اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش 10 تا 30 درصدی تعرفه های درمان اعتیاد



افزایش تعرفه های درمان اعتیاد,كمپ های ترك اعتیاد,اعلام تعرفه های درمانی اعتیاد

افزایش 10 تا 30 درصدی تعرفه های درمان اعتیاد

ناصحی عنوان كرد: این تعرفه ها در مورد تهران است و در خصوص شهرستان ها و استان ها این تعرفه ها براساس شرایط كمتر می باشد. امسال تعرفه نیز برای مراكز نگهداری اقامتی میان مدت درمان وابستگی به مواد( كمپ های ترك اعتیاد) به ازا هر ماه 511 هزار تومان می باشد.

رئیس اداره سلامت روانی و اعتیاد وزارت بهداشت از اعلام تعرفه های درمانی اعتیاد و افزایش 10 تا 30 درصدی این تعرفه ها نسبت به سال گذشته خبر داد.
دكتر عباس علی ناصحی، رئیس اداره سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تعرفه های درمان اعتیاد و مراكز خصوصی و دولتی بعد از جلسات كارشناسی تعیین شد كه به كلیه دانشگاه های علوم پزشكی ابلاغ گردید.

وی با بیان این كه تعرفه های درمان اعتیاد نسبت به سال گذشته 10 تا 20 درصد افزایش داشته است افزود: در مراكز دولتی تعرفه ها پایین تر است، باید توجه داشت كه مهمترین درمان در مراكز درمان نگهدارنده با متادون است كه هزینه آن به ازای هر ماه در یك مركز دولتی 63200  تومان و درمراكز خصوصی 163 هزار تومان تعیین شده است.

ناصحی عنوان كرد: این تعرفه ها در مورد تهران است و در خصوص شهرستان ها و استان ها این تعرفه ها براساس شرایط كمتر می باشد. امسال تعرفه نیز برای مراكز نگهداری اقامتی میان مدت درمان وابستگی به مواد( كمپ های ترك اعتیاد) به ازاز هر ماه 511 هزار تومان می باشد.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار هم برای اجتماع درمان مدار تعرفه مشخص شده است چرا كه بیمارانی كه به این مراكز مراجعه می كنند سه تا شش ماه تحت درمان قرار می گیرند. البته مراكز به صورت اقامتی و غیر اقامتی هستند كه تعرفه درمان در مراكز اقامتی و خصوصی به ازای هر ماه 885 هزار تومان و در مراكز غیر اقامتی ماهانه 539 هزار تومان می باشد./باشگاه خبرنگاران

 

 


ویدیو مرتبط :
افزایش 12 درصدی تعرفه های بیمه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت نان تا 30 درصد از اول آذر/ افزایش 10 درصدی قیمت گندم و آرد



اخبار,اخبار اقتصادی,نان گندم آرد

اخبار اقتصادی - افزایش قیمت نان تا 30 درصد از اول آذر/ افزایش 10 درصدی قیمت گندم و آرد

یک مقام مسئول از افزایش حداقل بیش از 10 درصدی و حداکثر 30 درصدی قیمت نان در کشور خبر داد و گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت گندم و آرد 10 درصد افزایش می‌یابد.


یک مقام مسئول که نخواست نامش در خبر درج شود، در گفتگو با مهر از جمع‌بندی نهایی تغییر قیمت نان با مصوبه ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: براساس مصوبه این ستاد، قیمت نان از ابتدای آذرماه تا 30 درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: براساس این مصوبه، قیمت گندم و آرد 10 درصد افزایش خواهد یافت و تا سقف 20 درصد هزینه عوامل تولید نیز بسته به شرایط هر استان به افزایش قیمت گندم اضافه شده و قیمت نهایی نان را رقم می‌زند.

به گفته وی، تغییر قیمت نان از ابتدای آذرماه اجرایی خواهد شد و هم‌اکنون هماهنگی‌های لازم با نانوایان صورت گرفته است، ضمن اینکه در هر استان کارگروهی به ریاست استاندار تشکیل شده است تا بسته به هزینه‌های تولید در هر استان، قیمت نهایی نان را تعیین و ابلاغ کند.

به گفته وی، ظرف روزهای آینده قیمت نان در هر یک از استان‌های کشور به صورت رسمی اعلام خواهد شد و به موازات آن، نظارت‌های لازم بر کیفیت نان نیز صورت خواهد پذیرفت.

پیش از این، برخی نانوایان به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت نان کرده بودند و تنها یک نوع نان به صورت کنجددار و با قیمتی هزار تومان در نانوایی های خود عرضه می‌کردند.

برخی مسئولان دولتی می‌گویند: با توجه به اعتراضات متعدد مردم مبنی بر عدم کیفیت نان و اعتراضات نانوایان مبنی‌بر عدم سودآوری نانوایی‌ها و همچنین درخواست دست‌اندرکاران و تولیدکنندگان آرد و گندم کشور، دولت طرح جامع مرحله ای اصلاح قیمت گندم، آرد و نان را در دستور کار قرار داده و مقرر شده است تا قیمت در آینده‌ای نزدیک با اطلاع رسانی جامع به مردم اصلاح شود.

اخبار اقتصادی - مهر