اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش 15 درصدی مالیات اصناف



 

 

قاسم نوده فراهانی اظهار داشت: مالیات سال 89 نسبت به سال ماقبل آن 15 درصد افزایش به اضافه نمونه‌گیری خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤال فارس كه منظور شما از نمونه‌گیری چیست، گفت: بر اساس تبصره 5 ماده 100 قانون وزارت اقتصاد می‌شود در برخی نقاط كشور و یا برخی مراكز استان‌ها عملكرد مالیاتی اصناف را از اختیارات تفویض كند. بر این اساس 96 درصد مالیات مشمولین بند «ج» با احتساب 15 درصد افزایش نسبت به سال ماقبل تعیین و 4 درصد آن توسط سازمان امور مالیاتی تعیین می‌شود و در هنگام نمونه‌گیری می‌توان نظر رئیس اتحادیه‌ها را بگیرند.

رئیس شورای اصناف كشور با تأكید بر اینكه از امروز تا 31 تیر ماه كلیه اصناف باید اظهارنامه‌های خود را تحویل دهند اظهار داشت: در خصوص مشمولین بند «ج» اگر از اظهارنامه‌های الكترونیكی استفاده شود 30 درصد به صورت نقد پرداخت و مابقی در 6 قسط و در 6 ماه پرداخت می‌شود و اگر اظهارنامه‌ها الكترونیكی نباشد 40 درصد به صورت نقد و مابقی در 6 قسط و 6 ماه پرداخت می‌شود.

فراهانی گفت: مشمولین بند «الف» و «ب» نیز 15 درصد افزایش نسبت به سال قبل و همچنین 12 درصد نمونه‌گیری دارد كه این تغییرات دقیقا مطابق سال قبل بوده است.... / تحلیل : عصر ایران

 

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد اصناف از افزایش مالیات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان در بودجه 91



 حقوق کارمندان,افزایش  حقوق کارمندان

 

افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان در بودجه 91

سخنگوی کمیسیون تلفیق از افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان در بودجه سال جاری کشور خبر داد.

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کمیسیون تلفیق از افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان در بودجه سال جاری کشور خبر داد.

به گزارش مهر، محمد مهدی مفتح در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی بخش مالیات ها در بودجه سال جاری در کمیسیون تلفیق اظهار داشت: مالیات حقوق و بخش عمومی 18.4 درصد و در بخش خصوصی 31.2 درصد در بودجه سال جاری نسبت به بودجه سال 90 رشد داشته است.

 

مفتح گفت: در بودجه سال جاری افزایش 15 درصدی حقوق و نیز رشد سنواتی حقوق پیش بینی شده که به تصویب کمیسیون تلفیق رسید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطر نشان کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون همچنین مالیات بر ارزش افزوده بر اساس حکم برنامه پنجساله از 4 درصد در سال 90 به 5 درصد در سال 91 افزایش یافت.

وی همچنین از تصویب رقم پیشنهادی دولت در بخش مالیات علی الحساب و مالیات معوق در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: در این کمیسیون مالیات اشخاص حقوقی دولتی 58 میلیون و 818 هزار میلیارد ریال به تصویب رسید.

 

به گفته مفتح در بخش مالیات شرکت های غیر دولتی، دولت رشد 46.4 درصدی نسبت به سال 90 را پیش بینی کرده بود که کمیسیون تلفیق آن را به 25 درصد معادل 108 هزار و 919 میلیارد ریال رساند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در بخش مالیات مشاغل، دولت پیش بینی 52.2 درصد کرده بود که کمیسیون تلفیق آن را به 25 درصد تقلیل داد رقم پیشنهادی دولت 35 هزار و 45 میلیارد ریال بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق از تغییر ارقام پیشنهادی دولت در مالیات املاک خبر داد و گفت: دولت درخواست 16.9 درصدی افزایش مالیات املاک را در بودجه داده بود که کمیسیون تلفیق آن را تا 25 درصد افزایش داد و به تصویب رسید.

 

نماینده رزن گفت: هم اکنون وضعیت مالیات بر واردات و فروش فرآورده های نفتی همچنان مراعا مانده که باید نرخ ارز و نرخ تعرفه موثر واردات و میزان واردات مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: در خصوص مالیات سایر خدمات و کالاها، عوارض خروج از مرز ، مالیات شماره گذاری خودرو و واگذاری خودرو، واردات سیگار و مالیات ارزش افزوده به همان میزانی که دولت در لایحه بودجه پیش بینی کرده بود به تصویب کمیسیون رسید./انتخاب