اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای زوایای پنهان ۲ پرونده جنایی در جلسه بازپرسی!



افشای زوایای پنهان ۲ پرونده جنایی در جلسه بازپرسی

متهمان ۲پرونده جنایی که طی دو روز گذشته در مشهد دستگیر شده اند، صبح روز گذشته در اولین جلسه بازپرسی زوایای پنهان پرونده را افشا کردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جسدی در چاه

۳متهم اولین پرونده جنایی که ۲ مرد و یک زن بودند، صبح روز گذشته در مقابل قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد) قرار گرفتند تا جزئیات جنایت هولناک خود را تشریح کنند. متهمان این پرونده که چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند به ناچار لب به اعتراف گشودند و راز مرگ راننده پیکان را برملا کردند. آنان گفتند: شب حادثه راننده پیکان را به یک منزل مسکونی کشاندیم و به خاطر اختلافات مالی بر سر مسائل خاصی که بین ما به وجود آمده بود، دست و پای او را بستیم و پس از آن که چند ضربه چاقو به نقاط مختلف بدنش وارد کردیم تعداد زیادی دستمال کاغذی را در دهانش فرو بردیم تا این که خفه شد. پس از آن نیز جسد راننده را داخل پیکان خودش گذاشتیم و در مسیر مشهد - گلبهار به داخل چاهی انداختیم.

متهمان این پرونده که به موادمخدر نیز اعتیاد دارند در ادامه اعترافات خود، از فرد دیگری هم نام بردند که در این جنایت نقش داشته است، بنابراین به دستور مقام قضایی، تلاش کارآگاهان برای دستگیری این متهم نیز آغاز شد و ۳ متهم به جنایت با صدور قرار قانونی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند تا تحقیقات بیشتری در این باره انجام شود.

گزارش خراسان حاکی است: چندی قبل خودروی پیکانی که بدون صاحب در نقطه ای از شهر رها شده بود مورد بررسی پلیس قرار گرفت و با توجه به این که بوی تعفن داخل آن انتشار یافته و چند لکه خون نیز کشف شده بود احتمال وقوع جنایت قوت گرفت و کارآگاهان پلیس آگاهی با نظارت مستقیم قاضی ویژه قتل عمد موفق شدند آخرین افرادی را که با راننده پیکان تماس داشته اند شناسایی و دستگیر کنند. این افراد قبل از آن که جسدی کشف شود به جنایت اعتراف کردند و اظهار داشتند جسد را داخل چاهی انداخته اند. عصر سه شنبه گذشته، کارآگاهان با کمک ماموران آتش نشانی جسد راننده را از داخل چاه بیرون آوردند.

مقتول میانجی نزاع بود

دومین پرونده جنایی که متهمان آن زوایای پنهان پرونده را افشا کردند، مربوط به قتل نوجوان ۱۷ساله افغانی بود که جسد وی عصر یکشنبه گذشته کنار دیوار باغی در شهرک شهیدرجایی مشهد کشف شد. این نوجوان با وارد آمدن ضربه چاقو به ناحیه گردن دچار خونریزی شده و قبل از رسیدن ماموران اورژانس جان خود را از دست داده بود.

گزارش خراسان حاکی است: با پی گیری های ماموران تجسس کلانتری شهیدهاشمی نژاد که با همکاری بسیجیان منطقه انجام شد، ۳ متهم در ارتباط با این پرونده جنایی شناسایی و دستگیر شدند. «ج» اولین نفری که در این پرونده دستگیر شد به ماموران انتظامی گفت: آن روز من و یکی از دوستانم به نام «الف» با یکدیگر درگیر شدیم که ناگهان «الف» با چاقو به من حمله کرد اما ضربه او به گردن «احمد» خورد که برای میانجیگری بین ما قرار گرفته بود و خون از گردن او فواره زد. ما او را تا کنار خیابان، آوردیم و به اورژانس هم زنگ زدیم اما وقتی ماموران اورژانس آمدند مرگ او را تایید کردند. در پی اظهارات این جوان، ماموران تجسس با دستور سرهنگ عباس نیا (رئیس کلانتری شهیدرجایی) عملیات دستگیری «الف» را آغاز کردند و موفق شدند او را در منزل مسکونی اش که در همان نزدیکی محل جنایت بود، دستگیر کنند.

