اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش 31 درصدی واردات بنزین



اخبار,اخبار اقتصادی,بنرین

سال گذشته حدود ۲۵.۴ میلیارد لیتر بنزین مصرف شد که ارزش آن حدود ۱۵ میلیارد دلار بود؛ همچنین ارزش ورادات این فرآورده نفتی با ۳۱ درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن حدود یک میلیارد دلار بود.

در سال گذشته حدود 25.4 میلیارد لیتر بنزین مصرف شده که ارزش دلاری آن حدود 15.2 میلیارد دلار بوده است؛ متوسط مصرف بنزین در سال 1393 حدود 69.6 میلیون لیتر در روز بود که از این رقم 66 میلیون لیتر آن شامل بنزین معمولی و یورو4 و 3.6 میلیون لیتر آن بنزین سوپر می‌شود.

طبق آمار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مصرف بنزین از سال 91 روند صعودی داشته است که همین امر موجب افزایش واردت این فرآوده نفتی شده است؛ بنابراین ضروری است جهت جلوگیری از واردات بیشتر تمامی مساعی ممکن جهت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر پالایشگاه ستاره خلیج فارس به کار گرفته شود.

در بین ماه‌های سال بیشترین مصرف مربوط به شهریور ماه با روزانه 75.4 میلیون لیتر و کمترین مصرف مربوط به تیرماه با روزانه 65.6 میلیون لیتر بوده است، همچنین از بین روزهای سال بیشترین مصرف مربوط به 28 اسفند با مصرف 103.4 میلیون لیتر بوده است.

در بین استان‌های کشور بیشترین مصرف بنزین مربوط به استا‌ن‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب با مصرف روزانه 13.9 میلیون، 5.1 میلیون و 4.8 میلیون لیتر بوده است.

در سال 1393 واردات بنزین با هدف افزایش اکتان بنزین تولید کشور به سطح 1.7 میلیارد لیتر، معادل روزانه 4.7 میلیون لیتر بود که نسبت به سال گذشته حدود 31 درصد افزایش داشته است.

 

ارزش بنزین وارد شده به کشور در سال مورد نظر یک میلیارد دلار است. از کل میزان واردات بنزین روزانه 50 هزار لیتر از بنادر شمالی و باقی از بنادر جنوبی وارد کشور شده است.

اخبار اقتصادی - تسنیم


ویدیو مرتبط :
افزایش 35 درصدی واردات از آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 29 درصدی واردات خودرو





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رئیس گمرك خبر داد:

افزایش 29 درصدی واردات خودرو

رییس كل گمرك ایران از افزایش 29 درصدی واردات خودروهای سواری در پنج ماهه امسال خبر داد.

عباس معمارنژاد گفت: در پنج ماه نخست امسال 15 هزار و 756 دستگاه خودرو سواری به ارزش 341 میلیون دلار وارد كشور شد كه این رقم از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 29 درصدی را نشان می‌دهد.

او همچنین با اشاره به تشكیل 10 هزار و 527 پرونده قاچاق در گمرك‌های كشور طی پنج ماهه امسال گفت: این رقم نسبت به سال قبل كاهش 14 درصدی را نشان می دهد.

رییس كل گمرك همچنین با بیان این‌كه آیین نامه قانون امور گمركی تا پایان مهر ماه امسال به تصویب دولت می‌رسد، گفت: تمام كالاها بر اساس قانون هم اكنون با نرخ ارز 1226 تومان عرضه می‌شوند./ایسنا

قیمت انواع خودرو در بازار ایران