اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش 700 میلیارد تومانی درآمد مخابرات


به گفته‌ی عضو هیأت مدیره مخابرات ایران، از محل مصوبه جدید واگذاری امکانات مخابراتی و پیشنهاد افزایش هزینه ثبت نام تلفن ثابت به ۲۵۰ هزار تومان و افزایش آبونمان، در مجموع پیش بینی می‌شود درآمد سالانه مخابرات ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

فارس: به گفته‌ی عضو هیأت مدیره مخابرات ایران، از محل مصوبه جدید واگذاری امکانات مخابراتی و پیشنهاد افزایش هزینه ثبت نام تلفن ثابت به ۲۵۰ هزار تومان و افزایش آبونمان، در مجموع پیش بینی می‌شود درآمد سالانه مخابرات ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

لطیف وصلی با اشاره به پیشنهاد جدید مخابرات برای تغییر تعرفه تلفن ثابت، گفت: «این افزایش در دو بخش هزینه ثبت نام به ۲۵۰ هزار تومان رسید و افزایش آبونمان در ۴ سطح با ثبات تعرفه مکالمات بوده است. پیش بینی می‌شود با این تغییر سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان به درآمد مخابرات اضافه شود.»

درآمد سالانه مخابرات ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد

این عضو هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: «همچنین افزایش درآمد سالانه ۱۰۰ میلیارد تومانی نیز از محل مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات برای واگذاری امکانات مخابرات به اپراتورها پیش بینی می‌شود.»

وی همچنین اعلام کرد که بازار تلفن ثابت کشش مشترکان جدید را دارد؛ علاوه بر این در الحاقیه‌ای که سازمان تنظیم مقررات رادیویی به پروانه شرکت مخابرات ایران افزوده، دایری سالانه ۵۰۰ هزار مشترک جدید تلفن ثابت تکلیف شده است.

به گفته‌ی وصلی، علاوه بر این هم اکنون ۶ میلیون خط تلفن ثابت بدون کارکرد در کشور وجود دارد که باوجود سرمایه گذاری مخابرات برای دایری این خطوط، اما درآمدی از آنها ندارد. بر اساس گزارش وی، افزایش هزینه آبونمان شاید باعث شود مشترکانی که از خطوط خود استفاده نمی‌کنند آنها را به مخابرات بازگردانند.


ویدیو مرتبط :
اعتبار بنزین سهمیه ای 700 تومانی تا پایان آبان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 114 هزار تومانی درآمد هر ایرانی از محل یارانه نقدی



افزایش 114 هزار تومانی درآمد هر ایرانی از محل یارانه نقدی

با مصوبه امروز کمیسیون تلفیق و در صورت تصویب نهایی در صحن علنی مجلس، درآمد هر ایرانی از محل یارانه نقدی امسال حدود 114 هزار تومان افزایش می‌یابد.

آفتاب: دولت در اقدامی ناگهانی و در بامداد ششم فروردین ماه 28 هزار تومان مابه‌التفاوت فاز اول و دوم هدفمندی یارانه‌ها را به ازای هر ایرانی به حساب سرپرست خانوار واریز کرد اما اعلام نکرد که این اعتبار چند ماهه خواهد بود.

 

پیشنهاد اولیه دولت برای اعتبار هدفمندی یارانه‌ها در مجلس 135 هزار میلیارد تومان بود که این پیشنهاد با مخالفت شدید نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق مواجه شد.

اعضای کمیسیون تلفیق این موضوع را چندین بار مورد بررسی قرار دادند و در نهایت صبح امروز اعتبار 66 هزار میلیارد تومانی را برای هدفمندی یارانه‌ها تصویب کردند که سهم اعتبار یارانه نقدی از این میزان، 48 هزار میلیارد تومان می‌شود.

 

برهمین اساس، درصورت تصویب این اعتبار در صحن علنی، اعتبار یارانه نقدی امسال نسبت به سال 90 ( 40 هزار میلیارد تومان) معادل 8 هزار میلیارد تومان افزایش نشان می‌دهد.

اگر سهم حدود 70 میلیون ایرانی ( درصورت حذف 5 میلیون اقشار مرفه از دریافت یارانه فاز دوم ) از 8 هزار میلیارد تومان را محاسبه کنیم، سهم هر ایرانی در سال از این رقم حدود 114 هزار تومان و حدود 9 هزار و 500 تومان در ماه می‌شود.

 

با توجه به اینکه دو ماه از سال گذشته است، برهمین اساس چندین سناریو پیش رو است. اگر دولت از خرداد ماه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند، یارانه ماهانه هر ایرانی در فاز دوم 11 هزار و 400 تومان خواهد بود که در مجموع ( با احتساب یارانه فاز اول) یارانه هر فرد 56 هزار و 900 تومان در ماه خواهد بود.

 

اگر فاز دوم از تیرماه اجرا شود، یارانه ماهانه هر فرد با 12 هزار و 600 تومان افزایش از 45 هزار و 500 تومان فعلی به 58 هزار و 100 تومان می‌رسد.

به گزارش مهر،برهمین اساس، میزان افزایش یارانه نقدی با اجرای فاز دوم هدفمندی بستگی به زمان اجرای آن توسط دولت خواهد داشت./آفتاب