این نوجوان ۱۷ساله نیز در بازجویی ها به ارتکاب جنایت اعتراف کرد. متهمان این پرونده روز گذشته در حضور قاضی شاکر، اعترافات خود را تکرار کردند این در حالی بود که متهم به قتل در پاسخ به سوال مقام قضایی که آلت قتاله را چه کرده، گفت: آن را به یکی از دوستانم سپردم تا مخفی کند بنابراین قاضی ویژه قتل عمد دستور دستگیری متهم سوم این پرونده و کشف آلت قتاله را نیز صادر کرد که ماموران تجسس ظهر روز گذشته با همکاری متهم موفق شدند آلت قتاله را از زیر خاک های اطراف محل جنایت کشف کنند. گزارش خراسان حاکی است: متهم دیگر این پرونده نیز دستگیر شد و تحقیقات در این باره ادامه یافت./خراسان

 


ویدیو مرتبط :
افشای زوایای پنهان ترور دانشمندان هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای راز قدیمی‌ترین پرونده جنایی اینترپل با DNA



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

افشای راز قدیمی‌ترین پرونده جنایی اینترپل با DNA

گروه شوک: بار دیگر آزمایش DNA، پرده از راز قتل یک دختر کانادایی که حدود 40 سال پیش کشته شده بود برداشت و قاتل او شناسایی شد. این دختر 16 ساله به نام کالین مک‌میلن به شکل مرموزی در 40 سال پیش ربوده و کشته شده بود. پلیس امریکا توانسته با انحام آزمایشات DNA «بابی جک فاولد» را قاتل کالین معرفی کند. 

او شخصی بوده که کالین 16 ساله را در بریتیش کلمبیا هنگامی که از خانه دوستش خارج می‌شد ربوده و به قتل رسانده است.کالین یکی از 18 زنی است که طی دهه‌های گذشته به شکل مرموزی به قتل رسیده‌اند و پلیس این افشاگری‌ها به کمک DNA را یکی از قدیمی‌ترین‌ها در تاریخ اینترپل خوانده است.

بر اساس گزارش پلیس؛ بابی جک فاولد در سال 2006 میلادی در زندان مرده و پلیس او را در رابطه با مرگ 8 زن در این منطقه مجرم دانسته است.پلیس بریتیش کلمبیا، کانادا، در سال 1996 فاولد را به جرم آدم‌ربایی، و تجاوز و آزار و شکنجه زنان در منطقه اورگان دستگیر کرده بود که دادگاه او را به حبس ابد محکوم کرد و او در سن 66 سالگی بر اثر ابتلا به سرطان ریه در زندان مرد.فاولد تنها 16 سال را تا هنگام مرگ در زندان گذرانده بود.

در این رابطه پلیس کانادا گفته تحقیقات خود را از سال 2007 درباره قتل 13 زن و دختر آغاز کرده بود که همگی در یک مسیر متصل به بزرگراه بریتیش ربوده و کشته شده‌اند. ضمناً 5 زن جوان هم در این مسیر ناپدید شده‌اند که تاکنون اثری از آنها به دست نیامده است.

این جنایات در پرده اسرار باقی مانده بود که سرانجام آزمایشات DNA نشان داد فاولد، 8 تن از این زنان را در بزرگراه بریتیش ربوده و کشته است.گروهبان پلیس وین کلاری، در این باره در کنفرانس مطبوعاتی گفت: یک قاتل برای تمامی پرونده‌های بریتیش کلمبیا وجود ندارد. این بزرگراه قاتلین دیگری نیز داشته و ما هنوز در حال بررسی شواهد هستیم. اما بدون شک فاولد قاتل8 زن و دختر در این جاده پر هیاهو بوده است./ایران