اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشاگری درباره سرگذشت «ابوبکر بغدادی»


مدارک محرمانه ای که ارتش آمریکا اخیراً فاش کرد ، نشان می دهد که نیروهای آمریکایی ابوبکر بغدادی سرکرده داعش را در شهر فلوجه استان الانبار عراق هنگام رفتن به خانه دوستش بازداشت کرده بودند.

پایگاه خبری شبکه العالم: مدارک محرمانه ای که ارتش آمریکا اخیراً فاش کرد ، نشان می دهد که نیروهای آمریکایی ابوبکر بغدادی سرکرده داعش را در شهر فلوجه استان الانبار عراق هنگام رفتن به خانه دوستش بازداشت کرده بودند.

روزنامه "بیزینس اینسایدر" چاپ آمریکا در گزارشی اعلام کرد : مدارک جدیدی که ارتش آمریکا مهر محرمانه اش را شکسته است ، حاوی جزئیاتی درباره "عواد ابراهیم سامرایی" معروف به ابوبکر بغدادی است و نشان می دهد که سرکرده داعش چه زمانی در یکی از بازداشتگاه های آمریکا به سر می برد .

این روزنامه آمریکایی نوشت: طبق این مدارک ؛ بغدادی روز 4 فوریه 2008 در فلوجه بازداشت شد، و در زندان های متعددی از جمله بوکا و اردوگاه افعی حبس گردید و سرانجام ژانویه همان سال آزاد شد.

بیزینس اینسایدر خاطرنشان کرد: بغدادی هنگامی که به دیدن دوستش نصیف نعمان نصیف در فلوجه می رفت، بازداشت شد و قبلاً تصمیمی برای بازداشت وی اتخاذ نشده بود .

پرونده بازداشت بغدادی نشان می دهد که وی به عنوان یک شهروند عادی بازداشت شده بود؛ زیرا هنگام بازداشت نَه مسلح بود و نَه عضو هیچ سازمان خارجی و فقط به علل امنیتی بازداشت شد و در پرونده اش محل تولد وی فلوجه و عمرش 43 سال ثبت گردید ولی زمان تولدش ذکر نشده است .

القاعده روز 16 مه 2010 ابوبکر بغدادی را به عنوان جانشین ابوعمر بغدادی سرکرده سابق شاخه خود در عراق منصوب کرده بود .

دولت عراق روز 19 آوریل 2010 اعلام کرد که ابوعمر بغدادی و معاونش ابوحمزه المهاجر(ابوایوب المصری) در حمله هوایی ارتش به منطقه الثرثار استان صلاح الدین به هلاکت رسیدند.


ویدیو مرتبط :
زنده یا مرده ابوبکر بغدادی-آخرین اخباره ابوخره بغدادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل "ابوبکر بغدادی" با موافقت اوباما



اخبار,اخباربین الملل,رئیس جمهور آمریکا

 

 اخبار بین الملل - پنتاگون: قتل "ابوبکر بغدادی" بدون موافقت اوباما غیرممکن است

مقامات پنتاگون در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» اعلام کرده‌اند که بدون موافقت مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا امکان هدف قرار دادن سرکرده تکفیری‌های داعش در عراق وجود ندارد.

مقامات آگاه پنتاگون در ‌گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» اعلام کردند که انجام هرگونه حمله هوایی با هواپیماهای بدون سرنشین برای کشتن «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه داعش نیازمند موافقت شخص «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکاست.

این منابع تاکید کردند: بدون موافقت اوباما نمی‌توان چنین حمله‌ای انجام داد. تصمیم در این‌باره به فرماندهان نظامی یا مسئولان عملیاتی آمریکا ربطی ندارد.

بر اساس این گزارش، پنتاگون در حال تهیه یک لایحه است که می‌توان پیشنهاد این حمله را در آن به اوباما داد.

از سوی دیگر طی چند روز گذشته گزارش‌های متعددی از ارتباط و همکاری بغدادی با سیا منتشر شده است.

این در حالی است که برای کسی که اطلاعاتی که به دستگیری بغدادی منجر شود را ارائه دهد، ده میلیون دلار پاداش تعیین شده است.
 اخبار بین الملل  -  فارس