اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای اقدامات خلاف قانون نماینده‌ها از زبان پیرموذن



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,پیرموذن

افشای اقدامات خلاف قانون نماینده‌ها از زبان پیرموذن
ازحق معلمان كاستند و به صداوسیما افزودند!

مجلس‌نهم از نوادر دوران انقلاب است! البته نه از لحاظ كارایی و فعالیت برای منافع ملی و حل مشكلات مردم، بلكه برای هزینه‌هایی كه در زمینه بازی‌های جناحی و مخالفت با دولت‌روحانی بر كشور تحمیل كرد. نمایندگانی كه به خوبی می‌توانستند، از فرصت موجود به نفع كشور و تصویب قوانین مفید استفاده كنند، دایم در حال گاوبندی‌های سیاسی بودند.

برای اطلاع از اوضاع امروز بهارستان به سراغ كمالدین‌ پیرموذن، از نمایندگان هم‌فكر با اصلاح‌طلبان و از اعضای فراكسیون رهروان رفتیم. او معتقد است این روزها جریانی در مجلس با اقدامات مختلف قصد دارد، انتقام رای مردم تهران را به لیست امید بگیرند. پیرموذن می‌گوید: طرح اخیر مجلس برای تعطیلی جدید در تاریخ هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) خلاف قانون است! گفت‌وگوی ما را با این نماینده‌ مجلس در ادامه پی‌می‌گیریم:


 دلیل شما برای مخالفت با تصویب لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور و به ویژه ماده الحاقی 38 (مربوط به تعطیلی هشتم ربیع‌الاول) چه بود؟
امسال از جانب رهبرمعظم انقلاب با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل نامگذاری شده‌است به طور حتم این تصمیم‌گیری بی دلیل نبود و باید همه‌ امكانات، تفكر و انرژی كشور،مردم و مسئولان را به‌كار گیریم تا به رشد اقتصادی مناسب برسیم.

 

چرا كه در دوران دولت پیشین به دلیل سوءمدیریت‌هایی كه صورت گرفت، با معضلات فراوانی روبه‌رو شدیم. از سوی دیگر، آن دولت با اقدامات نا مناسب در عرصه مقابله با آلودگی‌هوا و تصمیماتی در زمینه نظام آموزشی كشور تعطیلی‌های بی موردی را به ما تحمیل كرد و این درحالی بود كه یكی از راهكارهای توسعه ایران اسلامی، افزایش بهروری بود. امروزه اقدام دولت قبل در حال پیگیری از طریق برخی مقدس‌نماهای كاتولیك تر از پاپ صورت می‌گیرد و ما شاهد آن هستیم كه بر خلاف گفتار رهبرمعظم انقلاب كه تاكید دارند مشكلات اقتصادی را حل كنیم، این جریان اقداماتی را در دستور كار خود قرار دادند و انجام می‌دهند كه در برابر دولت سد ایجاد كرده و آن را به چالش بكشند و این تصویب الحاقیه اخیر نیز در همین راستاست.


 چه كسانی پشت تصویب این الحاقیه بودند؟
این موضوع را جریان پایداری مطرح و پیگیری كرد و سبب شد تا من و آقایان توكلی وكاتب نیز اخطار و تذكر دهیم كه این تصویب بر خلاف اصل 75 است ولی كسی به تذكر‌ها گوش نداد و تصویب شد.


 نظر دولت در این زمینه‌ چه بود؟
نماینده دولت موافق این تصویب نبود و حتی با این اقدام مخالفت نیز كرد ولی  كسی به آن توجه نكرد.


 با این مشكلات چرا تصویب شد؟
این اقدام برای كشور هزینه مالی دارد و كسی به آن توجه نمی‌كند و متاسفانه امروز شاهد آن هستیم كه در تصمیم‌گیری‌ها به ندرت به قانون اساسی استناد می‌شود.


 در زمان تصویب طرح آقای ابوترابی حضورداشتند، آیا ایشان اعتراضی به این بی‌قانونی نداشتند؟
خیر ایشان نه تنها مخالفتی نكرد بلكه موافق این الحاقیه بود و معتقد بود، در كشورهای دیگر هفته‌ای دو روز تعطیلی دارند و ما از آنها نیز كمتر تعطیلی داریم!كسانی كه خود را ذوب در ولایت می دانند وآنهایی كه اگر با حضرت حجت(عج) ارتباط دارند از محضر ایشان بپرسند كه با این اقدامات موافق هستند یا خیر، بدون شك ایشان نیز معتقدند كه بالابردن بهروری در جامعه اسلامی و كم‌كردن فاصله‌های طبقاتی را باید در نظر بگیریم.نباید به گونه ای نشان دهیم كه اسلام دین  نشاطی و بی‌كاری است و ما بایددر خانه  بنشینیم.


 مسئول اصلی تصویب این طرح چه كسی ‌بود؟
سالك، رئیس‌كمیسون فرهنگی در این زمینه‌تلاش می‌كرد.


 چرا اصلاح‌طلبان مجلس اعتراض نكردند!؟
در همین راستا از آقای تاجگردون پرسیدم شما چرا در این زمینه‌اعتراض نكردید، كه وی تشریح كرد چند تن از مجتهدین قم این موضوع تعطیلی را به رئیس‌مجلس گفته اند و وی نیز تاكید كرده‌‌است كه تصویب شود!


 نامه‌دیگری نیز در زمینه حمایت از طرح‌های ناجا در مجلس‌به امضا رسید، ماجرای این نامه چه بود؟
بانی‌این اقدام، طاهری، نماینده گرگان بود كه برای امضا گرفتن دوبار به سراغ من نیزآمد ولی به دلیل آنكه این طرح حقوق شهروندی را زیر سوال می‌برد، امضا نكردم. به نظر من این اقدام در راستای انتقام از مردم تهران است كه چرا به لیست یاران دولت رای دادند!


  چرا اوضاع این روزهای مجلس اینگونه است؟
متاسفانه در این روزهای پایانی مجلس برخی به جای آنكه به دنبال حل مشكلات زندگی مردم در خانه‌ملت باشند، به دنبال بازی‌های سیاسی و اقداماتی از این قبیل هستند. برای مثال این روزها كه هفته معلم است، امثال آقای سالك كه مسئول فرهنگی‌ كشور هستند، در قبال مشكلات جامعه آموزش‌و پرورش، اقدامی انجام نمی‌دهند و ما شاهد آن هستیم كه با پیگری همین نماینده(سالك) و جریان تندرو مجلس یك درصد سرجمع اعتبارات دستگاه‌ها ونهادها به ویژه همین آموزش و پرورش را كه بودجه ندارد حقوق معلمان وكارمندان خودرا پرداخت كند، در اختیار صداوسیما قرار دادند. هفته گذشته مصوبات خلاف منافع ملی كم نداشتیم و امیدوارم این مجلس زودتربه آخر برسد تا این مصوبات برگرفته از جناح‌بازی‌‌های سیاسی تمام شود!

 

 اخبار اجتماعی  -  قانون


ویدیو مرتبط :
شاهکار پیرموذن نماینده مردم شهر اردبیل در مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس: مجازات حبس برای وازکتومی خلاف شرع و قانون است



اخبار,اخبار سیاسی ,مجازات حبس برای وازکتومی

 

اخبار سیاسی - نماینده مجلس: مجازات حبس برای وازکتومی خلاف شرع و قانون است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر قرار باشد قانونی آزاد افراد را که مغایر با شرع و قانونی است سلب کند این قانون خود مخالف شرع و قانون خواهد بود.

میرهادی قره سیدرومیانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصویب کلیات طرح افزایش باروری در روز گذشته در صحن علنی مجلس گفت: همه باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را با توجه به افق دید ایشان و به خصوص تاکید بر بحث افزایش جمعیت مد نظر داشته باشند، اما قانون‌گذاری شرایط مخصوص به خود را دارد.

وی ادامه داد: یک سری حقوق به نام حقوق تمتعی وجود دارد که به طور مثال نمی‌شود افراد را از نظر قانونی و شرعی اجبار کرد که ازدواج کنند و در شرع و مکتب اسلامی وجود ندارد که کسی از چنین موضوعی منع شده باشد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی خاطر نشان کرد:‌ بنابراین اگر قرار باشد آزادی افراد که مغایرتی با شرع و قانون ندارد سلب شود قطعا مخالف قانون و شرع است. بنابراین تصویب چنین مواد و لوایحی نیز هر چند در نگاه بعضی‌ها موجب افزایش جمعیت شود، اما خلاف قانون اساسی و دین است. و قطعا مورد ایراد شورای نگهبان قرار می‌گیرد.

قره سید رومیانی در پایان اظهار کرد‌: تصویب کلیات این طرح در صحن علنی به این معناست که نمایندگان در کل موافق این طرح هستند، اما شاید برخی مواد آن و حتی کل مواد دارای ایراد باشد که این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تغییر پیدا می‌کند؛ بنابراین این طرح قطعا تعدیل خواهد شد. 

اخبار سیاسی - ایسنا