اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افغانستان ؛ قندوز سقوط کرد/ پرچم طالبان بر فراز ساختمان‌های دولتی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

با تشدید نبرد بین نیروهای افغان و شبه‌نظامیان، گفته می‌شود آخرین مقام دولتی افغانستان از شهر قندوز خارج شده و اعضای طالبان این شهر را تقریبا به طور کامل اشغال کرد‌ه‌اند.


صدها شبه‌نظامی طالبان به شهر قندوز در شمال افغانستان حمله کرده و بخش‌های بزرگی از آن را تصرف کرده‌اند.

اعضای طالبان می‌گویند، ساختمان ولایت را تصرف کرده‌اند و حالا به طرف فرودگاه شهر پیشروی می‌کنند. این بزرگ‌ترین پیشروی طالبان در ۱۴ سال گذشته است. آن‌ها همچنین با حمله به زندان قندوز صدها زندانی را فراری دادند که بینشان اعضای طالبان هم بودند.

خبرگزاری بخدی گزارش داد، افراد طالبان بخش‌هایی از شهر قندوز شامل چند اداره دولتی را به تصرف خود درآورده‌اند.

مقامات افغانستان تایید کرده‌اند که شهر قندوز در شمال‌شرق افغانستان به دست طالبان افتاده است.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که عملیات نیروهای نیروهای امنیتی افغان برای بازپس‌گیری این شهر جریان دارد.

عبدالودود واحدی، سخنگوی والی قندوز در گفت‌وگو با خبرگزاری بخدی پیشروی طالبان در بخش های شهر را تایید کرد اما در مورد این که کدام ادارات دولتی در کنترل مهاجمان درآمده است چیزی نگفت.

وحیدی گفت، اعضای طالبان پس از این که صبح امروز از شهر عقب رانده شدند، پس از نیم‌روز دوباره از چندین نقطه حمله کرده و وارد شهر شدند.

وی تصریح کرد، به دلیل این که جنگ در داخل شهر قندوز جریان دارد در مورد تلفات نمی‌توان چیزی گفت. همزمان او تایید کرده ارتباط با بخش‌های شهر قطع شده است.

در همین حال، غلام ربانی، عضو شورای ولایتی قندوز می‌گوید که اعضای طالبان بیشتر مناطق شهر قندوز را تصرف کرده‌اند.

ربانی به خبرگزاری بخدی گفت: اکثر مناطق شهر در کنترل طالبان است؛ از جمله ساختمان شورای ولایتی، ساختمان‌های امنیتی، زندان و مقر ولایت. طالبان در این مناطق پرچم‌های سفید خود را بر فراز ساختمان‌ها نصب کرده است.

از سوی دیگر،‌ گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، شهر قندوز به تصرف افراد این گروه درآمده است. این گروه مدعی شد، نیروهای دولتی پس از چند ساعت درگیری منطقه را ترک کردند.

در همین حال، برخی از تصاویر منتشر شده از داخل شهر قندوز نشان می‌دهد که اعضای طالبان با اسلحه در داخل شهر گشت‌زنی می کنند.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان از اعزام نیروی تازه‌نفس به شهر قندوز خبر داده است.

 اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
طالبان قندوز افغانستان را تصرف کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال در انگلیس بر سر نصب پرچم فلسطین بر فراز ساختمان شهرداری لندن




اخبار بین الملل - جنجال در انگلیس بر سر نصب پرچم فلسطین بر فراز ساختمان شهرداری لندن

یکی از ساکنان لندن در این خصوص گفت:« ما از این اقدام (نصب پرچم) حمایت می کنیم. ما دیدیم که پرچم را آنجا نصب کرده بودند. باید بر دولت انگلیس فشار وارد شود تا حملات به غزه متوقف شود.»

 

اخبار,نصب پرچم فلسطین بر فراز ساختمان شهرداری لندن

 

نصب پرچم فلسطین بر فراز ساختمان شهرداری لندن جنجال آفرین شد.

به گزارش تیک، بر فراز یکی از ساختمانهای دولتی در لندن ، پرچم فلسطین نصب شد. اما عده ای این پرچم را شبانه برداشتند. شهردار لندن از برداشته شدن این پرچم انتقاد کرده و آن را اقدامی خرابکارانه توصیف کرده است. این پرچم بر فراز ساختمان ناحیه شرقی شهرداری لندن نصب شده بود تا با مردم غزه اعلام همبستگی شود. طرفداران اسرائیل در انگلیس از این اقدام انتقاد کرده بوده و آن را غیرمسئولانه توصیف کرده و گفته بودند این کار به روابط لندن و تل آویو ضربه می زند.

یکی از ساکنان لندن در این خصوص گفت:« ما از این اقدام (نصب پرچم) حمایت می کنیم. ما دیدیم که پرچم را آنجا نصب کرده بودند. باید بر دولت انگلیس فشار وارد شود تا حملات به غزه متوقف شود.»
یک خانم انگلیسی نیز گفت:« فلسطینی ها حق دارند کشور خودشان را داشته باشند. اقدامات اسرائیل بسیار تهوع آور است.»

یک شهروند انگلیسی نیز گفت:« این اقدام بسیار جنجالی است زیرا ممکن است عده ای آن را به منزله شروع دعوا تفسیر کنند.»

لفتور رحمان شهردار بخش شرقی لندن در این خصوص گفته است.. برخی می گویند برافراشته شدن پرچم فلسطین بر فراز ساختمان شهرداری به منزله جانبداری از یکی از طرفها است اما تصمیم من برای این کار به منظور اعلام همبستگی با غیرنظامیان فلسطینی است و من در این زمینه با سازمان ملل متحد هم عقیده هستم که غیرنظامیان به گونه ای غیرمنصفانه و خارج از تناسب ، هدف حملات قرار گرفته اند. گاهی مواقع لازم است سیاستمداران درمقابل بی عدالتی ها و آلام مردم موضع بگیرند و این همان کاری است که من انجام داده ام.»

به هرحال، فعلا این پرچم از فراز ساختمان مذکور برداشته شده است. باید منتظر ماند و دید که آیا این کار در دیگر بخشهای لندن نیز تکرار خواهد شد یا خیر.
اخبار سیاست بین الملل - تیک