل های یاس با رایحه زهرای اطهر آغاز می کنیم و نوروزمان را با آموزه های فاطمی گرامی می داریم. امسال هنگام دعا بر سفره هفت سین با یاد آن بانوی آسمانی می خوانیم یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه.

در ادامه این پیام یادآوری شده است: امسال با سر دادن زمزمه یا مقلب القلوب و الابصار قلب هایمان آکنده از نور امید می شود و وقتی می خوانیم یامدبر اللیل و النهار از آنکه با تدبیر راهمان را انتخاب کرده ایم خشنودیم و با ذکر یا محول الحول و الاحوال از اینکه حالمان رو به بهبود است شادمانیم و وقتی می خوانیم حول حالنا الی احسن الحال از اینکه دعاهایمان بر سفره هفت سین سال های گذشته مستجاب شد شکر گزاریم.

امسال ازاینکه فرهنگ وهنر و صاحبان اصلی آن یعنی پدیدآورندگان و هنرمندان در افق تازه ای تنفس می کنند بسیار شادمانیم. فرهنگ و هنر در سالی که گذشت با فراز و فرود های بسیار همراه بود اما مهم تر از همه بارقه امیدی است که در دل پدیدآورندگان این مرز و بوم نقش بست و احساس آرامش و امنیت را به میان اهالی فرهنگ و هنر بازگرداند. پروردگار را از بابت استجابت دعاهایمان شاکریم.

بهار این تحفه و تحول الهی و نوروز، این یادگار دیرینه نیاکان فرهنگ پرورمان را به همه مردم ایران، تبریک می گویم. باشد که همواره در پناه عنایات فاطمی پیروز و موفق باشید.


ویدیو مرتبط :
درگذستگان فرهنگ و هنر در سال 1392

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 اتفاق جنجالی ورزشی تلویزیون در سال 93


تلویزیون ایران در حوزه برنامه های ورزشی، سال بسیار پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت.