اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای توطئه در حادثه 11سپتامبر بعد از 9 سال



 

 

افشای توطئه در حادثه 11سپتامبر بعد از 9 سال

 

شبكه تلویزیونی بی.بی.سی در گزارشی به وجود توطئه در فرو ریختن ساختمان شماره 7 مركز تجاری در محله منهتن نیویورك در حادثه یازده سپتامبر كه می تواند نتیجه یك انفجار از پیش طراحی شده باشد،پرداخت.

رییس جمهوری اسلامی ایران مهرماه سال جاری در سخنانی روشنگرانه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با كالبد شكافی حملات 11سپتامبر و طرح سوالاتی منطقی درخصوص ابهامات این حادثه، بخش هایی از دولت آمریكا را در وقوع این حادثه دخیل دانست و پیشنهاد كرد كه سازمان ملل متحد با تشكیل یك گروه حقیقت یاب مستقل، زوایایی پنهان و تاریك این حادثه را برای مردم جهان روشن كند.

سخنان آقای محمود احمدی نژاد در جمع سران و مقامات كشورهای جهان در مقر سازمان ملل متحد بازتاب گسترده ای داشت و بلافاصله در صدر اخبار رسانه های معتبر جهانی قرار گرفت.

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا،'ریچارد گیژ' آرشیتكت و از مهندسان گروه حقیقت یاب یازده سپتامبر موسوم به AE 9/11 truth در این گزارش افشاگرانه، اظهارات شبه انگیز 'لری سیلوراستین' یكی از ملاكین بزرگ نیویورك را پایه توطئه فرو ریختن این برج تجاری در مجاورت برج های دوقلو دانست.

براساس این گزارش،سیلور استین در یك مكالمه ضبط شده پیش از فرو ریختن برج 7 مركز تجاری منهتن خطاب به فرمانده ماموران آتش نشان نیویورك،از جمله '(آنرا) بكشید پایین' Pull it استفاده كرده است.

سیلور استین بارها در توجیه این گفته خود،اظهار داشته بود كه منظور وی بیرون كشیدن ماموران آتش نشان از منطقه برج 7 بوده است.

ریچارد گیژ به بی.بی.سی گفت: احساس من این است كه سیلور استین به نحوی در این ماجرا دست داشته است زیرا وقتی كه او این جمله را بر زبان راند، در اطراف منطقه برج 7 هیچ مامور آتش نشانی حضور نداشت.

سیلور استین بین سال های 1970 تا 1980 بسیاری از دفاتر و ساختمان های مهم در محله منهتن و 'میدتون' را خریداری كرده بود.

به گزارش بی.بی. سی؛ برج 7 مركز تجاری منهتن سومین سازه فلزی بود كه روز 11سپتامبر 2001 و چند ساعت پس از برج های دوقلو فرو ریخت،عجیب آنكه سایر املاكی كه در تملك سیلوراستین نبودند، سالم ماندند.

سیلور استین تا امروز وجود هرگونه توطئه در پشت ماجرای فرو ریختن این آسمان خراش 47طبقه را ردكرده است.

این درحالی است كه 'دنیل نیگرو' رییس اداره آتش نشانی نیویورك،بین سال های 2001 تا 2002، درمورد تخلیه اطراف برج 7 گفت كه ساعت سه بعدازظهر،پس از فرو ریختن دو برج اصلی منطقه تجاری می بایست تصمیم مهمی برای تخلیه محل حادثه گرفته می شد.

وی افزود: به رغم آنكه هنوز امكان آن می رفت كه برخی در زیر آوراها به كمك نیاز داشته باشند از ماموران خواسته شد تا منطقه اطراف برج شماره 7 مركز تجاری را تخلیه كنند.

نیگرو هرگونه دریافت دستور از سوی سیلور استین در این زمینه را رد كرد و گفت ما نیاز به گرفتن دستور از مالك ساختمان نداریم چراكه خود راسا اقدام می كنیم، وی هرگونه توطئه در این زمینه را رد كرد. این درحالی بود كه برج شماره 7، ساعت 17:21 به وقت محلی درخود فرو ریخت و به تلی از خاك مبدل شد.

