اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش 18.2 درصدی اجاره‌بها/ مسکن حداکثر متری 9 میلیون تومان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مرکز آمار ایران اعلام کرد:

افزایش 18.2 درصدی اجاره‌بها/ مسکن حداکثر متری 9 میلیون تومان

مرکز آمار ایران از افزایش 18.2 درصدی اجاره بها در پاییز 90 نسبت به سال 89 خبر داد و اعلام کرد: در پاییز سال گذشته حداکثر قیمت خرید و فروش هر مترمربع کلنگی بیش از 7 میلیون تومان و زیربنای مسکونی 9 میلیون تومان بوده است.

مرکز آمار ایران متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 21 میلیون و 681 هزار ریال اعلام کرد که نسبت به فصل قبل 10.2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 32.5 درصد افزایش داشته است. همچنین حداکثر قیمت فروش یک مترمربع زمین کلنگی 7 میلیون و 391 هزار ریال بوده است.

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 21 میلیون و 477 هزار ریال بوده که نسبت به فصل قبل 3.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 16.5 درصد افزایش داشته است. براین اساس، حداکثر قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی در پاییز سال گذشته حدود 9 میلیون تومان بوده است.

در این گزارش آمده است: متوسط اجاره ماهانه به علاوه 3 درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 119 هزار و 44 ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 8.2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 18.2 درصد افزایش را نشان می دهد.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، حداقل مبلغ اجاره به اضافه 3 درصد ودیعه به ازای هر مترمربع حداقل 9 هزار و 583 ریال و حداکثر 448 هزار و 529 ریال بوده است./مهر


ویدیو مرتبط :
روایت بانک مرکزی از گرانتر شدن 19 درصدی اجاره مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش ۶۰ درصدی اجاره بها با افزایش نقدینگی مسکن



افزایش ۶۰ درصدی اجاره بها با افزایش نقدینگی مسکن

باشگاه خبرنگاران : عضو هیئت مدیره كانون سراسری انبوه سازان گفت: با سرازیر شدن نقدینگی ها به سمت بازار مسكن شاهد افزایش 60 درصدی اجاره بها خواهیم بود.

حسن محتشم  با بیان اینكه ساخت واحدهای مسكونی ویژه در تهران آثار روانی مثبت در بازار اجاره بها دارد گفت: ساخت این واحدها تا سال آینده در شهر پردیس از میزان اجاره در منطقه شرق تهران می كاهد.

وی ادامه داد: ساخت مترو و تكمیل واحدها در پردیس و پرند در كاهش قیمت اجاره و خرید مسكن نقش موثری دارد.

محتشم با اشاره به اینكه اجرای فاز دوم قانون هدفمند كردن یارانه موجب افزایش قیمت اجاره و رهن در تهران می شود افزود: بخش عمده ای از اقتصاد كشور در بخش مسكن قرار دارد و همین امر موجب افزایش قیمت خرید، اجاره و رهن در كشور شده است.

عضو هیئت مدیره كانون سراسری انبوه سازان در ادامه تصریح كرد: در سال گذشته اجاره بها و رهن سه بار افزایش قیمت را تجربه كرده اند افزود: با كاهش قیمت ارز و سكه و سرازیر شدن نقدینگی ها به سمت بازار مسكن، افزایش قیمت بیش از نرخ تورم را تجربه خواهیم كرد.

محتشم خاطرنشان كرد: با سرازیر شدن نقدینگی ها به سمت بازار مسكن افزایش قیمت مسكن به بیش از 60 درصد می رسد./باشگاه خبرنگاران