اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای ماجرای 292 کیلوگرم طلایی که "ضراب" بخار کرد



خبار,رضا ضراب,پرونده رضا ضراب

اخبار بین الملل  - روزنامه "آیدین لیق" ترکیه مطرح کرد

افشای ماجرای 292 کیلوگرم طلایی که "ضراب" بخار کرد

طبق اسناد به دست آمده این شائبه مطرح شده که 292 کیلوگرم از 1.5 تن طلای انتقال به ترکیه توسط "ضراب" ظرف مدت 15 روز ناپدید شده است

گروه جهان تدبیر: "رضا ضراب" بازرگان ایرانی بار دیگر در صدر اخبار ترکیه قرار گرفت. این بار نیز موضوع مربوط به ماجرای رسوایی ارتکاب ارتشا و فساد مالی در تاریخ 17 دسامبر بوده است. طبق اسناد به دست آمده این شائبه مطرح شده که 292 کیلوگرم از 1.5 تن طلای انتقال به ترکیه توسط "ضراب" ظرف مدت 15 روز ناپدید شده است.

به گزارش "تدبیر"، روزنامه "آدین لیق" ترکیه با انتشار خبر مرتبط با ناپدید شدن این حجم طلا از آن تحت عنوان "رضا ضراب 292 کیلوگرم طلا را بخار کرد" به پیگیری این موضوع توسط نمایندگان احزاب اپوزیسیون ترکیه پرداخته و در این باره می نویسد:"جزئیات موضوع ناپدید شدن مقداری از طلای انتقال یافته توسط "رضا ضراب" بازرگان ایرانی به ترکیه از سوی "اوموت اوران" نماینده پارلمانی حزب "جمهوری خلق" جریان اصلی اپوزیسیون ترکیه در پارلمان آن کشور مطرح شده است. این نماینده پارلمانی موضوع را از "حیاتی یازیجی" وزیر تجارت ترکیه به عنوان پرسش مطرح کرده است."

این روزنامه ترکی در ادامه می افزاید:"اوران" به این موضوع اشاره کرده که یک فروند هواپیما اجاره شده "تی سی- ای بی کی کی زد یو 755" توسط "بابک زنجانی" بازرگان ایرانی الاصل از غنا به سمت فرودگاه آتاتورک در حرکت بوده و در تاریخ 1 ژانویه 2013 در ساعت 06:40 دقیقه در آن فرودگاه به زمین نشسته است.

این نماینده پارلمان ترکیه در ادامه افزوده است:"کارکنان هواپیما گزارش داده اند که هواپیمای مذکور حامل 1500 کیلوگرم طلا بوده است با این حال هیچ گونه گزارش مکتوبی درباره آن به طور رسمی ارائه نشده است."

این نماینده در ادامه از وزیر تجارت ترکیه خواسته تا جزئیات مربوط به ورود 1.5 تن طلا به ترکیه را توضیح دهد. او در ادامه اظهار داشته که نتایج تحقیقات شرکت هواپیمایی که حامل طلا بوده وزن کلی طلاها وارد شده به ترکیه را 1283 کیلوگرم تخمین زده در حالی که پیش تر از ورود 1500 کیلوگرم طلا به ترکیه سخن به میان آمده بود. این نماینده خواسترا پاسخگویی مقام های دولتی ترکیه در این باره شده است. نماینده حزب "جمهوری خلق" پرسش خود را در این قالب مطرح کرده است:"آیا ممکن است که طلاها در فاصله 1-15 ژانویه سال 2013 میلادی بخار شده باشند؟ چه اتفاقی برای 292 کیلوگرم طلا افتاده است؟"

اخبار بین الملل - تدبیر

 


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شب طلایی کشتی آزاد ایران/ رضا یزدانی، قهرمان 96 کیلوگرم جهان شد



اخبار ورزشی,قهرمانی رضا یزدانی در مسابقات جام جهانی کشتی

شب طلایی کشتی آزاد ایران/ رضا یزدانی، قهرمان 96 کیلوگرم جهان شد

رضا یزدانی قهرمان وزن 96 کیلوگرم کشتی آزاد جهان شد تا از سه مدال طلای روز اول مسابقات جهانی، دو مدال طلا نصیب ایران شود.

به گزارش ایسنا، فینال وزن 96 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در بوداپست، نبرد دو قهرمان اخیر جهان بود. یک طرف میدان رضا یزدانی قهرمان سال 2011 جهان ایستاده بود و در طرف دیگر ختاگ گازیموف قهرمان سال 2010 جهان از آذربایجان قرار داشت.

در سه دقیقه اول گازیموف یزدانی را در خاک نشاند و دو امتیاز گرفت اما یزدانی در دقیقه دوم از پای راست حریف از زیرهای همیشگی اش گرفت و نتیجه را 2 بر 2 کرد. یزدانی در ادامه برای کنده کشی اقدام کرد که بی نتیجه بود. سه دقیقه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

در سه دقیقه دوم یزدانی روی سر و دست حریف کار کرد و در دقیقه پنجم سرانجام گازیموف را از نفس انداخت و به پشتش رفت تا دو امتیاز بگیرد و قهرمان جهان شود. /ایسنا