ریچارد گیژ از گروه حقیقت یاب فاجعه یازده سپتامبر در ادامه این گزارش گفت با نگاه كردن به تصاویر ویدیویی و نحوه فرو ریختن این آسمانخراش متوجه می شویم كه این ساختمان، بدون لغزش از بالا به پایین، در خود فرو می رود.

وی چنین فرو ریختنی را طبیعی ندانست و خاطرنشان كرد كه در ریزش ساختمان با چنین ارتفاعی قطعا بخشی هایی از آن به اطراف فرو می ریزد.

گزارش بی.بی.سی به این نكته اشاره دارد كه برج 7 مركز تجاری در 47 طبقه،و هر طبقه وسعتی بزرگی یك زمین فوتبال را دارد، و از لحاظ فنی دارای 81 ستون است كه 57 ستون در اطراف و 24ستون در میان این ساختمان قرار دارد.

ریچارد گیژ گفت برای آنكه این ساختمان بدین شكل فرو ریزد نیاز است تا تمامی این ستون ها كنار گذارده شوند و در نتیجه باید گفت كه آتش سوزی قادر به از بین بردن این ستون ها نبوده است.

گیژ به تخریب انفجاری كنترل شده در این ساختمان باور دارد.

تصاویر این فیلم به 'دانیل ژونكو' Daniel Jowenko متخصص تخریب های انفجاری كه 27 سال سابقه در این زمینه دارد، نشان داده شد.

وی در همان ابتدا با دیدن تصاویر فرو ریختن ساختمان،آنرا ناشی از یك انفجار تخریبی خواند و افزود كه یك گروه از متخصصان برای تخریب آن به كار گرفته شده اند و هنگامی كه متوجه زمان و مكان حادثه شد، متحیر ماند.

این درحالی است كه 'مارك لوییزواكس' Mark Loizeaux مدیر شركت 'كنترل دمولیشن' Controlled Demolition كه سالهای زیادی در زمینه تخریب های انفجاری ساختمان های بزرگ تجربه كاری دارد، فرو ریختن برج شماره 7 مركز تجاری بر اثر یك انفجار تخریبی را رد كرد.

وی با رد هرگونه توطئه در فروریختن این برج،گفت: برای از بین بردن چنین سازه ای ماه ها زمان نیاز است و كاری است كه نمی توان دور از چشم و پنهانی انجام داد و نیاز به كیلومترها كابل كشی و نصب مواد انفجاری در پایه های ستون ها دارد.

لوییزواكس كه سه روز پس از فرو ریختن برج های دوقلوی مركز تجاری از سوی دفتر مدیریت فوریت های اضطراری آمریكا به منطقه صفر فراخوانده شده بود به پیدا نشدن هرگونه كابل و بست های انفجاری كه برای چنین امری لازم است، اشاره كرد. اما نگفت كه چه دلیلی وجود داشته كه این تخریب باید همزمان با حادثه 11سپتامبر انجام شده باشد.

واكس همچنین به نحوه شكسته شدن شیشه ساختمان های مجاور برج های دوقلو كه به اعتقاد وی بر اثر فرو ریختن ساختمان صورت گرفته و نه بر اثر انفجار،اشاره كرد.

بی.بی.سی در این میان به شنیده شدن صدای ضبط شده انفجار پس از فرو ریختن برج های دوقلو و پیش از فرو ریختن برج شماره 7 اشاره كرد.

این شبكه خبری به تخریب كامل و بخشی از 10 واحد بزرگ تجاری اشاره كرد و سوخته شدن شدید بسیاری از خودورهای واقع در این منطقه را بعنوان سند این ماجرا به تصویر كشید.

در ادامه این گزارش ریچارد گیژ، لوییزواكس را بخشی از توطئه فرو ریختن این برج دانست و گفت، كه این فرد یكی از پیمانكارهای طرف قرار داد با دولت فدرال آمریكا است و وی هرگز صحبتی از وجود چنین توطئه ای به میان نخواهد آورد چرا كه در آن صورت مشتریان گردن كلفتی را از دست خواهد داد.

از سویی دیگر پرفسور 'استیون جونز' از ایالت یوتا آمریكا عقیده دیگری درمورد نظریه انفجار در منطقه تجاری نیویورك كه منجر به فرو ریختن این آسمان خراش ها شد، عنوان كرده است.

به گفته بی.بی.سی، نظریه جنجالی وی حتی به بركناری اش از سمت استادی فیزیك دانشگاه 'بریگهام یانگ' در سال 2006 میلادی انجامید.

پرفسور جونز از وجود شواهدی در بكارگیری نوعی از انفجار در این ساختمان ها خبر می دهد.

وی گفت خاكستر و گردو غبار ناشی از هر تخریبی،به مانند یك 'دی.ان.ای'، علت حادثه را در خود دارد.

جونز به بی.بی.سی گفت نتیجه تحقیقاتی كه وی بر روی خرده های آهن ذوب شده بر اثر انفجار تركیب احتراقی آلومینیوم با اكسیدآهن انجام داده و با خرده آهن های ذوب شده در محل برج های دوقلو مشاهده كرده، یكسان بوده است.

بر طبق نظریه پرفسور جونز برای انجام چنین احتراقی به درجه حرارت فوق العاده بالایی نیاز بوده است.

در عكس برداری هوایی برفراز مركز تجاری منهتن توسط یك فروند هواپیمای متعلق به سازمان فضایی آمریكا،(ناسا) كه چند روز پس از واقعه یازده سپتامبر انجام شد، نشانه هایی از درجه حرارت بالا در این منطقه مشاهده و ثبت شد كه این موضوع نظریه جونز را ثابت می كند.

در محل فرو ریختن برج 7 مركز تجاری، ناسا درجه حرارتی معادل 727 درجه سیلسیوس را ثبت و ضبط كرد.

در بخش دیگری از گزارش بی.بی.سی به موضوع دستكاری شدن اسناد و مدارك پوشش خبری توسط همین شبكه كه وجود توطئه در این زمینه را قوت می بخشد، پرداخته شد.

در روز حادثه،ارتباط زنده استودیو بی.بی.سی با 'ژان استندلی' خبرنگار اعزامی این شبكه خبری به نیویورك به طرز مرموزی قطع شد.

درهمین حال خبری از بی.بی.سی دراین مورد مخابره شدكه بی بی سی را به یك رسانه دروغگو در پوشش خبری واقعه یازده سپتامبر مبدل ساخت.

'ریچارد پورتر' رییس اخبار جهانی بی.بی.سی به شبكه خود گفت در پی تحقیقاتی كه در آن ساعات پر التهاب پوشش خبری به عمل آمد،متوجه خوانده شدن خبری اشتباه به نقل از خبرگزاری رویترز شدیم.

خبرگزاری رویترز به نقل از یك خبرنگار محلی گزارش كرده بود كه یكی از ساختمان های مركز تجاری، TWC-7 فرو ریخته است،در حالیكه ساختمان مورد اشاره درست در پشت سر خبرنگار اعزامی بی.بی.سی،(ژان استندلی) بوضوح قابل مشاهده بود.

پورتر به بی.بی.سی گفت پس از آنكه متوجه پا برجا بودن این ساختمان شدیم،خبر حذف شد.

نكته دیگر در ابهامات موجود در ماجرای فرو ریختن برج 7 مركز تجاری منهتن ناپدید شدن فیلم اصلی بی بی سی مربوط به پوشش خبری واقعه یازده سپتامبر بود.

گزارش این شبكه خبری حاكی است كه این فیلم به اشتباه به جای قرار گرفتن در قفسه ردیف سال 2001 در ردیف های قفسه سال 2002 قرار داده شده بود.

در ادامه گزارش، بی بی سی به سراغ ژان استندلی خبرنگار زنی كه ارتباط تصویری پوشش زنده خبری او با این شبكه قطع شد، رفت.

وی كه بین سال های 1989 الی 2007میلادی با بی.بی.سی همكاری داشته است تحت فشار، اطلاعات اندكی ارائه كرد.

استندلی گفت در زمان وقوع این حادثه دسترسی به محل دشوار بوده و اطلاعات چندانی را نمی شد كسب كرد، وی توجیه این قضیه كه فرو ریختن برج 7 مركز تجاری، یك توطئه است را پنداری اشتباه خواند.

بی.بی.سی در پایان این گزارش افزود: با گذشت سال ها از وقوع حادثه 11 سپتامبر، بسیاری از دولت ها و سرویس های امنیتی خارجی و همچنین افراد پلیس و ماموران آتش نشان و حتی رسانه های داخلی در آمریكا به این حادثه بدگمان شده اند و دروغ بودن و وجود توطئه ای در پس ماجرای یازده سپتامبر بیشتر تقویت می شود.

به رغم همه این ابهامات و اظهارات ضد و نقیض، در 21ماه اوت سال 2008 میلادی موسسه استاندارد ملی و فن آوری آمریكا گزارش نتیجه تحقیقات درمورد فروریختن برج شماره 7 مركز تجاری منهتن را منتشر ساخت.

در این گزارش آمده است،فرو ریختن این برج یك راز نبوده و به دلیل آتش سوزی كه حاصل از نبود ذخیره آب كافی برای ماشین های آب پاش و خارج بودن از توان ماموران آتش نشان در مهار آتش،فرو ریخته و انفجاری در كار نبوده است...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
توطئه وسناروی صهیونیسمی 11سپتامبر برجهای دوقلو طرحی برای تسلط برمسلمانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای راز قتل پدر پس از 9 سال/ پسر جنایتکار پای چوبه دار



افشای راز قتل پدر پس از 9 سال/ پسر جنایتکار پای چوبه دار

پسر جوان که پس از قتل پدرش جسد او را در باغچه خانه دفن کرده بود، با تائید حکم اعدامش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

حوادث - به گزارش  مهر، شهریور ماه سال 81 زنی با  مراجعه به کلانتری نازی آباد از ناپدید شدن همسرش به نام حسین خبر داد. در ادامه تحقیقات برای شناسایی سرنوشت حسین آغاز اما به نتیجه نرسید. 9 سال پس از این ماجرا یکی از پسران حسین با مراجعه به اداره آگاهی مدعی شد پدرشان از سوی برادر کوچکتر خود به نام امیر به قتل رسیده است با این ادعا امیر دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد.

او در ابتدا منکر قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: پدرم مرد بد اخلاقی بود و مدام ما را با کابل کتک می زد. دو روز قبل از این حادثه او با من دعوا کرد و من را از خانه بیرون انداخت. زمانی که برای برداشتن لباسهایم به خانه بازگشتم با او روبرو شده و با هم درگیر شدیم. من هم در یک لحظه با چاقو ضربه ای به سینه اش زدم که باعث مرگش شد. بعد از قتل جسد را در باغچه خانه دفن کردم.

یک سال پس از جنایت متوجه شدم مادرم قصد دارد خانه را بفروشد به همین خاطر یکروز که کسی درخانه نبود بقایای  جسد را از باغچه خارج کرده و داخل یکی ار قنات های تهران انداختم.  با این اعترافات ماموران راهی قنات مورد نظر شده و بعد از جستجوهای گسترده موفق شدند بخشی از بقایای جسد را کشف کنند.

در ادامه پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در  جلسه محاکمه که به ریاست قاضی نورالله عزیرمحمدی برگزار شد فرزندان مقتول رضایت خود را اعلام کردند اما مادر مقتول درخواست قصاص کرد. متهم نیز پس از حضور در جایگاه گفت: پدرم سیمهای رنگی داشت و به خاطر هر اشتباه ما را با یک رنگ می زد.

روز حادثه نیز نمی خواستم او را بکشم اما در یک لحظه با هم درگیرشدیم.  وقتی به خودم آمدن چاقو را در سینه پدرم فرو کرده بودم.

پس از آخرین دفاعیت متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و پسر 28 ساله را به قصاص محکوم کردند.

با اعتراض متهم به حکم مجازاتش پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص پسر جنایتکار را تائید کردند./مهر